• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • Bubblan81

Jag hade en vikarei engelska som berättade om när 'nån' (kommer ej ihåg vem) var på språkresa i England och satt hos värdfamiljen på middag. Då kände (*) att han var tvungen att rapa och kom inte på vad rapa hette, så han sa:
    -Excuse me, I have to rape.... (våldta på svenska)...

Vet inte om det har hänt eller bara är en rolig historia... Men det var lite skoj iaf!!

• Petra Pontus mamma

Förra året var vi i Egypten och jag blev magsjuk på en bussresa till Kairo. Det var FRUKTANSVÄRT. Jag var dessutom gravid i v 10.

När vi åkt buss från Sharm-El Shejk till pyrmaiderna började jag må akut dåligt i bussen. Precis när vi parkerade känner jag att jag behöver spy. Ber min man om en påse, får en, och börjar kaskadspy. Det är hål i påsen. Jag, Johan, grannen i sätet brevid och bussen är nerspydda. Jag har inget ombyte med, vi skulle inte sova över men vara borta i 24 timmar. Gråter utanför bussen av skam, får låna rena shorts av en snäll medresenär.

Fortsätter spy utanför varje j---a pyramid, börjar även få diarée.

Åker vidare till Kariors historiska muséeum. Känner att jag måste sk..a. Hittar äntligen en toa. Håller mig allt jag kan. Får en bit toapapper - man får aldirg mer än så i Egypten av personalen som vaktar toan. Ställer mig på huk över toan, vill inte sitta ner för den är apsnuskig. Fiser lite, tror jag, men sprutlackerar hela toan bakom mig. Det bara rinner. Jag har en ruta toapapper. Öppnar dörren och ber om mera papper, får en ruta till. Mkt bajs kvar. Ber om mer, får tre rutor. Prioriterar att torka mig själv. Spyr, rusar ut. Stackars människa som behövde städa efter mig!

Efter det gjorde vi inget annat än att leta efter den ena vidriga toan efter den andra på musset. Jag har bjsat och spytt på alla toaletter på Karios historiska museum.

På bussresan hem finns det som tur var en toa på bussen. En gång i halvtimmen måste jag gå upp. Först spyr jag med öppen dörr, för man får inte plats att spy när dörren är stängd. Sen stänger jag dörren och har diarré. Vi åker buss i åtta timmar. Det luktar inte gott om vare sig mig eller toan - jag har inte duscaht sedan första spyan och har samma tröja på mig ännu. Ingen annan resenär använder toan på bussen. Jag skämdes så att jag höll på att dö, grät mest hela tiden.

På tio dagar tappade jag fem kilo - och jag var ju gravid. Tur att Pontus överlevde inne i magen. Åk aldrig till Egypten, om ni inte vill intesiv banta förståss.

• Roisin Dubh

Jag ska definitivt inte gå på allmänna toaletter i Egypten, man vet ju aldrig vem som varit där innan

Nej fy vilken dråplig historia! Hoppas du fick ut mer av resan än bara....hrmm...ja

• Fommpen

Petra Pontus mamma.

Åh va roligt... skrattar en massa för mig själv!

• Sharooon

Petra pontus mamma förlåt att jag garvar men historien är bara för mycket sen att behöva vara mitt upp i den är en annan femma!

Har en vännina som gjort exakt! samma bussresa och rundvandring bland pyramiderna totalt nerspydd och utan ombyte!!!

Hennes dotter blev sjuk på bussresan 4 år gammal sitter och klänger i sin mors knä med ansiktet mot hennes och kaskadkräks ett antal ggr, inga spypåsar, ingen luftkonditionering och dessutom såldes INGA souvenirs T-shirts den dagen så det var samma där, hon fick vandra nerspydd genom pyramiderna!

En VARNING! är på sin plats...Res aldrig till Egyptens pyramider!

• sisley

Jag var också grymt magsjuk när jag var i Kairo. Tror aldrig jag har mått så dåligt i hela mitt liv. Jag vill bara tillägga att toaletterna där är vidriga och många är bara ett hål i marken. Så trots att man är sjuk och svag måste man huka och se till att inte ramla ner i ett bajsigt och kissigt hål...
    Det här var ju ingen pinsam historia men efter att ha läst igenom Petra pontus mammas historia tvingades jag återuppleva min egen maginfluensa i Kairo.
    Tips till er som ändå planerar att åka dit: Drick inte vattnet under några omständigheter, dvs använd det inte när du borstar tänderna, var försiktig med sallader då de blivit sköljda i vatten och undvik is i drycker.
    Ha med dig en toarulle i väskan - ALLTID!

• Petra Pontus mamma

Åk inte till Pyramiderna säger jag bara. Titta på vykort, det räcker. Jag kommer inte att åka dit igen :-=

• Pojkmamma

Petra Pontus mamma, stackars stackars dig. Jag har skrattat som jag inte gjort på länge åt din historia. Helt sanslöst. Men tack för ett gott skratt.

• Ebbiz

Petra Pontus mamma: Fy så hemskt! Jag kan inte ens skratta för jag tycker så himla synd om dig! Vilken jäkla mardröm...*ryser*!!!

• Petra Pontus mamma

OT: Det bästa var att fostret i magen inte tog skada. Jag var hur orolig som helst! Gjorde avföringstest och så när jag kom hem. Men både BM och läkaren var superlugna och satt det inte var någon fara. Då blev jag helt skogstokig över att man inte får äta opastöriserad brie från Konsum. Hallå! Parmaskinka, brieost, sushi och gravad lax åt jag ändå efter det. Kändes som att om Pontus i magen överlevt Egypten fixade han nog lite opastöriserad ost också

Svar på tråden Detta var pinsamt...