• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • Utanmyra

Vilken underbar tråd! Mina barn har frågat flera gånger om jag verkligen är glad och inte ledsen eftersom tårarna har strömmat ner för kinderna.
    Jag måste ju komma med ett bidrag.

Jag är en person som är väldigt koncentrerad när jag utför en uppgift. Detta är en förklaring till att detta som jag ska berätta överhuvudtaget kunde hända.
    Eftersom jag inte har någon sköldkörtel är jag beroende av medicin dagligen. Men när jag skulle åka bort i en kombinerad jobb & privatresa glömde jag medicinen. Hade dock receptet med mig.
    Min man och dotter hade följt med och skulle hälsa på farföräldrarna medan jag utförde mitt uppdrag som jurymedlem i en ungdomstävling.
    På morgonen innan jag sticker iväg kommer jag och mannen överens om att han ska gå till apoteket och fixa min medicin. Perfekt.

Jag ger mig av till tävlingsarenan. Jag ska sitta i den mest prestigefyllda tävlingen tillsammans med en massa regionala näringslivspampar (dit tillhör inte jag). Tävlingen är för 18-19 åringar som tävlar med sina företag och det är allvar! Ungdomarna är givetvis nervösa och kan inte riktigt bete sig utan glömmer tider, klampar in i juryrummet utan att ha blivit kallade med mera..

När det var bara sex företag kvar som skulle intervjuas stegar plötsligt en yngling in i rummet. Jag blir oerhört irriterad! Han kan väl vänta utanför tills vi säger till. Dessutom hade han mage att spänna ögonen i mig och stega rakt fram till mig. Irritationen når sin höjdpunkt och jag ska precis säga åt honom att gå ut och vänta när han avbryter och säger: "Du glömde ge mig receptet!" Det var min man!

Näringslivspamparna var mycket roade och tyckte att jag tog min roll på ett sådant allvar att jag inte kände igen min man.
    Denna händelse påminner mig mina kollegor om så fort de får tillfälle.

• Anonym

Min syster hann ju med lite när hon jobbade i england på ett rätt fint hotell.. bla vid frukostserveringen fick hon syn på en lite förvirrad tysk äldre dam som gick på de smutsiga kaffekopparna då hon skulle ha en ren (förstås). Hyfsat haj som syrran tyckte hon var på det tyska språket sa hon då åt damen: "Ihre kopf ist schmutzig!" Efteråt kom syrran på att "kopf" betyder huvud , och att kopp heter "tasse" på tyska! Hon sa alltså åt damen att hennes huvud var smutsigt..

• gluttan

en liten pinsamhet till...

jag gick i sjuan och vi hade mattelektion och eftersom att alla är koncentrerade och sitter och räknar är det alldeles knäpptyst i rummet. Jag råkar fisa och den lät väldigt högt, blev högröd i ansiktet och alla visste att det var jag sen kallades jag för möka-maria resten av högstadiet...kul smeknamn!

• Anonym

Var aupair i USA och hade gjort negerbollar en kväll o hela familjen tyckte att dom var jättegoda o frågade vad vi kalla dem i sverige Då svara jag utan att tänka....... We call them "Niggerballs"...........!!

• pillalilla

Jag hade köpt nya sommardäck till bilen och när jag skulle betala dem, kom jag på att jag måste fråga om personalen på bilfirman kunde byta dem också, alltså om det ingick i priset.
    Så jag fyrade av ett soligt leende och undrade hövligt om det ingår påsättning i priset också, eller kostar det månne extra? Behöver jag berätta att hela stället var fullproppat med gubbar som "nog skulle ordna påsättning gratis". Jag trodde jag skulle dö...

• LindaoEmil

pillalilla den var nog den bästa!! hahahaha

• Anonym

Min kille bodde för ett antal år sedan i studentkorridor. Vid ett tillfälle stötte han på två grannkillar (som han inte umgicks med) som stod och snackade ute i korridoren. De frågade min kille var han varit, och min kille svarade med ett tydligen populärt uttryck på 90-talet: "Äh, jag har bara varit nere på stan och bögat runt.."
    Inget mer med det, men sen fick killen min höra att denne grannkille var homosexuell...Ooops!

• muffin

hehe min sambo gjorde bort sig för någon vecka sedan...

han är inte så bra på engelska!

i allafall så körde han fast med skotern, riktigt ordentligt så de var omöjligt att få lös den själv. dom enda som var i närheten var ett danskt par, så min sambo går fram till dom å säger - kan ni help me? i have spinning fast! han fick hjälp i allafall men dom tittade lite underligt på honom!

• miya

Pillalilla; detta va det roligaste på länge

• svens

jag jobbade på ett jobb,så satt jag och en arbetskamrat talade om att vi ogillade en på jobbet,så kommer en till kille in då säger jag den till han där mona är väl en riktig jävla kärring,då svarar han mig att det är hans moster pinsamt

Svar på tråden Detta var pinsamt...