• Joyce

visparnas tråd # 6

Jag råkade skrapa Es huvud i blandaren ikväll när jag skulle lyfta upp honom från badet Han bara gnällde till lite och grinade inte (jag lyfte upp honom snabbt, plus att det inte var hårt). Men sen såg jag att det var lite rött och en liten bula. Visst kan det inte vara nån fara när han inte varken skrek eller grinade?

• Joyce
    Pess skrev 2008-03-03 21:44:28 följande:
    Då skulle du se (OCH höra L:s fall mot "träramen" på babysimmet ) Kan inte tänka mig att det är någon minsta fara...
    aj!
  • Joyce

Ja många olika rön finns det. Erik har alltid varit väldigt varm så han har aldrig sovit med täcke utan bara en bomullsfilt. Åkpåsen i vagnen har bara agerat underlag han har aldrig legat i den. Ute har vi bara fleeceoverall och en filt och han är aldrig kall.

Halvseg morgon här. E ville inte sova fast han var trött sen blev det bajskalas rakt genom byxorna och när blöjan åkte av så var han snabbt där och sparkade med fötterna så att det åkte överallt. Men nu är det sanerat och han har sovit en stund Snart ska jag försöka ta mig ut i solen.

• Joyce

kramar till zynk!

här är det en som ska kämpa emot sömnen allt vad han kan dagtid. Slutar för det mesta med att jag får gå omkring och hålla fast honom ormande och skrikande tlls han somnar. och nåde mig om jag får för mig att lägga ner honom.

imorgon är det dags för vaccinering. reagerade era på nått sätt? det är ju M som är hemma imorgon och jag pendlar mellan att jag borde följa med till bvc och att det är bra för M att känna att han klarar sånt på egen hand. känner mig lite fånig som tror att E skulle må bättre av att jag är där, förmodligen är det mest för min egen skull det gör skillnad.

• Joyce

jam: skönt att mamman kommer!

förresten, nån som hört nåt från maxie?

• Joyce

zynk: Skönt att det känns lite bättre nu! och visst vore det kul med en mamma som avlastar lite ibland. Våra föräldrar bor ju inte här plus att min är nog i klass med Morrisens. Sjuk och början till lite dement så där än ingen barnvakt att tänka på. Tyvärr fattar hon det inte själv. Ms föräldrar är dock toppen men bor ju inte här. Förstår att det känns trist med din mamma när hon ändå finns i närheten

Morrisen: Usch vad jobbigt med ögonen! Kram

Maxie: Kul att se dig! Hur mår ni?

Tack för all input ang vaccinet. har nästan bestämt mig för att stanna hemma. sen så jobbar jag nog hemifrån på eftermiddagen om han skulle vara kinkig.

• Joyce

MaLu och ProPPens: Här finns några fina saker på rea (enl mig) i fyndhörnan www.blingo.se . Fanns bara små storlekar annars hade jag kanske köpt nåt.

• Joyce

Lägger era mattips på minnet! Snart (om en månad) får vi börja med lite smakisar.

Angående nätter så har vi haft ett litet bakslag här. E som somnat så bra i spjälsängen själv vägrar nu läggas där vaken utan vill först sövas i min famn. Sen så vill han amma minst en gång på natten (ett tag sov han ju hela) plus sover oroligt och spottar ut nappen stup i kvarten. Får han däremot somna med sin kind mot mitt bröst i sängen så sover han sött. Så så har det blivit de senaste nätterna. Jaja, sålänge han sover gott så.

Nu är far och son snart påväg till bvc för vaccineringen. Själv ska jag passa på och gå och träna lite medan de är borta.

• Joyce

Ja storhandla utan bil har jag gjort en gång och aldrig mer! Duktigt av dig

MaLu: Bra med ok-stämpel! Skönt att ni får extrakoller.

Vaccinationen gick alldeles utmärkt såklart. E skrek i 10 sek sen blev han glad igen. Jag är faktiskt glad att jag inte följde med. Dels för att M blev riktigt stärkt av att klara av det på egen hand dels för att det är skönt för mig att veta att M alltid duger lika bra (även om man ibland vill känna sig oumbärlig ). De ska även börja på babysim snart de två. De har så mycket för sig som morsan inte får vara med på

Svar på tråden visparnas tråd # 6