• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • Anonym

Var för ett tag sen tillsammans med en kille och vi hade ett internt skämt oss mellan.
    "Stopp, här är det bögfri-zon"
    Detta uttryck använde vi när vi skojbråkade och man ev. ville hämta andan eller så... Så var vi hemma hos hans föräldrar en sommar då han började jaga mig med trädgårdsslangen och det var kul ett tag..., om man säger så. Tvärvände mig om och satte upp handen (som Polisen gör i trafiken) och gastade för full hals; Stopp, här är det bögfri-zon!!

Tills svärmor kom utspringande och var till hälften galen på mig och bara skrek åt mig att sånt säger man inte! Basta!
    När vi kom in bad hon om ursäkt och talade om att grannarnas son var homosexuell och de hade haft jättesvårt att acceptera det och mer eller mindre förbjudit honom att komma hem. När de accepterat berättade de i förtroende till mina svärföräldrar att han var homosexuell och att de tyckte det var jobbigt och att de hade svårt för att ta till sig det.

Det här hände någon gång då det här inte var så accepterat att vara homosexuell som det är idag...

Skäms ännu för det här...

• Anonym

Min mans familj, varav två svågrar satt och diskuterade nåt om släktskap och om vad det heter om man är gift med den och den (detta var när vi hade nyträffats). Bl.a nämnde de nåt om "svågrar eller vad det nu heter". Jag lyssnade bara med ett halvt öra men jag sa ändå: "Jamen är det inte det som kallas buksvågrar? De skrattade högt åt mig, och jag liksom skrattade med fastän jag kände mig dum som då inte visste vad det betydde..

Sen har ju syrran en ganska bra då hon jobbade i england och var väldigt ovan vid maten, vilken bestod väldigt mycket av bla vita bönor. Hon hade nyträffat en kille där och vid nåt tillfälle skojade de och han la henne över sina ben och liksom tryckte till över magen. Ut kom den största prutt som mänskligheten skådat! Han sprang ut och undrade sen "do you have a rat up your a**?!

• Fideli

Jag hade köpt en ny kjol för jag och min älskling skulle på födelsedagsfest. Kände mig så där riktigt fin. På vägen till festen skulle vi bara in i ett varuhus och köpa med en blomma. Det var långa köer och vi blev stående ganska länge, tyckte nog att det var ganska många, särskilt män, som spanade in mig men jag brydde mig inte så mycket eftersom jag kände mig ganska snygg just den dagen.
    Väl ute på parkeringen går min kille bakom mig och lägger av en riktig busvissling. Wow, den är verkligen läcker den där kjolen, säger han. Känner mig väldigt smickrad.
    Vi kommer fram till festen och efter middagen behöver jag gå på toa. Märker då till min fasa att jag har knäppt kjolen, som var av en sk "omlottmodell", helt fel så att hela ändan saknar tyg!!!! Fy, vad pinsamt, inte konstigt att alla tittat.
    Frågade min pojkvän varför han inte sagt något när han nu sett det men han hävdade bara att han trodde att den skulle se ut på det viset.

• Fideli

En kul sak hände för ett tag sedan....
    Min man hade varit och köpt nya boxerkalsonger som han ville manekänga för mig. Ganska snygga faktiskt, svarta med den lite festliga texten "forward" och "backward".
    Nu till det roliga; han hade råkat ta på sig dem bakochfram så att texten inte stämde alls! Gissa om jag skrattade. Han måste kännt sig totalt intelligensbefriad och inte alls så sexig som det var tänkt.

• Anonym

Min man och jag träffades när han fortfarande bodde hemma hos sina föräldrar. Just denna dag var de iväg så vi passar på att ha lite sex på hans pojkrum.
    Plötsligt hör vi att de kommer hem och vi far upp. På med kläderna, snygga till sängen och där i dörren står hans mamma. Puh, tänkte vi. Vi hann, men tittade hon inte lite konstigt på oss?
    När vi tittar ner ser vi att vi har råkat byta byxor med varandra mitt i villervallan. Hon var iallafall finkänslig nog att inte kommentera det.

• Pigger

Nar jag och min pojkvan var pa semester under jul sa tankte vi att vi skulle svanga forbi mataffaren och inhandla lite saker. Jag hade tagit av mig mina blota bikinibyxor och hade bara en kort kjol pa mig...helt plotsligt far min kille som var helt ovetande om min brist pa underklader for sig att han ska busa med mig. Sa nar en expedit gar forbi sa lyfter han upp min kjol och dar star jag med rumpan bar!!! Lite smatt generande men Hawaiianerna tyckte sakert att vi var ovanligt roliga turister!

• Anonym

Detta hände när jag var 9-10 år nånting och jag var ute och cyklade runt vårt kvarter. Pinsamt, tyckte jag då.

I ett av gatuhörnen (30 meter från vårt hus) som jag passerade ett par ggr stod ett litet gäng med mest "tuffa" grabbar, typ 2 år äldre än mig. Det ville sig inte bättre när jag passerade det gathörnet att jag tappade trampen lite och höll på grensla stången. Då hör jag på håll hur en av grabbarna ropar: "Akta fi**an!" Ooh, vad jag blev generad.

Jag passerade inte dem nåt mera utan tog en omväg på 10 min. för att komma mig hem.

• Anonym

Min syster hann med nåt riktigt pinsamt för ett par veckor sedan. Hon var på kurs i Stockholm och satt på det halvfulla tunnelbanetåget. Hon var lte uttråkad så av nån anledning fick hon för sig att låtsas ringa och prata engelska i sin mobil. (fråga mig inta varför!)

Mitt i "samtalet" ringer hennes mobil på riktigt....

• Sharooon

En pinsam anekdot från mig var den ggn jag satt brakförkyld på överfylld T-bana i rusning och kände hur snoret började rinna och försökte hålla tillbaka och fick en rejäl rethosta som blev värre av att jag grävde som en besatt i handväskan efter halstabletter och näsduk, fick tag på nåt vitt papper och upp med det till näsan och skulle snyta mig mitt i hostandet då jag ser att det inte är ett papper jag har i ansiktet utan ett TROSSKYDD!!!
    Ännu mer panik och högröd i fejset febrilt grävande efter PAPPER!!!
    Vilken pärs....

Svar på tråden Detta var pinsamt...