visparnas tråd # 6
zynk: Man myser, njuter av lugnet och hoppas på det bästa
jam: Hoppas det går bra på måndag.
kerpet: vad lagar du för gott?
zynk: Man myser, njuter av lugnet och hoppas på det bästa
jam: Hoppas det går bra på måndag.
kerpet: vad lagar du för gott?
jam: Vad skönt att du inte har så ont längre! Men jobbigt att du måste amma konstant. Men det verkar vara så för många i början. Det blir säkert mindre sen.
Kerpet och zynk: Aha, det är att säkra längenheten som gäller för era stora barn
Usch vad mycket att tänka på.
själv har jag ammat mer än vanligt i natt men jag fick en jättesovmorgon sen då M gick upp med lilla kusinen och byggde koja och såg på ronja.
min rumpa är också spårlöst försvunnen
Får på mig mina vanliga jeans men magen är ju allt annat än fast så den väller över lite käckt sådär. Så gravjeans är det för det mesta här också.
Vi har varit och kollat lite på 3:or idag. Eller tja det var så mycket folk så jag fick ångest för E (ang rs alltså) så jag stod mest utanför och M gick in. Vi ska nog inte köpa nåt än utan kollade mest.
Idis: Låter kul! Hade ni det bra?
jam: Japp, en liten 2:a. Vi tänker att det går väl bra så länge han är liten men sen vill vi nog ha större. Men det är ju bra att bo billigt så länge vi är hemma. Då kan vi ju vara hemma längre
Ja hur tänker vi kring RS, vi försöker undvika större folksamlingar eller åtminstonne ha honom i vagnen med uppfälld suflett när vi är i köpcentrum/på kafé osv. Åker inte kommunalt när i rusningtid. Har funkat rätt bra hittills. Jag tror nog att vi ska försöka vara försiktiga hela vintern. Men det är lätt att tänka att han är stor nu... men han är ju faktiskt bara 7 v
Hej, här var det lugnt.
Är lite seg idag och det känns skönt att vi inte har nåt inbokat idag. Ev tar vi oss ut på en promenad men det är nog allt. E har precis sommnat så nu har jag lite tid för mig själv.
Ang RS-viruset så tänker jag att det viktigaste är handhygienen. Vi tvättar alltid händerna när vi kommer in utifrån och innan vi tar upp honom ur vagnen etc. Plus att vi har en flaska handsprit i skötväskan som vi använder när vi är ute.
Nån som har koll på var det finns mamma-barn-gympa? Alltså sån där man tar med sig barnet inte sån där man får barnvakt. Visst går du på sån zynk?
jam: Aha, men visst måste ha kort där? Eller går det att köpa klippkort alt. enstaka ggr?
min tur att säga: men var äääär ni idag? jag har tråkigt. Blir nog ingen promenad idag..
Hej Kerpet!
Det låter ju perfa, det är nåt sånt jag letar efter. Jag har haft kort på sats förut och gillar det men det är 1. för dyrt för mig just nu (jag tror inte att jag kommer att utnyttja det så mycket) och 2. för mig är närhetsfaktorn väldigt viktig så jag måste ha ett ställe som är nära om jag ska köpa kort där.
Måste surfa vidare efter lämpligt ställe
Nu har jag hittat ett på mariatorget
Helt ok priser var det också. Men först ska jag på återkontrollen!
här är ni ju! Hittade inte igen er i går kväll utan mina favoriter.
Ja grattis till lille Viktor! Kul att höra att allt är ok med er Maxie, och skönt med lite avlastning
Appropå vändning så vänder sig E från mage till rygg. Jag inser att det är en mycket mer basic kunskap än att göra det från rygg till mage men jag är stolt iaf
Han gjorde det två ggr när vi övade på magläge, såg mest förvånad ut eftersom vi hurrade så mycket! Nu utför han sin favoritmorgonsyssla, att lilla i sängen och titta ut genom fönstret och prata med sig själv. Han kan roa sig med det i ca 1 h. Perfekt för mig när man ska äta frukost och hinna fixa till sig.
Mirren: På fredag vill jag ha lite sjalknytråd! Jag kan inte riktigt få till det själv.