Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

visparnas tråd # 6

Godmorgon!

Jag bjuder på NYTT kaffe!

Malu! Du lär ju ha lika stor mage som jag hade förra året vid Påsk, förrutom att din är snyggare då du är smal och snygg till din natur! Så du får göra som jag gjorde, rita ett jätte-påskägg på magen med din systerson, Mr P´s småsyskon tyckte det var mycket kul att måla "Jätte-ägget"

Medhåller Pess och Fisk... Jag hade nog mest kortärmat! Linnen och små kallisonger, sååååååååååå söt, givetvis lite långärmade saker om det var ruggigt och regnigt... Sen får du ju inte glömma det viktigaste!!! MÖSSAN!!!! ha ha ha! vilka duster jag och svärmor och mamma hade om detta, "Vi var såååååååååå oansvarliga som slarvade med mössan och inte hade skidoveroll på honom i vagnen, det blåste ju lite ute" Suck...
    Petter har alldrig haft täcke heller när han sover... hade en tunn filt i början och nu när han sover i vår säng så ligger han i mitten högt upp och råkar han få en flik täcke på sig så sparkar han bort det, som sagt, jag tror dom säger till om de fryser!

Nej, nu ska jag diska!!! Återkommer!

• Kerpet1

Nja, att PSD skulle öka i varma länder tror jag inte, det beror väll inte på hur varmt det är ute i luften utan mer på hur varmt det blir kring barnen när man klär dem väldigt varmt och byllsar in dem i täcken och filtar i exempelvis vagnen... att de ligger och sover i ytterkläder inne i köpcentrum osv...

• Kerpet1

Vilken skit zynk! Jävla gubbe! Har du fått nått kaffe då?
    Annars bjussar jag!

Fisk! Du har mail!!!!
    Faan va fit du ska va nu då! träning två dar i rad!!!!

Nej, nu ska jag städa, när Petter sover...

• Kerpet1

Japp Pess! Jag har skickat ett till dig oxå! Du är INTE strulig! Iaf inte mer än mig!!!!

Jag tar gärna en kopp kaffe Zynk! Va härligt att A sovit så bra! Jag ska ju inte klaga, Petter sover hela nätter sen flera månader tillbaka, fast i natt var han vaken en sväng och drack välling, vad klockan va vet jag inte... Men det var ju inte så konstigt, jag var ju och tränade igår kväll och Mr P skötte nattningen och tydligen så glömdes vällingen bort i allt bus och Petter hade däckat utan, va säger man? Om han fått AD-droppar och borstat tänderna behöver jag inte ens fråga om, Mr P tycker inte det är så noga... Karlar!!!! Hur skulle barn klara sig utan sina mammor?

Malu! Kul att se dig igen! Japp, det är med jobbet som Psyksamtalet på fredag har att göra, du vet, dårhuset! Oj va jag längtar efter att få börja jobba!!!! NOT!!!!
    Konstigt att det är så olika med FK... jag kan faktiskt heller inte klaga, men jag var iofs inställd på att det skulle va väldigt struligt... däremot kan jag tycka att det är en massa onödiga papper som ska fyllas i, var där och lämnade min nya lön, jag hade ett intyg från jobbet med allt som ska va med och vad händer? Jo efter två veckor får jag hem en blankettt att fylla i med exakt samma uppgifter... Men det skapar ju jobb! Ha ha ha!!

Maxie! Skönt att se dig! Tänkte messa dig igår då jag började bli orolig! Kul att dopet blev bra. Och väldigt kul att höra att allt är bra med dig o V, När RS-tiderna är över så kanske vi kan ta en fika? Det här med att snurra runt... Petter la sig på sida samma dag vi kom hem från BB, men sen kan jag nog räkna snurrarna på min ena hand... tror han gjort ett helt varv två gånger... Men jag tror ändå han kommer att kunna gå såsmåningom.. BVC är inte oroliga iaf!

