• Joyce

visparnas tråd # 6

Godmorgon!

Kerpet: Jag är intresserad av klädbytardag! Vi ska ev iväg och kolla på en stuga på lördag men vi borde hinna med klädbytardag också. Snart dags att börja bunkra upp strlk 74 och uppåt. Vi lånar gärna hoppgungan när det passar. Tror inte att han är så intresserad än, jag försöker få honom att stå på sina ben ibland men han är svårflörtad. Ska till mycket beröm och hurrarop för att han ska stå i kanske 10 sek sen knäar han ihop Så han skulle nog mest hänga i en gunga än så länge. Fast det kanske också kan var kul!

zynk: Gäller att hänga med i svängarna nu när de börjar bli så rörliga Jobbigt att vara trött - du får hinka i dig lite kaffe så du piggnar till

MM: Hoppas damerna somnar gott på balkongen. Funkar det att ha dem där? Jag har funderat på samma sak men aldrig kommit mig för att prova. Har du nån lyssnare i vagnen eller kollar du till dem då och då?

Fisk: Hoppas ni kryar på er! Jobbigt med så många sjukdomar i följd Hur trivs ni i nya lägenheten då?

Pess: Hur går vv:andet? Jag är ju bara på min andra vecka men jag kämpar på.

Idag ska jag träffa en kompis för fika och promenad. Fö var jag på krogen igår Bara 3 h och på ett ställe här bredvid. Men det var superkul att hänga med bästa tjejkompisarna och ta ett glas vin

• Joyce

godmorgon! Nä bajasande på natten är inte kul! Brukar hända här ibland också. Även så tycker jag att det är hopplöst när man är på slutet på en blöjstorlek. De nuvarande är på gränsen till för små och de större är för stora. Här läcker det igenom och upp på ryggen var och varannan gång.

Pess: Kul att det går bra med vv:andet! Här går det också rätt bra än så länge. Det är lite lättare när man ammar eftersom man får äta mer

Fisk: Tusan också för öroninflammation Kramar!

MaLu: Krya på dig!

zynk: Hoppas ni får kul idag! Hoppas du piggnar på dig!

jam: Skönt med mammabesök

Igår var jag på långpromenad och fikade på uteservering! Superskönt och härligt. Vårkänslor! Ska promenera till min jobblunch idag iaf.

• Joyce

Jag tror också MM mage håller på att tajta till sig, så duktig hon är med spinnig och GI och allt

nä nu måste jag få barnet ur pyjamasen snart om vi ska hinna på vårt möte.

• Joyce

Usch för sjukdomar, nästan glad att jag inte kom. Och förra träffen var vi där och spred RS. Inte bra.

Fy nu håller alkisarna på i vårt hus. Massor med skrik och bråk och hot. M har precis ringt polisen (inte första gången) och gått ner för att släppa in dem. Som tur är har vi en stor och stark kompis på besök som följde med ner. usch vad jag hatar våra grannar ibland. Kerpet kanske kommer ihåg dem? Dom har bott här jättelänge och alltid supit i perioder och bråkat. Less.

• Joyce

Nu ska vi åka och titta på en sommarstuga Mer en fantasi än en realitet att vi skulle köpa men titta kan man ju alltid. Om inte annat så är det en fin dag för en skärgårdsutflykt Om vi hinner svänger vi förbi klädbytardagen.

Kerpet: Detta par bor på översta våningen (7:an) i längeheten precis ovanför våran. Så vi hör dem ju verkligen tydligt. Kamphund har de även skaffat - det är perfekt att ha om man är lynnig och oberäkenelig aliks. De har bott här i huset i 20 år och varit likadana hela tiden enligt andra grannar. Så nån bättring är väl knappast aktuellt. De är periodare så efter en sån här urladdning brukar det vara lugnt ett tag. Och ja det finns en hel pöbel i det här huset.

Vad ska ni hitta på idag?

• Joyce

hello girls!
    här sitter jag också utan att göra nåt vettigt. När jag hör att ni fyndade på loppisen igår så börjar jag ångra mig. faktum är att vi var typ 200 m därifrån när vi bestämde oss för att skita i det . Vi kom från stugtitten och var superhungriga och det vara bara en halvtimme kvar på loppisen och vi tänkte att allt fint redan var sålt. Hmm. Hursomhelst, stugan var fin (strax utanför vaxholm) men det var såklart massor med folk där så det känns inte helt realistiskt.

Däremot så när vi satt här och var som ledsnast över att vi inte kommer att ha råd med nån stuga och att vi hatar våra grannar (blodet är fö kvar utanför dörren - inte fräscht) så ringde en gammal arbetskompis till M och frågade om vi ville hyra hennes sommarstuga vid havet i gustavsberg (jättenära stan ju så vi kan pendla) för en jättebillig penning i ett par år?! Galet va? Nu är den här personen lite surrig och lovar ibland mer än hon kan hålla så vi tar inte ut nåt i förskott men det låter verkligen lovade!

Vanilj: Kul att se dig! Jag vill också se bilder på de små!

Roligt att ni fick er lite vin igår iaf! Jag har också blivit lite sämre på att få i mig alkoholen nu. Plus att jag får ont i huvudet efter typ 2 glas så det känns inte alltid värt det.

Mirren: Skönt att du mår bättre!

Kersti: Låter som en seg morgon! Hoppas du får vila lite under dagen iaf!

• Joyce
    Pess skrev 2008-03-09 16:24:38 följande:
    Då skulle du bara vet avad jag satte i mig igår *suck* Det blev INGEN vägning på VV idag
    jag med . ska väga mig imorgon. blää.

såg att det ska vara klädbytardagar på reimersholme i april - det ska jag gå på

appropå det ofräscha blodet utanför vår lägenhet så träffade M alkistanten och hon sa att vi inte skulle röra det utan hon skulle ta bort det själv eftersom hon har både hepatit B och C . Frääääscht. Vi måste flytta snart.
  • Joyce

godmorgon!

Fisk: Grattis i efterskott!

Mirren: Nope här finns inget husintresse Dock är vi väldigt sugna på större lägenhet, helst i samma område där vi bor nu. Stugan är mer tänkt som en stuga, inget permanet Är det bättre i magen nu?

Kerpet: Nytt liv minsann. Jag skulle också behöva gå och lägga mig tidigare på kvällarna. Jag är sämst på det.

MaLu: Ja verkligen smart med hundkorg! Här har vi kört med rullade filtar Jobbiga dagar för dig nu men skönt att du får komma till kuratorn. Kram på dig

Morrisen: Hur länge ska du vara borta? Det kommer säkert att gå finfint - se till att njuta av nätterna

• Joyce

många trötta idag. Jag borde också ta mig en lur nu när E gör det. Men nu fastnade jag här på fl istället.

Svar på tråden visparnas tråd # 6