Oäkting?
Om du har barn med någon du inte är gift med anser du då att det är ok att ditt barn kallas oäkting?
Om du har barn med någon du inte är gift med anser du då att det är ok att ditt barn kallas oäkting?
mindless skrev 2008-02-08 18:07:18 följande:
mindless skrev 2008-02-08 18:25:49 följande:
Fam Edbom skrev 2008-02-05 23:09:48 följande:
jag kunde inte brytt mig mindre om nån kallar min dotter "oäkting". hon e ju det; fött utanför äktenskap. det där e något man sa för många år sen då alla skulle va gifta, idag e det ett ord jag aldrig sku ta illa upp eftersom det e så vanligt att barn föds utanför äktenskap idag. tycker inte det går att jämföra med neger, neger betyder INTE svart, neger e en mix mellan nigger och negro. nigger e ett hemskt ord some väldigt negativt laddat även i vårat samhälle idag. neger används som skällsord i stor omfattning, oäkting e det väl ingen idag som säger och menar det som något negativt?!!
Nej absolut inte!
Det är gammalt och förlegat att kalla barnen så.
Fam Edbom skrev 2008-02-05 23:09:48 följande:
Förresten, är inte en oäkting ett barn som föds utanför äktenskapet när ena förälderna redan är gift med en annan? Är det verkligen en oäkting när föräldrarna tänker gifta sig senare?alltså, om dom får barn 6 mpnader innan dom gifter sig?
Nej det är inte ok?!
Vad är ett OÄKTA barn egentligen? Det är alltså piratkopior eller?
Nä alla barn är riktiga, därför tycker jag det är ett så snuskigt ord.
Skrev första meningen liiiite fel, ska inte vara något frågetecken:
Nej det är inte ok!