Morrisen! Va jobbigt med ögat! Hoppas läkarbesöket går bra iaf!

Jam; vilken mat du verkar hinna laga, jag hann inget sånt i början, nu går det lite bättre...

Joyce! Hoppas E mår bättre idag!

Återkommer...

• Kerpet1

Hej!

Jag lagar faktiskt all mat själv, förutom gröt och välling då...
    Petter gillar den och så länge han gör det så ska jag hålla på... jag vill att han ska bli en liten person som älskar mat, men det tror jag inte beror på om han får burk eller hemlagat, kanske viktigare att skapa en bra måltidsrutin... vilket jag hitills inte är riktigt nöjd med... vi hinner sällan äta samtidigt som Petter... Sen att låta barn testa och inte ta för givet att de vill ha korv och ketchup utan låta dem äta det de vuxna äter är nog bra...

Dravel dravel från mig!

• Kerpet1

Mirrens tips om glassen kör jag oxå! Fast UTAN grädde, så det blir som sorbé, mycket populärt! ICA har mycket bra frukt i frysen... sen brukar jag köpa melon eller kiwi och mixa den och sen frysa in i istärningspåsar, så är det bara att ta några och mixa med bananen... banan gör ju att det blir sött...

Jag utesluter socker och grädde i desserten för att Petter ser ut som en liten Buddah och äter MYCKET mat så jag tror inte han behöver mer där...

I huvudmålen utesluter jag salt, annars kryddas det friskt med kanel, spiskummin, koriander, vitlök, ingefära och alla SUVERÄNA frysta kryddor man hittar i grönsaksdisken...

MR P säger att Petter luktar som en fransos, och det gör han, Stinker vitlök!!!!!

• Kerpet1

Mr P vill göra ett inlägg till Malla (och säkert er andra oxå)

"Hennes kille är ju faktiskt inte skapad at göra såna där saker som att handla, varför ska han göra det????"

Blir man trött eller??????

MallaMojs skrev 2008-03-05 14:53:33 följande:
    Nu undrar ni kanske varför inte M kunde tagit bilen å handlat men han är tyvärr inte så bra på det, och inte ett dugg intresserad heller... Han kommer hem med ett par DVD-filmer och en påse nötter om man har tur *asg*Nähä - vad ska vi laga för mat idag då???
  • Kerpet1

Idag har jag och petter gått fram och tillbaka in till stan!!!!!
    3 timmar samanlagt!

Åh, vet ni? Vi träffade en helt bedårande liten tjej i rosa klänning! Nämligen L... Petter somnade utmattad i vagnen på väg hem, och det kom små rosa hjärtan ut ur vagnen, han drömde bergis om L, han är nog kär, fast säkert lite i L`s mamma oxå, han gillade henne skarpt!

Här har det varit vårt riktigt första stora bajskalas, vi har varit förskonade tidigare... kanske kommit bajs utanför blöjan 2-3 ggr... Men jäklar! Nu välde det ut!!!! Kan det vara Kidneybönorna tror ni? Hur lång tid tar det för mat att passera genom bebisar? Man vill ju helst veta vad som var orsaken, fast jag såg vissa saker i röran, så jag kan ju gissa... hm...

Ska nu springa ut med bajs-soppor och kolla om tvättstugan är ledig, så kanske kläderna kan bli rena...

Kram

• Kerpet1

Malla! Ja jag gillar oxå att åka och handla utan barn och man!!!!
    Skönt med egentid, även om jag hellre hade den på ett spa eller på en restaurang!!!!!

• Kerpet1

Ja det var mitt fel, sen tvångsmatade jag ju dig med grädden oxå!!!!
    Äh, tänk inte på det! Bara man inte ger upp och tänker, "äh, åt jag onyttigt igår så kan jag göra det idag" Jag tycker du såg supersnygg ut iaf!
    Och jättetrevligt!!!! Måste vi göra om!

Svar på tråden visparnas tråd # 6