visparnas tråd # 6
Angående tvätt så har Erik bajsat ner sina byxor, sin body och amningskudden nu på morgonen. Suck.
Tja, jag har inga planer idag. En promenad kanske?
MaLu: Bra att det såg fint ut!
zynk: Skönt att A ätit bra
jag är tröttare än tröttast idag. Var på jättelång promenad idag men det var allt som orkades med. Ska få sova på soffan i natt... längtar
hmm, jag har nog ett ovanligt barn för här funkar aldrig bröstet som tröst. E blir galen om jag försöker lägga honom till bröstet och han inte är hungrig. Napp däremot funkar fint.
Vem skulle inte bli glad av en kanelbulle?
Måste rätta mig lite, alltså på natten söver jag alltid om genom att ge bröstet. Eller tja iaf för det mesta. Jag orkar inte annat eftersom jag vet att det alltid funkar. När M sover med honom så funkar tydligen nappen och lite handhållning lika bra även om det tar lite längre tid. Men jag ids sällan.
Det är mest på dagen han blir tokig om jag försöker amma honom och han inte är hungrig.
Jag är galet utvilad efter en hel natt på soffan
(ja förutom en snabb amning vid halv tre)
Grattis Idis, vad skönt! Hoppas det håller i sig.
Mirren: Såklart är det olika. I boken "somna utan gråt" (tror du skulle gilla den) står det om att sova hela natten. Men författaren är noga med att påpeka att hela natten är 5 h. Att mer kan man inte begära av små barn. Att de flesta har orealistiska förväntingar om hur mycket deras barn ska sova och på så sätt stressar upp sig över barnens sömn i onödan.
zynk
vad menar du, barn olika? hu, men jag har läst att ...
nä såklart är det så och framförallt så är de själva olika olika dagar. ibland funkar bara att somna i famnen, ibland bara i vagnen, ibland måste man bära bära bära och det är gråt om man ens försöker lägga ner honom för att få på sig kläder. och nästa dag provar man allt för att tillsist inse att allt han vill är att ligga själv på golvet
idag är en bära-dag. skulle försöka ta mig iväg till en kompis men gav upp. han skrek så fort jag la ner honom och det kändes helt oöverstigligt att joxa med overall, vagn, bilbarnstol osv. så vi blev hemma idag.
jam: håller tummarna för huset!
zynk igen: ja hurra för nya amningsrestriktioner
Mirren: Oj, jobbig dag! Du gör det otroligt bra som orkar jobba
Pess: Oj, hoppas det inte är nåt farligt! Kram
Fisken: Lyxigt med träning!
Kerpet: Var fisken god?
jam: Låter bra med en kväll för sig själv i veckan
Jag tror det är viktigt att unna sig lite ensamtid ibland. Plus att pappan också säkert mår bra av lite ensammys med barnet också
Lycka till med huset!
zynk: Ja bilen är ett bra sövtrix! Funkar här jämt också, men idag kom vi ju inte ens ner till dit. Roligt att det är krypning snart på G.
jag vill också träffa er snart! vi åker ju bort hela nästa vecka... men sen!
Min skrikdag slutade med att jag satt i soffan med E sovande i knät i över 3 h. Fy vad mycket skit jag hann se på tv.
på er
Pess: Usch då stackars lilla L! Men skönt att ni nu vet vad det är och hoppas att pc verkar snabbt.
Nio kilo! Du är ju superduktig Kerpet!
Jag har gått ner några kilon så det går åt rätt håll här också. Oroar mig dock lite hur nästa vecka uppe i norr kommer att sluta. Vore surt om jag går upp allt igen. Har som mål att hålla mig på noll iaf. Var på andra pt-gången igår. Shit vad jobbigt det var, var helt svimfärdig och hade träningsvärk innan jag ens kom hem.
Usch hade en liten fajt med M innan han drog till jobbet. Så underbart att starta dagen så
. Inget allvarligt men vi har båda så extremt mycket kortare stubin nu förtiden. Känns som att vi går och småsurar rätt ofta just nu och förutsätter att den andra är sur. Trist. Plus att både kaffet och toapappret var slut
I eftermiddag kommer min syster på besök. Ska bli kul! Vad ska ni hitta på i helgen då?