visparnas tråd # 6
jag köpte en del boob-tröjor från tradera för nästan ingenting!
jag köpte en del boob-tröjor från tradera för nästan ingenting!
hejhej
har haft en fin helg med syster! Efter att ha varit lite avvaktande första kvällen så gillar E nu sin moster massor
Vi har även varit och kolla inte stugan idag. Tomten var helt underbar och stugan låg bara 20 m från stranden och egen brygga. Väldigt avskilt. Stugan var väldigt liten och ganska skruttig men med en helgs storstädning blir det säkert bra. Det är rätt primitivt (inget vatten och avlopp men dock el) men vi är båda uppvuxna med såna stugor så vi har sagt att vi vill ha den. Så nu håller vi tummarna att allt går i lås med värden (det blir en andrahandsuthyrning).
Ja visst ser Perelli skum ut, jag tycker hon ser ut som en transa. Undrar hur hon ser ut utan smink?
Imorgon åker vi norrut och kommer hem på söndag så jag kommer nog inte att kunna vara här så mycket! Men ni får ha en trevlig och glad påsk!
MM: Hurtiga du
Jag har fortfarande träningsvärk efter passet i torsdags.
Nope inte bo där permanent, mer bara som en sommarstuga
Oj här var det mycket sjuklingar! Hoppas alla små kryar på sig snarast
Sid, Petter & Lovisa
Anågende aprilväder så har det snöat konstant här sen vi kom igår och det forstätter att vräka ner. Imorgon åker vi längre norrut och där ska det bli mellan 15-20 minus, dock sol. Hur klär man bäst en bebis för sånt väder eftersom vi kommer att vara ute mycket? Har nån slags väder-kräm (för kylan alltså) från Weleda, nån som vet om det kan tänkas vara bra att ha på kinderna? Eller är det överdrivet? Annars får man väl bädda ner i fårskinn och dunpåsar osv? Tycker det är så svårt att veta hur mycket kläder man behöver...
jam: Jag har också blivit frälst på boob-tröjorna så mina från HM ligger mest i skåpet nu för tiden, tycker mest de är sladdriga. Hms linnen är dock super. Även bra att sova i
Appropå stora bomber så är det lika här. Jag var så nöjd med min A-linje formade kappa som jag hade hela graviditeten, hade tom på den när jag åkte in till förlossningen. Men när vi åkte hem så passade den inte, går omöjligt att knäppa. Så jag går omkring och slänger i Ms gamla vinterjacka som en trashank.
Erik hade en intensiv dag igår med mycket uppmärksamhet från mormor, morfar, gammelmostrar och gammelmormor och en flygresa på det. Han var på strålande hurmör och glad mot alla. Dock blev han lite svårflörtad på kvällen när han blev trött. Då ville han bara sitta hos mamma eller pappa. Sen sova han gott som en stock hela natten. Ikväll ska vi på middag hos min bästa kompis (som är tillsammans med Ms bästa kompis - kan det bli bättre?) och deras 2 vildningar på 2 & 4 år. Ska bli superkul! Imorgon bär det iväg uppåt.
Kram på er
sorry alla stavfel..
Kerpet: ja det är nog smart att inte bada honom medan vi är där. bra att du sa det - jag hade lite förträngt att det var så. Kanske borde man ha en sån där "mask" typ rånarluva på honom. Finns det såna för bebisar?
Ja! Fika närsomhelst när jag kommer hem
hejhej
nu är jag hemma och har läst tillbaka allt vad ni har skrivit. Men kommentera det gör jag imorgon.
Kram på er och hoppas ni har haft en bra påsk!
jam: Sån kaskad har vi haft här också några ggr. Skönt att han håller på att lära sig att somna själv. Du frågade ang spjälsäng och E började sova i sin när han var kring 8 v tror jag. Funkade inte alls först och sen när han fick RS så ville jag så gärna att han skulle sova där med andningslarm och då testade vi och la bara ner honom och det funkade. Vi var helt chockade och sen den dagen sover han där.
MaLu: Tänker på dig extra mycket dessa dagar! Hoppas ni har det drägligt och att ni kan se ljuset på andra sidan där ni snart kommer ut
Hur är det med trådens alla sjuklingar, har de återhämtat sig?
Vi har haft det jättebra i påsk. Rätt så kallt men nästan bara strålande sol och massor med snö. Riktigt påskväder så som man vill ha det. Känner mig faktiskt rätt pigg av allt ljus (och sovmornarna kanske också har hjälpt till). Erik har fått sova i pulka och åka skoter mm. Eriks farmor och farfar är båda jättegoa med honom och jag har faktiskt inte ens bytt en blöja på en vecka. Dom har nästan tävlat om vem som ska göra det, plus badat honom och burit runt. Kul
Dock har det lilla barnet gått från att bara äta ibland en gång på natten till att måsta sova som ett frimärke på mig och amma minst två ggr ibland tre. Jag är inte van. När vi kom hem så sov han åtminstonne i sin säng men ville ändå äta 2 ggr i natt. Läste i den här fas-boken en del saker som verkade stämma. Äta på natten och äta lite mindre på dagarna bland annat och så är det här. Kanske är det samma för er Maxie (detta skulle vara omkring v 16-20 typ)?
En sak oroar mig dock och det är att jag tror att E har gått ner lite i vikt! Iaf på hemma vågen (tänkte gå på bvc och väga honom imorgon). Han verkar ha växt en del men även tappat i vikt. Så nu får jag dåligt samvete och tänker att det är för att jag har börjat äta nyttigt. Alltså jag äter rätt mycket ändå (har lagt på points för amningen) men det kanske påverkar? Men jag har ju massor med mjölk så jag vet inte?! Kan fetthalten i mjölken ändras? Eller så är det den här fasen... för jag tycker att han inte vill äta lika mycket som förut. Om han inte blev mätt borde han väl vilja amma oftare och inte mindre? Eller vad tror ni?
Hursomhelst, vi fick hyra stugan! Hurra
hej
Åter från bvc. Ingen fara på taket. Zynk hade rätt i det mesta
Vågen var lite missvisande. Han hade gått upp men bara lite. Så hans kurva har planat ut lite men det var ju som sagt helt normalt
Så nu behöver jag inte noja mer över min fåfänga... Hon trodde att han ville äta oftare på natten eftersom han är så lättstörd och intreserad av allt på dagen och knappt har tid att äta klart så tar han igen det på natten. Taskigt för mig bara
Vårlåk
Det var kul! Vår ena bilfärd var bra och då sov han hela tiden men tillbaka så var han vaken och då skrålade både jag och M högt den ena barnvisan efter den andra... slut på medpassagerare i bilen från och med nu
hursom så vägde han 7,5 kg och var 66 cm lång
och idag har han sitt första första plagg i storlek 74 på sig. Min stora kille