• Fam Edbom

Oäkting?

Om du har barn med någon du inte är gift med anser du då att det är ok att ditt barn kallas oäkting?

• Svar på tråden Oäkting?
  • Fam Edbom
    Lychee skrev 2008-02-05 23:31:16 följande:
    Finns det verkligen dem som gör det på allvar alltså!  Trodde det var något man bara skojade om. Jag kan säga det till sambon t ex som en pik över att jag varken fått en eller två ringar på fingret av honom.. Men jag menar det ju inte.
    tydligen gör det det! På skämt är ju en sak, men även om man anser sigsjälv vara oäkting så säger man ju indirekt att alla som inte är gifta o har barn ihop har oäktingar! Otroligt kränkande!
    Är själv gift, men blev rasande när jag stötte på detta!
  • Lychee
    Fam Edbom skrev 2008-02-05 23:33:44 följande:
    tydligen gör det det! På skämt är ju en sak, men även om man anser sigsjälv vara oäkting så säger man ju indirekt att alla som inte är gifta o har barn ihop har oäktingar! Otroligt kränkande!Är själv gift, men blev rasande när jag stötte på detta!
    Men jag säger ju att jag är oäkting på skämt med! VAR stötte du på detta! Är du 100 % säker på att de inte skojade aprillo med dig!? Det låter ju helt absurt att säga det och mena det!
  • veronicaq
    Fam Edbom skrev 2008-02-05 23:33:44 följande:
    tydligen gör det det! På skämt är ju en sak, men även om man anser sigsjälv vara oäkting så säger man ju indirekt att alla som inte är gifta o har barn ihop har oäktingar! Otroligt kränkande!Är själv gift, men blev rasande när jag stötte på detta!
    ASSÅ, ja fattar inte vad som är kränkande med det?
    23/7 kom min lilla Tiger!!
  • adrenalin

nej inte oäkting, men bastard.

jag brukar kalla mina barn bastarder jämt.   

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Lychee
    veronicaq skrev 2008-02-05 23:36:51 följande:
    ASSÅ, ja fattar inte vad som är kränkande med det?
    Kränkningen ligger väl i om man säger det på allvar och verkligen tycker att barn till personer som inte är gifta är oäkta och på så sätt mindre värda.
  • Fam Edbom
    Lychee skrev 2008-02-05 23:35:40 följande:
    Men jag säger ju att jag är oäkting på skämt med! VAR stötte du på detta! Är du 100 % säker på att de inte skojade aprillo med dig!? Det låter ju helt absurt att säga det och mena det!
    Här på FL, hon kallade sigsjälv oäkting och var stolt över det. Jag tycker det låter hemskt illa.
    Tar illa vid mig för jag har många nära kompisar o även min egna syster som har fått barn o inte är gifta!
  • veronicaq
    Lychee skrev 2008-02-05 23:38:49 följande:
    Kränkningen ligger väl i om man säger det på allvar och verkligen tycker att barn till personer som inte är gifta är oäkta och på så sätt mindre värda.
    ahaa på de viset.. att man är mindre värd om man vore oäkting..aldrig tänkt den tanken så, hahaha
    23/7 kom min lilla Tiger!!
  • xenaa

jag tycker med det är kränkande att kalla nån för oäkting, eller som vi på spanska säger bastardo - bastard, engelskt ord.

jag är en oäkting och fick höra många gånger av min pappas exfru vilken jävla oäkting jag var med mera med mera!
    OCh av annat folk som ville attackera vår familj så kom de alltid upp oäkting..

♥LEO♥
  • Lychee
    Fam Edbom skrev 2008-02-05 23:38:58 följande:
    Här på FL, hon kallade sigsjälv oäkting och var stolt över det. Jag tycker det låter hemskt illa.Tar illa vid mig för jag har många nära kompisar o även min egna syster som har fått barn o inte är gifta!
    äh, du kan inte ta illa vid dig av allt som skrivs här på fl. Då kommer du må riktigt dåligt efter bara ett par dagar ju. Det finns folk till allt. Inget man kan ändra på tyvärr..
  • adrenalin
    xenaa skrev 2008-02-05 23:41:01 följande:
    jag tycker med det är kränkande att kalla nån för oäkting, eller som vi på spanska säger bastardo - bastard, engelskt ord.jag är en oäkting och fick höra många gånger av min pappas exfru vilken jävla oäkting jag var med mera med mera!OCh av annat folk som ville attackera vår familj så kom de alltid upp oäkting..
    Men herregud var bodde du? 1700-talets landsbygd?
    hoppas du kommit ifrån dom människorna eller att dom fått medicin mot sina besvär!  
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
Svar på tråden Oäkting?