• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • AnnaZ

*ler*
    Jag vill också flytta upp en av mina favvotrådar här på FL och får väl då dela med mig av en klassiker?

Jag gräddar lasagne i ugnen och den är klar att tas ut. Jag öppnar ugnsluckan, tar på mig ugnsvanten och tar ut formen med ANDRA handen....*ajajoajaoj*

/Anna

• Snurp

...är heller ingen hejjare i köket.

Och för en herrans massa år sedan, när jag bodde hemma, så hade min far plockat hallon i trädgården. Det blev inte många men skulle räcka till en tårta. Jag erbjöd mig att baka denna.

Så ett par ägg, lite socker, smör och mjöl .... vadnu? Finns inget mjöl kvar? ....nä vänta, där.... rågmjöl? -vad är det? Tittar in i påsen och tycker det ser ok ut, alltså in med det i smeten och visp, visp, visp...in i ugnen, ut med kakan, som luktar gott.
    Skär den i två bitar och in med hallonen och på med grädden.
    Ut och servera den med kaffet...........

.....Bläh...vad har du laggt i kakan? - Ja, den smakar pyton, tycker jag själv också.

Rågmjöl!
    Ni hade ju ingen vit mjöl!

• Nevy

Verkligen en rolig tråd. Jag ska väl dela med mig lite jag med. Skafferiet med pinsamheter är stort.
    Mitt roligaste minne hände för några år sedan.
    Jag var singel och var ute på krogen med min bästa vän. Vi började prata med ett par killar, varav den ena var riktigt snygg, och jag lade på stora charmen. krogen stängde, och vi bestämde att festen inte var slut, utan vi skulle åka hem på efterfest.
    Utanför krogen stod en korvgubbe, och jag gick för att köpa en Bamse, med senap, ketchup och rostad lök. Jag hamnade lite bakom killen jag flirtat med, och när jag skulle ta mitt första bett på den läckra korven, så flög den som skjuten ur en kanon, ur brödet, och i en perfekt båge i slow motion, rakt ner i hans ficka.....!! Han kände något i sin ficka och trodde jag stoppat ner min hand för att jag frös. Hans min var obetalbar när han vände sig mot mig med en kladdig bamsing i handen...

Jag kan tillägga att det inte blev något mellan oss, det kanske berodde på den ovanliga raggningsmetoden.

• Anonym

För många år sedan hade Apoteket bindor utan klisterremsa, utan med skumgummi istället. Jag var på stan och plötsligt sparkade jag till en binda mitt på gågatan. "Vad äckligt! Vem f*n har slängt en binda på gågatan" tänkte jag, tills jag insåg att det var min egen som ramlat ut från byxbenet.

För ungeför lika länge sen träffade jag en kille från USA. Jag var väl ingen höjdare på engelska, men hankade mig fram. Jag skulle berätta för honom att jag varit riktigt elak mot en kille i skolan:
    "I was a real devil... a horny little one..."
    Jag fattade inte varför han skrattade så mycket tills han förklarade vad horny betydde. Skämmigt!

• Anonym

Jag satt på en uteservering med en killkompis som jag var lite intresserad av. Då kommer min mor och min moster förbi och stannar till vid vårt bord. Tydligen hade de också köpt varsin korv med bröd som de mumsade på. Mamma skulle visst säga nåt käckt (man håller ju alltid andan så det inte kommer ut nåt fånigt när man är i "herrsällskap").
    Jag tror det var mitt i det andra ordet mamma sa som en bit korv kommer flygande ur hennes mun och landar mitt på vårt bord! Mamma tar snabbt hand om korven med ett skratt. Jag skrattade också, mest för att skyla över...
  • Anonym

Min pinsammanste historia:

Jag var 20 år och bodde i England. Vi var ett stort gäng som gått till puben och med var bl a en belgisk tjej med som jag aldrig träffat förr. Vi börjar prata om vilka språk som vi kunde. Men jag rör ihop verben och istället för att använda "speak" använde jag "do". Så istället för att berätta vilka språk jag talar och inte så säger jag:
    - I do English, German, Spanish and Swedish, but I don't do French. (Vilket innebär: Jag har sex med engelsmän, tyskar, spanjorer, svenskar, men jag har inte sex med fransmän.)

Det blev helt tyst i sällskapet och alla såg hemskt generade ut. Till slut var det en kille som lade huvudet på sned och sade:
    -Oh, come on Ida, you can do French...!

Jag har aldrig varit så generad i hela mitt liv!!! Det värsta av allt var nästan att jag bott där så länge, och alltid haft väldigt lätt för det engelska språket, så jag borde verkligen vetat bättre. Kanske var det en freudiansk felsägning... =)

• MayaPiraya

hehe... på tal om språkfel...
    Detta var för några år sedan som jag som var den mest pratglada i vårt kompisgäng skulle översätta för några utländska vänner att när min tjejkompis red (på hästar nu alltså) så blev hästen varm och då blev oxå hon varm av det.
    Min översättning blev: "When the horse is hot, she´s hot"

version nr två i språkfel var när jag under en lektion i gymnasiet skulle säga att en person har ett stort hus.
    Ut kom i stället att X har en stor k*k. :\

och nr 3, som bara var för några år sedan.
    Jag arbetade på ett företag som höll på med väldigt komplicerad elektronik. I många av produkterna så ingick en pytteliten glaskula (hade med laser att göra), men dessa var slut hos tillverkaren.
    Jag skulle förklara för våran mycket upprörda kund varför vi inte kunde leverera och resultatet blev: "We have a lack of balls"
    Inte tänkte jag på det, men eftersom detta mail gick ut till väldigt många inblandade så blev det många garv runtomkring mig, första tolkningen var att vi inte har några p*ngkulor. Men när man lade in ett lack of i meningen så betydde detta tydligen att vi var ryggradslösa oxå...
    Denna storyn levde dom på läääääääänge efteråt. Men det bjuder jag på! :D

• Mumin

Jag gör alltid en massa pinsamma grejer, som att springa runt i Borgholm en halv dag med en stor prislapp hängandes på ryggen (ja, jag köpte en ny tröja och hade lite brått som vanligt) eller snubblar och lägger mig raklång i såna stora blomsterkrukor man har på gatorna.

För snart 7 år sen var jag på dop hos min svåger och hans familj. Svägerskans stora familj var också där och vi började snacka nåt om att inte fatta skämt. Ja, jag fattar ofta inte skämten som alla skrattar åt sa jag och då sa en kille: "Ja, blondin är ingen hårfärg, det är ett tillstånd" (jag är mörkhårig). Jag satt och funderade länge och sa "Men, jag är ju inte blond...??". NEJ just det...
    Detta får jag höra på varje kalas. Suck . Det mest komiska är att jag är en av få med högskoleutbildning i hela det gänget och de tycker ju att det är så ballt att jag är så trög !

• camillus

*asflabbar* kul o höra om andras pinsamheter... Måste dela med mig av en av mina.. En grej hände mig för ett par år sen som var så pinsam att jag knappt vågade berätta, så hemskt var det. Stod på tunnelbanan o väntade på att tåget skulle stanna o då "ramlar" en tjej över mig bakifrån o ber förstås om ursäkt, tänkte inte så mycket på det, sånt händer ju. En stund senare kom en snäll kille fram till mig o drog bort en lapp från min rygg där det står: "tillfälligt ur funktion, reparatör på väg"!!!! Fatta vad pinsamt!! O den e ju inte direkt osynlig den lappen heller.... Hmm, halva Sthlm lär ju fått sig ett gott skratt i varje fall!

Svar på tråden Detta var pinsamt...