Alicia 72 skrev 2008-01-28 21:07:41 följande:
Är det någon mer än jag som har en LÄTTSÖVD bebis där problemet inte är insomning utan 518 uppvak/natt? Och hur löser ni det? Känns svårt att "hindra" ett uppvak? Och som sagt - omsövning går på två röda så det är inte det jag behöver hjälp med.Vore så skönt att få i alla fall ett pass per natt med några timmars (kanske 2-3) sammanhängande sömn....Alicia
Här är en till! Vi får vår kille(Blir 8mån i början av feb)att somna hur lätt som helst och så sover han mellan 2 o 4 timmar utan knorr. Det är SEN det börjar......han somnar lätt om igen, endera om vi klappar på honom, tar upp honom i famn eller ammar(brukar ta i den ordningen)men han vaknar lika lätt igen. Sover MAX 10 min o så börjar det om..I går tex somnade han 18.35 o sov skönt till 22.15. Jag vaggade honom efter att det inte funkat att klappa på honom o han somnade i famnen. Men så fort man lägger ner honom börjar han knöla runt. Vänder sig o sätter/ställer sig upp i sängen, gråter hjärtskärande, jag försöker att få honom att lägga sig bredvid mig o jag klappar, sjunger, smeker, masserar - gud vet allt! Efter ca 2 tim så här somande han iaf o sov 1 timme ca o sen var det dags igen. Då slänger jag fram brösten o så får han ligga o tutta fram o tillbaka resten av natten. Men han knölar emellanåt iaf. Och jag kan inte sova när han äter på mig, det funkar bara inte, hur trött jag än är......
Det blir så rörigt när jag ska förklara hur vi har det, hoppas du förstår lite iaf.
O trots detta nattkaos tycker vi att vi ser en förändring med sovningen, han vaknade alltid flera ggr på kvällen förut men det ser ju annorlunda ut. man kanske får vara nöjd med det ett tag o hoppas att det andra också löser sig.....