• Snurp

Detta var pinsamt...

Skulle vara kul att höra om någon gjort bort sig sådär riktigt.
    Eller som jag, som har en pryl hemma som man inte vill visa.
    Jag bad till och med min bästa kompis på den tiden (20 år sedan....säkert???) att gå in och köpa den för mig.

Det var en CD-sammling i ett rosa fodral av tyg med .... håll i er....the best of Barbara Streisand

Idag ligger den bakom alla andra CD-skivor. Vem vet, kanske kommer det upp ett 70-tals revival party någon dag.

ar lagt in länken i Känsliga rummet ifall det finns någon som skäms mer än jag.

• Svar på tråden Detta var pinsamt...
  • mamy

Har råkat ut för samma sak som anonym 458432, fast det var jag som var bartendern! Jobbade i en bar i Italien och en kväll kommer två svenska killar in som var bra rökiga redan när de kom. Jag hörde ju att de var svenskar så jag svarade på svenska, men de var så fulla så att de inte tänkte på det. Jag hade mycket att göra så jag orkade inte förklara för dem, efter ett tag börjar de prata om hur jä*la snygg jag var o.s.v! De var kvar till sist så jag frågade på svenska om de ville ha en kaffe innan de gick hem, då först gick det upp för dem att jag var svenska!! Ni kan tro att de skämdes och bad om ursäkt, men jag tyckte bara att det var roligt!

• Sunray

Jag har gjort så många klantiga saker i mitt liv.

Min sambo och jag var på cypern och fick ett äldre engelskt par som grannar. De var helmysiga och vi blev bjudna dit på en drink.
    Tyvärr var jag redan överförfriskad så drinken hamnade i fel ben.
    Fick rusa in på toan i vårt rum och kräkas. Tyvärr var väggarna tunna och sambon berättade sedan i efterhand att de hört allt.
    Jag återgick iallafall till bordet och drinken och försökte spela nykter.
    Vi bestämde oss för att gå ned till restaurangen för att äta lite. Jag tänkte att mat kanske vore bra för mig. På vägen ned dit trillade jag rakt in i en buske och gubben och min sambo fick hjälpa mig upp.
    Så det blev raka vägen till sängen. Dagen efter vid poolen så flinade gubben bara åt mig och blinkade menande åt min enormt stora vattenflaska som jag satt och halsade ur.

Jag har också varit med om en sådan där typisk GötaKanal grej.
    -Håll in båten! Håll in båten!
    -Men jag gör ju det. Plums!

En annan gång var jag och ett par vänninor ute. Vi fick åka in till stan med en kompis som körde oss i hans van. Det var lite svårt då vi alla tre satt där bak i utrymmet där han brukade försvara saker han använde till jobbet. Nu var det tomt och vi fick bäst hålla i oss så gott det gick.
    I en kurva så snubblade jag till och trillade rakt fram. Hamnade med ansiktet väl placerat mellan min vänninas ben. :)

En gång på jobbet fick jag så ont i magen och rusade till första bästa toalett och kräktes. Ingen hade sett det så jag pustade ut.
    Problemet var bara att den var sönder och det gick inte att spola undan spyan. Hu, fick panik och försökte febrilt komma på vad jag kunde göra.
    Det var lunchtid så det var ganska folktomt. Tog min papperskorg och fyllde den med vatten i köket och skulle kuta iväg till toan för att hälla på vattnet.
    Naturligtvis dyker chefen upp och ser helt frågande ut.
    -Ska du vattna blommorna?
    -Ehhh..

• Tin o Trolls mamma

Pinsamt vet jag inte om jag tycker det är nu, mest lite sorgligt..

Jag stod och pratade med min granne om att jag tyckte det var jobbigt att min son, då 4 år, fortfarande inte var torr på natten utan behövde blöja när han sov.
    -Jaaa, säger han då, min son kommer aldrig att klara sig utan blöja! Inte ens på dagarna..

Gud vad jag rodnade och skämdes. Hans son har ryggmärgsbråck och sitter i rullstol, har kateter och allt. Hmmm.. (Sonen är lika gammal som min son.)

Ekorren.

