Hannah76 skrev 2008-02-06 16:34:46 följande:
Nej du behöver inte hångla med en annan tjej (men gör det om du vill *L*). Det jag menar är att många säger till sina barn att det är ok/normalt eller dyl, men när de sen diskuterar med andra så har de andra uppfattningar (eller fäller komentare och "skämt"), och det hör och märker ju barnen.Man behöver inte vara som alla andra.. Vill man förändra något så får man ta ansvar för det själv, inte skylla på att man inte kan göra det för att andra inte gör det. Tror du alla positiva förändringar i attityder har uppkommit för att alla har ändrat sig på en och samma dag?
Helt ärligt så tycker jag att det är bra som det är. Klänningar är för flickor. Vill någon pojke ha klänning så är det upp till dom. Jag förstår inte denna jämlikhetshysterin. Pojkar är pojkar och flickor är flickor. Varför ska man tvinga ihopa dessa. När barnen är stora nog att bestämma själva så är det klart att man ska stötta dom, men innan dess så är föräldrarnas uppgift att leda dom rätt i livet och skydda dom från allt ont.
Om du tänker efter så tycker vi lika dant, förutom att jag inte tänker låta ett litet barn som inte förstår vilka konsekvenser det kan bli, bära klänning.