• Joyce

visparnas tråd # 6

zynk: det var från babytrader.eu

fisk: Krya på dig!

Kerpet: Duktigt med pump, ja jisses vilken träningsvärk man kan få av det, jag brukar inte kunna röra mig på ett par dagar. Min PT är sjuk så det blir inget imorgon. Ska försöka ta mig iväg och simma iaf.

godnatt på er!

• Joyce

godmorgon på er!

kerpet: nej vad jobbigt med hjärtskärande skrik när man inte får trösta. Känner igen det där - inget kul alls. Hoppas du hittar en bra tid att ge dig iväg plus att träningsvärken inte plågar dig allt för mycket idag

• Joyce

Jag är en sjuk människa. Jag sitter här och tänker på hur mysigt det var att vara gravid. Med magen osv. Haha. Jag har tydligen förträngt att jag kräktes flera gånger om dagen i 20 v... Men lite längtar jag allt (och hoppas innerligt att vi nån gång ska kunna få en till). Men inte trodde jag att jag skulle vilja det så här snart Ingen risk dock då det händer väldigt lite på den fronten och även om det hände så är väl oddsen inte de bästa

Pess: Har lite vv-frågor till dig. Hur funkar det nuförtiden med duoval och allt vad det heter? Visst är det skillnad på pasta nu jämfört med förr? Som potatis, fast poäng för hur mycket man vill? Vilka är de största förändringarna från du var med förr? Jag var ju med för ca 5-6 år sen. Och funderar snart på att ta tag i det, ska man lägga på lite när man ammar eller är det dumt att börja redan nu? Jag var ju tydligen ingen som kilona rasade av iom amningen...

• Joyce

Malu: nej vad ledsen jag blir av att höra att du har det så kämpigt. Har egentligen inget hurtigt att komma med utan önskar bara av hela mitt hjärta att du kanske kanske kan börja njuta av det hela nånstans bortom vecka 30? Hoppas det iaf. Och om jag bara kunde skulle jag ta några veckor åt dig

• Joyce

godmorgon damer! Hur mår ni idag?

Här är vi snart påväg till bvc på 2 månaders-läkarkoll. Nu är ju E nästan 3 månader men det blev lite försenat pga RS. Ska bli kul att väga och mäta honom också - han verkar ju ha lagt på sig en del Sen så ringde en kompis och ville äta långlunch i krokarna av bvc. Perfekt.

Vad ska ni hitta på idag?

• Joyce

Kerpet: Vad duktig och hurtig du är! Ibland är det bra med gympasällskap, lättare att ta sig iväg då

jam: Ja det var verkligen skilland, Erik är ju 12,5 v! Skönt att du verkar ha en bra sköterska. Gick du dit idag? Såklart att det spelar in att han är född för tidigt och är där för tidigt också. Du får börja med sojalatte, lite sött men helt ok tycker jag.

MaLu: Kul att gårdagskvällen var trevlig! Och vad lyxig och skön eran säng låter - jag vill också ha

ProPPen: Ja jag sov också en del men diverse kuddar hit och dit, att vända sig var ett smärre projekt!

Pess: Ja det låter ju onekligen som RS - hoppas L kryar på sig snarast

zynk: Hur är det med dig idag då?

Kollen idag gick bra, läkaren tyckte att han var aningens stel i höfterna så hon uppmuntrade oss att träna lite mer på magläget så skulle det vara ok. Har ärligt varit lite dålig på det. Sen så vägde han 6800 och var 61 cm lång. Fortfarande kort och tjock alltså Dock grät han väldigt skärrat på skötbordet hos både läkaren och sköterskan. Helt olikt honom, hemma skrattar han så han kiknar på skötbordet och när han skriker så brukar det verkligen inte låta som det gjorde där. Panikskrik i falsett typ. Kanske var det lite kallt att ligga där naken och okända tanter som drog honom i benen är väl aldrig kul. Sen var jag på god långlunch med kompis och sen följde hon med på promenad så jag har nyss kommit hem.

Imorgon ska jag på mamma-barn-yoga tror jag. Ska bli intressant och se om Erik går med på att ligga på en filt och bara titta på. Förmodligen inte.

• Joyce

jam: En sojalatte är en vanlig latte fast gjord med sojamjölk Brukar finnas på rätt många kaféer. Skit också att adam ska ha så ont - jobbigt, hoppas verkligen det blir bättre snart!

MaLu: Den var jättefin! köp köp

• Joyce

Vi tänkte vara tuffa nog och gå ut och äta ikväll. Men på ett opretantiöst ställe här i närheten och redan vid fem-halvsex-tiden tänkte vi. Jaja, det är väl inte värre än att vi går hem och det inte funkar

vad ska ni hitta på ikväll och i helgen då?

• Joyce

Haha, jag lutar också åt akedemisk hjärna och dålig på städning. Dock är min sambo tvärtemot en uberakademiker men också uberpedant. Jaja, det måste väl finnas ett undantag

Mäh - jag hade ju räknat ut allt så fint. Skulle hålla E vaken och sen amma kvart i fem typ. Lekte och hade mig men hans ögon bara föll ihop och nu snarkar han gott och har inte ätit. Hmm - man får tydligen inte bestämma som man vill här Det är bara att vänta ut honom, pappan får väl ta en öl på stället och vänta helt enkelt...

Svar på tråden visparnas tråd # 6