• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • Anonym

Ser att tråden stått still ett tag, måste ju bidra med en pinsam grej jag gjorde för et tag sen...!

Hade varit väldigt uppblåst o bubblig i magen hela dan på jobbet, så när jag slutat för dagen o var påväg till bussen så passade jag på att lätta lite på trycket. Tittade mig runt så ingen skulle höra nåt. Kände att det va en stor på G. Var tvungen att trycka lite för att få ut den, tittade mig runt en extra gång o sen tog jag i! Bara det att det var inte bara luft som kom ut utan även lite (äckligt!) bajs!!
    Visste inte vad jag skulle ta mig till, har ganska så lång bussresa hem. Men jag hade ju inget större val så det var ju bara att kliva på bussen och hålla god min. Satte mig ner o kände hur det var klibbigt mellan skinkorna, som om inte det var hemskt nog så stank det verkligen bajs runt mig!!! F****n vad pinsamt det var!! Tyckte att alla vände sig om o tittade.....Kommer aldrig mer att "trycka" iaf!

• Snurp

Inte pinsamt men lustigt.
    Var på genomresa i södra USA på 70-talet. Måste oxå tillägga att de är väldigt religiösa därnere. Det är orsaken till denna lilla historien.

Jag och min bror, 9 år, är inne i en större klädaffär. Massor av ljusblåa och rosa gabardinbyxor och skjortor. En dam kommer fram till oss med samma typ av kläder och jätte frissa, tuperat som det var då på 70-talet. Hör visserligen inte med historien att göra, men jag tyckte hon såg kul ut.
    I alla fall, hon kom fram till oss och frågade hur vi mådde och vi svarade bra. Sedan frågade hon min bror: "Are you christian?" Varpå han svarade: "No, I am Fredrik."

• Snurp

Mycket pinsamt var detta - för ett ögonblick.....

En arbetspartner till mig, Rainer, var svårt sjuk och efter två år så var det slut och han dog.

Nu var det så att städtanten som städade på kontoret kom fram till mig samma morgon och berättade vad som hade hänt. Hennes dotter gick nämligen i samma klass som Rainers dotter och hon var inte där idag och lärarinnan hade sagt de skulle bedja för hennes far.
    Jag gick in till min andra partner, Wolfgang, och berättade att Rainer hade dött i morse. Varpå Wolfgang sa att vi måste fixa blommor och ett kort med en fin dikt på.

Sagt och gjort, klockan 13 var det klart med kuriren. Och inom en timme skulle denne leverera detta hos familjen Rainer, en stor bukett röda rosor och ett kort med en fin dikt på.

Nu var det så att jag plötsligt kom att tänka på att "Städtanten" inte sagt att HAN HADE DÖTT utan TROLIGEN HADE DÖTT. Jösses vilken panik det blev. Jag berättade för Wolfgang att vi skickat blommor och kort och beklagar sorgen etc etc.... till en man som fortfarande lever!

Hjälp, vad gör vi nu. Ringde Blomsteraffären, men hon sa att kuriren är ute och har ingen mobiltelefon.....Vi ringde till alla kyrkorna och frågade om de fått in något om någon som nyligen dött....INGENTING.
    PIIINSAMT.

En vecka senare ringer hans fru och tackar för blommor och kort. Måste erkänna att jag kunde höra mitt eget hjärta bulta av nervositet. Sedan sa hon: Hur visste ni att han dog tidigt den morgonen?

....ja hur kunde vi veta detta....puh, vilken tur vi hade....

• Roisin Dubh

Ja usch, Snurp, det kunde ju blivit riktigt pinsamt på ett obehagligt sätt!

• Åsa

Jag var på konferens och uppklädd i ljus kjol. Vid pausdags hade vi inga bord. Jag drack te och lade tepåsen på servett i knät (inga små pappfat att tillgå). Inte smart, jag fick en fläck. Så långt bara irriterande. Gick till toa för att tvätta bort fläcken innan den bet sig fast. Det gick väl något sånär men jag fick dessutom en STOR blöt fläck strategiskt placerad på kjolen, tyvärr syntes den p g a kjolens färg väldigt bra. Såg ut som om jag glömt välbehövliga inkontinensskydd hemma. Jag gjorde mitt bästa för att ha papper i knät resten av dagen.

• Anonym

Detta hände för ett antal år sen på genomresa i USA.
    Vi hade råkat hamna på ett hotell mitt i natten efter lång jobbig flygresa.
    På morgonen beger vi oss ut intet ont anande i stadsdelen Watts!! (färgad stadsdel som sedermera var med om mkt otäcka kravaller -92)
    Jag som inte tål solen måste in på ett köpcentra för att köpa solskyddsfaktor.
    OK, in på butiken och alla är svarta men vi tänker inte så mycket på det.
    En expedit frågar mig vad jag vill ha hjälp med och jag svarar på den enkla engelska jag kan: I want some creme for my scin so i can't be brown PINSAMT OR NOT!!!???
    Hon såg konstigt på mig och mina vänner sa att det var dags att bege sig därifrån för då hade vi upptäckt att vi var dom enda vita i hela butiken!!
    Fick sen veta vilken stadsdel vi befann oss i och givetvis tog vi bilen och bokade in oss på ett annat hotell i en vit stadsdel.
    Så kan det gå när man är turist!

• Anonym

Har en vän som för några år sedan va i USA på semester, han kan i stort sett ingen engelska alls. I vilket fall så stannade dom vid en lunch restaurang och han beställer in Hot dog and potato moose
    Sällskapet asgarvade o förklarade för servitrisen den direkta översättningen; varm hund och potatis älg...
    Hela restaurangen fick snatr en uppfattning om svengelska....

• MeLyAnA

Jag vet inte om min pappa har spelat mig ett spratt eller om den är historien är sann. Jag drar den iallafall.

Min pappa var vikarie på en skola med en massa bråkstakar. Han följde med dem när de skulle på klassresa till London. Jag tror de här ungarna var 15-16 år eller nått. Sista kvällen så hade alla skaffat sig fejk-leg eftersom de skulle gå ut. Några av tjejerna var ganska nervösa när de stod i kön till utestället. När en av tjejerna kom fram till vakten fick hon frågan: How old are you? Varpå hon snabbt svarade: I'm 18, do you wanna see my leg? ....

• Bebis i december

Ja jag har oxå gjort en väldigt pinsam grej.Det var för 6 år sedan.Jag var 18 år gammal och hade haft min första fina bil i ett par månader.Det var en gammal peugeot 205. och låsen på den var trasiga så den gick inte att låsa.Denna dag skulle jag och min lillasyster åka in till stan o shoppa.Det var 5 mil ifrån där jag bodde.Men precis innan vi skulle gå blev jag jättekissignödig och sprang in på dass.Och sedan spolade jag med handen jag hade bilnyckeln ioch vips så tappade jag ner nyckeln i toaletten precis när jag spolat.Och iväg försvann den.... snopet och det var den anda nyckeln jag hade.

Så det var bara att säga till min syster att det blir ingen shopping idag för bilnyckeln är på reningsverket!!!

Och det var ganska pinsamt också när jag åkte till verkstaden där jag köpt bilen för att be honom att byta tändningslåset. Han frågade mej om och om igen om jag inte kunde leta reda på nyckeln för det var både krångligt och dyrt att byta låset.Så tillslut sa jag som det var och gissa om killarna på verkstaden skrattade!!!
    oj oj oj

Svar på tråden Detta var pinsamt...