• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • Emzas

Ett litet bidrag efter valborgshelgen...

Min far är pastor och på valborgsmässoaftonen så var vi hos dem för att fira. Vid majbrasan så börjar vi bli less eftersom det var kallt, regnade och hände inget så jag undrade vad vi väntade på. Pappa säger: Manskören ska snart sjunga. Efter ytterligare en kvart så kläcker jag ur mig: Varför ska vi vänta på mandomen? Pappa stirrar på mig, harklar sig och går undan lite. Min man skrattar så att han håller på att dö och jag går med bestämda steg mot bilen. I ett litet samhälle och som pastorsdotter så var det nog inte många som missade det där...

;)

• LindaoEmil

kom och tänka på den gången då stackars Tomas skulle få träffa yrvädret Emil för första gången! Jag säger stackars Tomas eftersom han inte var van vid barn för fem öre!
    De första fem minutrarna eller så var Emil ganska blyg och studerande, så då var det lugnt, men när det släppte så fick Tomas träna upp flåset!

Emil ville spela boll, måla, kittlas, allmänt busa mm mm och allt på en gång genast helst!!
    Efter en stund så är Tomas helt slut, så vi halvlägger oss sådär skönt isoffan för att kramas lite! Jag ligger och lutar mig med ryggen mot Tomas och Emil sätter sig på min mage, jättemysigt!!
    Ända tills Emil säger ooops och ALLA TRE känner hur vått och otrevligt det blev!!
    Emil hade kissat ner sig! Vi höll på med toaträning och han hade glömt av att han inte hade blöja!

jag tänkte att nu är det kört, nu åker Tomas hem och hör aldrig mer av sig, men lugnt och stilla gick han och bytte om och slänggde allt blött i tvätt maskinen. Det var ju himla bra tyckte jag!
    Men när vi tog ut tvätten så hade hans byxor gjort mina byxor missfärgade, och då var det hans tur att skämmas!!
    Men det var väl inget jag brydde mig så särkilt mycket om.

Den dagen kommer vi aldrig att glömma!

• BebisB

Detta hände när jag var runt 15-16 år. Min mamma hade träffat en ny man och bland de första gångerna vi träffades så skulle vi ut på semester. Han var mycket tillbakadragen och det enda vi sa till varandra var typ go morron och god natt. Så sitter vi där i solen en morgon. Han i en stol och läser tidningen, säger ingenting. Jag lite bakom med en limpsmörgås med (håll i er nu) kaviar.. Och så kom den där getingen.. jag vevar febrilt med armarna, mackan flyger i väg och klistrar sig fast på hans rygg. Han säger fortfarande ingenting!! Så fick jag gå fram och ta bort den själv oxå. Pinsamt!!

• Anonym

Måste dela med mig av en rolig insident!

En vän till mig jobbar som sjuksköterska på lasarettet. På samma avdelning som hon, jobbar en utländsk läkare som alltid brukar gå ut och äta lunch. En dag gjorde läkaren inte detta utan hade i stället med sig mat. Min vänninna brast ut bakom läkarens rygg, när han precis skulle värma maten i micron:
    - oj, har du stor-kok!

Läkaren tittade på henne och sa:
    - om jag har stor kok?

Gissa om vi garvade när vi fick höra detta!!!!

• Gladiator

När jag va 15år va jag i Turkiet på semester.

Vi gick ner och la oss på stranden, det va jätte stora vågor i havet.

Så klart skulle vi bada, försökte ta oss ut en bit i vattnet så vi slapp dom stora vågorna.
    Jag bestämmde mig för att springa i!

Det kom en våg, jag sprang, kastade mig i, vågon tog mig, jag hamnade under vattnet och kände hur jag skrapades mot sandbotten.
    Nästa sekund sitter jag på stranden... badbyxorna i knävecken och bikiniöverdelen runt halsen....

Snacka om pinsamt!!!

• Dumlan

För några år var jag på genomresa och skulle sova över hos min mor, min mor skulle ut på "Date" och jag skrev en liten "Välkommen hem lapp" och la innanför dörren!

"Hej Mamma.
    Du behöver inte väcka mig i morgon....
    Hoppas du fick kuk... sov gott! "

Det jag ville att hon skulle fått var kul och detta blir ännu mer pinsamt i och med att "Daten" följt med in på en kopp kaffe...

• Jardine

En till pinsam historia.

Jag gick på gymnasiet och skulle åka buss hem. Jag satte mig brevid en tjej. Precis innan bussen skulle åka klev en väldigt snygg kille som jag sett förut på bussen. Och han tittade åt mitt håll och vinkade och jag vinkade tillbaka men det var ju inte till mig han vinkade utan till tjejen brevid mig! Han och tjejen tittade på mig och började skratta och jag skämdes som en hund. Inte nog med det så satte han sig i sätet framför mig och pratade med tjejen hela bussresan hem som tog ca 1 timme. Jag hade tänkt att hoppa av bussen men det var sista bussen hem.
    Usch så pinsamt!

• Jardine

Och en till
    Jag och min sambo och hans familj var i Frankrike för att gå på bröllop. På morgonen så skulle vi göra oss i ordning och min sambo skulle duscha. Min sambo brukar göra "helikoptern" när han är naken och det skulle han även göra nu och började rotera med sin grej framför mig och plötsligt kommer hans syster in i rummet och säger: men vad gör du Björn? Jag började asgarva och min sambo skämdes som bara den.

• CeNedra

Min kära storasyster brukar ha för sig en del små pinsamheter och en som jag kommer ihåg riktigt bra är:

Hon satt och surfade på typ Lunarstorm eller Vilda-webben eller så. Helt plösligt så dyker det upp ett felmeddelande och det står att man kan skriva till webmastern om felet, och vad hon gjorde när felet dök upp. Oftast bryr man sig inte om dessa uppmaningar, men denna gång tänkte hon snällt skicka ett mail.

Hon skriver ihop ett mail om felmeddelandet och en liten undran om vad detta kunde ha att göra med att hon åt ostbågar när det dök upp *flin*

• Anonym

Det mest pinsamma jag vart med om hände för massa år sen..
    Jag o min dåvarande pojkvän var på semester med mina föräldrar, vi hade hyrt varsin stuga. En morgon kommer mamma in i våran stuga (vi hade glömt låsa dörren på kvällen) o frågar oss nånting o sen blir hon tyst o sen går hon ut igen..smått generad eller nåt..när vi sen ska stiga upp så ser vi att det ligger en kondom (använd förstås) mitt på golvet (från kvällen innan..) nedanför sängen, o när det slog oss att mamma sett den blev det ju väääldigt pinsamt förstås. Men det var bara att låssas om som ingenting sen.

Det är ett minne som fortfarande följer med..*huvva*..

Svar på tråden Detta var pinsamt...