• Monsa

Hörde ett ljud i sovrummet och jag tänkte jäkla granne nu håller hon på och borrar där uppe igen, jag hörde bara ljudet i sovrummet och hade en väninna där som oxå hörde och vi tyckte det var fördjäkligt att hon skulle borra så....Hade plockat ner några tjocka tröjor ur garderoben.
    I alla fall så fortsatte det men jag kunde inte höra det i trappen utan bara i sovrummet (väsdigt lyhört annars och det borrade ju högt i sovrummet) och kunde inte begripa hur hon bar sig åt för att borra så...sen kom jag på vad det var.*s*
    Det var min lilla kompis som jag tydligen stött till på något sätt när jag var å rotade i garderoberna så den hade gått igång, inte konstigt att det var ett borrande ljud i mitt sovrum i garderoben och ingen annan stans*s*.

• Anonym

Kom på ytterligare en grej för några år sedan. Jag befann mig på dansgolvet med ett par kamrater. Jag var lite överförfriskad (men inte så farligt ändå) och fick för mig att dj-killen spelade för dålig musik.
    Så jag vände mig mot lilla scenen och skrek att han skulle byta skiva. Men han lydde inte riktigt så jag skrek upprepade gånger samma sak.

Min kompis säger då till mig att dj-killen står ju därborta och pekar samtidigt i motsatt riktning där dj befinner sig..
    De på scenen höll bara på med nån kabel av nåt slag.

• bambigirl

Monsa: Min syster har råkat ut för samma sak och då var det mamma och hon som letade källan till ljudet innan min syster kom på vad det var...

• Sharooon

Kan ju bjuda på den här då, är ett antal år gammal.

Tänk er Stockholm nånstans vid Pridefestivalens förberedelse,
    Jag och två vänner glider in på mysigt röjjigt hak i stan och WoW! så många fräschingar!!

Givetvis spanar jag in en riktig pudding och glider upp vid hans sida och försöker få lite spontan kontakt.
    Totalt ointresse? VA?
    Försöker igen och fullkomligt limmar fast mig vid killens hals och försöker få till en liten kram, påpekas att det var ett tag sen jag var nykter
    omdömet borta osv, ni vet...

Mina vänner ser ut att ha väldigt roligt och tittar åt mitt håll.
    DÅ upptäcker jag mitt stackars offers POJKVÄN!!!
    stå bakom, vilket han tydligen gjort hela tiden och jag som INTE fattat att killen var gay.

Försöker på nåt snyggt vis be om ursäkt och babblar på att han var så snygg och inte kunde jag tro han var gay osv osv
    Borde kanske inte försökt ta mig ur den sitsen....borde kanske inte varit så envis och hängt kvar

Det har jag fått höra ett antal ggr kan jag säga och nu bjuder jag er på den pinsamma historien...för nu är det inget annat än history

• Anonym

jag har åxå en, kanske inte så rolig för min dotter men som va då 20 mån.
    Vi va på en leksaks affär, hon sprang runt, va både högt å lågt, samtidigt som jag skulle hålla koll på henne skulle jag prata med personalen, helt plötstligt är hon borta jag går först i längre i butiken å kikar å ropar på henne men jag men får inge svar paniken växer vart har hon tagit vägen, springer ut i gången utanför affären å ropar ingen som svarar, folk som kommer å går förbi ler lite åt mig, paniken växer bara, när jag vänder om å är på väg in i affären igen hör jag ett illtjut, folk som går för bi nästan börjar skratta ja då ser jag min dotter sitta i skylltfönstret mellan två hyllor, för att få ut henne va jag först tvngen att flytta på en stor tuggumiapparat sen krypa in själv

• GME

Jag var au pair i USA och jag och min värdfamilj var på bilsemester. Hade alltid massa blandband med till min free-style och barnen (11 och 13 år) hade ruttnat på pappans utbildningsband om inbördeskriget så vi satte i ett. Jag hade en favoritlåt på bandet som hade helskön melodi och texten hade jag väl aldrig tänkt på direkt. Bara slang dessutom. Efter en kort stund börjar mamman och pappan titta konstigt på varann och ungarna fnissar generat. Texten var nämligen rena rama porrhistorien. Bara sexuella anspelningar alltihopa. Fyyyy....vad jag skämdes.
    De stackars superpryda amerikanarna garvar nog fortfarande åt deras svenska au pair som inte fattade bättre.

Svar på tråden Detta var pinsamt...