visparnas tråd # 6
jam: Har du provat med magmassage? Vi gör det 2 ggr/dag, vet inte riktigt om det hjälper men E verkar tycka om det iaf.
jam: Har du provat med magmassage? Vi gör det 2 ggr/dag, vet inte riktigt om det hjälper men E verkar tycka om det iaf.
jam: Elvispen
Jag menade inkl amning, men Erik ammar ju bara ca 10 min. Skönt att din man ska jobba hemmifrån!
appropå att gråta. Jag har precis börjat se om en av mina favoritserier (har missat lite avsnitt här och där så nu ser jag hela) - Love my way, och senaste avsnittet innehöll så mycket hemskheter som innefattade barn att jag stortjöt. På riktigt hulkade. Så brukar jag inte göra.
Har just lagt E lite tidigare än vanligt, han såg så trött ut. Så nu får vi se hur det här slutar.
Hoppas vi alla får sova riktigt mycket i natt
Hej
Vi fick ett papper av BVC om magmassageövningar som vi brukar göra, alltså inte varit på nån kurs men det kan man såklart också göra
Kerpet: M slår alltid över på tvn om det är nåt hemskt om barn. Så han är blödig han med
zynk: Natten blev jättebra. Han vaknade sålklart halv elve (den tid vi annars har lagt honom) men ville bara amma lite och sen somnade han om och sov till 4.30, ammade och somnade om till 8.30. Så jag känner mig väldigt utsövd. Skönt.
Min syster är ju mitt uppe i sitt första ivf och jag är så nervös för hennes skull. Nästan mer än henne tror jag, mest för allt jag vet som kan gå fel. Hon hade jättehögt värde och fick sänka dos så genast tänker jag överstimulering osv. Men idag så det bra ut på vul så förmodligen äp på måndag. Håll tummarna att E ska få en kusin innan jul
En tråkig sak är att min älskade moster (nästan som min mamma nu när min mamma börjar bli dement) som jag står jättenära har fått bröstcancer
Fy så orättvist livet är.
zynk: Skönt att A sover så bra på natten!
När jag frågade jam om massage så menade jag i första hand för As mage (magknipsmassage) och inte för goset
Mirren: Ja lite dumt låter det ju onekligen. Vända om hem med den historen liksom då får man ju nästan skylla sig själv.
malla: Fattar att det är svårt att hinna med sånt lyx när man har två! Skönt att du fick vilmorgon idag
Kerpet: Nej vad synd, kanske var det vi som smittade ändå?
jag lyckades ta mig ut på långpromenad idag. Har så svårt att ta mig ut och gå några längre sträckor om jag inte har ett mål med min promenad. Var även och hämtade ut ett paket - det var en jättefin liten minifleeceväst till Erik från hans moster.
jam: aj för blåmärken! Min moster är nyss fyllda 60.
Mirren: Visst är det irriterande när folk tänker så. Min svägerska tyckte att vi var löjliga som inte ville komma när de var barnvakt åt en hostig kusin. Hon sa att ingen fick ju ändå RS. Ja visst, eller hur? En annan störig grej är när folk tror att de är förskiktiga när de tar honom på händerna ist för i ansiktet. Som om de inte åker in i munnen efter 2 sek.