• Joyce

visparnas tråd # 6

vi har haft ekolådan (lilla grönsaks, vilken har ni malla?) hela hösten, men gjorde uppehåll när e kom. mest för att bli bättre på att äta grönsaker och sen laga lite nyare rätter. dock fick man väldigt mycket kål i olika former, men vi nyupptäckte kålpudding iaf. sen så fick man alltid ett stort salladshuvud och tomater vilket är lite trist plus sånt som lätt blir dåligt om man inte använder den rätt snart. vi funderar på börja om igen snart och då lutar det åt baslådan (bara närodlat och då mest rotsaker på vintern = blir inte dåligt så lätt) plus ev en fruktlåda också. skönt att slippa bära hem.

malu: lycka till på ul!

• Joyce

MaLu: Å vad bra att höra att allt såg fint ut idag En liten perfekt normalbebis

Malla: Surt med tanden... kostar så sjukt mycket när det börjar strula. Måste du rycka den eller vad gör man åt det? Implantat? Det påminner mig att det nog är dags för koll snart.

• Joyce

Men rotfyllningar ska väl inte göra ont? Då är väl inte roten död ordentligt som den ska?

Mirren: Hej kul att se dig igen! Hur går det med jobbet, ser du slutet?

• Joyce

Hej!
    Mirren: Aha, vad är det för föräldrakooperativ och när är det aktuellt? Jag har hittat ett genusdagis härikring men jag vet inte hur jag ställer mig till det. Dock så läser jag en kurs i genuspedagogik nu och ska göra en deltagande observation och jag funderar på att ringa dit och höra om jag kan göra det där. Slå två flugor i en smäll allså. Både skoluppgiften plus kolla hur det verkar.

Proppens: Vad knäppt att ni inte kan få ekolådan!? Jag var och fikade på det där fiket på saltå i sommras, det var mysigt och gott! Jag kollade på barnmorskorna i dag på nätet och jag grinade som en tok hela programmet (vaddå har nåt att bearbeta ?).

Har precis varit och tagit ett glas vin med en av mina bästa kompisar på stamstället här bredvid. Kul och jättemysigt. Ibland är det skönt att kunna prata på tumanhand utan barn och män.

• Joyce

Mirren: Kooperativet låter ju superbra. Det är ju verkligen olika vilka erfarenheter man har av dagis, själv har jag bara positiva minnen vilket säkert medverkar till att jag verkligen vill att Erik ska gå på dagis.
    zynk: Grattis till härlig natt och du vet - man kan ju prata om sitt förhållande också
    Kerpet: Jag tror E kan vänta tills på tisdag Jobbigt att P inte fattar vitsen med vällingen jag fick nån konstig hostkraxattack i natt så att jag väckte E hela tiden så tillslut tvingade jag M att sova inne med honom så att jag fick soffan Hur går det med vikten förresten? Kör du på fortfarande? Här går det sakta med säkert nedåt.

Fint väder ut, E sover nu men snart ska vi ta oss ut och träffa en kompis och hennes barn. Vi ska gå lite i affärer och sen käka lunch. Kul! Vad har ni för helgplaner? Vi ska inte göra nåt särskilt - om vädret blir ok och om andan faller på så ska vi försöka bottenskrapa och bottemåla båten. Trist men lika bra att ta tag i det när det inte händer nåt annat kul.

• Joyce

fråga: när började era kunna sitta upp med stöd? typ uppallade i matstol osv? Skulle vara så kul om han kunde sitta på en stol vid matbordet För han godtar inget annat än att sitta i nåns knä när vi äter.

jag brukar ofta sitt/lägga e lite uppbullad i amningskudden. Halv bakåtlutad. I morse när jag satt och surfade och sen kollade på honom så har han liksom satt sig upp, rest på sig. Men han verkar inte orka så länge för rätt snart satt han dubbelvikt.

• Joyce

malla: ok, nä vi har ingen stol men jag blir sugen på att köpa en snart

• Joyce

ja vad bra, det blir ju perfekt och kolla om stolen är poppis då!

• Joyce

hej zynk!
    jag är också helt väck i huvudet. M var en sväng på after work och shit vad jag blir slut av att vara själv med erik hela dagen och sen hela kvällen. Så nu efter att ha lagt erik och tagit ett glas vin sitter jag mest apatisk i soffan och tittar rakt fram. Måste gå och lägga mig snart. Hade tänkt se en film men nu känns det för sent.

Fisk: Hade du trevligt på utekvällen?

Vi kör med kudde både i vagnen och i spjälisen.

MM: Tråkigt med din pappa!

Kerpet: Vad har du haft för dig ikväll då?

Svar på tråden visparnas tråd # 6