visparnas tråd # 6
jam: Hoppas han inte blir förkyld! Har du koksaltnäsdroppar hemma? (renässans heter det på apoteket)
jam: Hoppas han inte blir förkyld! Har du koksaltnäsdroppar hemma? (renässans heter det på apoteket)
Jag ska iaf ta mig ut idag, ser ju ut att vara superväder ute. Ska träffa en gammal jobbkompis för promenad och fika
Grattis Lotass! skönt att allt gått bra trots sugkloka och op.
zynk: Träna lugnt ikväll
jag har också varit ute och promenerat och fikat med en gamla jobbarkompis idag, det var jättetrevligt. Hon fick barn 2 dagar efter mig
Hennes tjej vägde idag strax över 4 kg... E såg ut som att han skulle börja förskolan i jämförelse
Men då vägde ju han å andra sidan mer än ett halvt kg mer än henne när han föddes jämfört med henne nu...
Oj vad det tränas här
Vad duktiga vi är!
jam: Ha så trevligt i värmland
nä snart måste jag gå och lägga mig, ska på jobbmöte imorgon... hoppas E sköter sig fint och inte skrämmer kunden
Grönt hår verkar ju finfint
Mirren: Hur gick det med din deadline, börjar det närma sig slutet nu för avhandlingen? Förrensten vad händer sen, ska du vara ledig eller börja jobba? Uni eller i näringslivet?
Jag har precis kommit hem från lyckat jobbmöte och en skön promenad i solen. Har även handlat en boobtröja, shit vad dyra de är men jag har så extremt få kläder som det funkar att amma i så det var välbehövligt.
hohooo på dig med zynk!
godmorgon!
Här var det shoppingtips
Själv sitter och jag slötittar på vasaloppet, det är en skön söndagssysselsättning. Plus väntar på att sambon ska fixa frukost. Vet inte vad vi ska hitta på idag det är ju så pissigt väder. Vad ska ni göra idag?
Kerpet: Skönt att du återhämtat dig! Men vad kul det lät med drinkar på grand!
Angående att känna så efter förlossningen så var jag också lite så. Dels så syddes jag ett ganska bra tag (mest för att det var en student och det tog lite tid) då M hade E eftersom jag ville knarka lustgas hellre än ha han på magen. Sen uppe på BB skulle det tas massa prover och läkarundersökningar på E (pga hans skakningar) och sen skulle han koppmatas och det ena med det andra. Jag var rätt ointresserad av att följa med på hans undersökningar, det fick M göra och jag ville bara sova. Jag tror att det var därför de ändrade sig och fixade oss ett familjerum (först sa de att M inte fick stanna)... de tänkte väl att den där morsan var inte mycket att ha vi måste fixa så att mannen får stanna så det inte är så synd om barnet....
Hej MaLu, välkommen hem! Hur har ni haft det?
Jag har precis varit och tränat, känner mig mycket duktig
Vi hade en hel del små knyttröjor i strlk 50 som aldrig kom till användning. Allt fint som jag haft när jag var liten fick vi direkt plocka bort - jag vägde 2,9 när jag föddes så jag hade ju som sagt lite mindre kläder...I storlek 56 hade vi en omlottbody som vi använde och den var bra. Annars körde vi på vanliga. Jag rekommenderar de vanliga vita bodysarna från pippilotta - 5 st för 99 kr. Billigt och bra. Vi hade endel tröjor också, har inte använt en enda, känns så opraktiskt då de åker upp i ryggen.
Nattlinnen tyckte jag var bra i början. Nu använder vi bara pyjamas då de nattlinnen åker upp för mycket. De bästa har knäppning hela vägen runt i grenen. bra när man ska byta blöja.
Sen rekommenderar jag tradera också
Där finns massor som är fint och billigt. Det mesta är ju i princip oanvänt eftersom de minsta kläderna används så lite plus att bebisarna inte rör sig och sliter ut kläderna.
Vilka skitsvärisar. Bra att du stod upp för dig!
ProPPens: Kul med bebisgrejer och vad roligt att sambon fått känna.