• tessum

pojke med klänning?????

Jag var och shoppade och fick se något jag aldrig sett tidigare, nämligen en mamma som shoppade en klänning till sin son. Först trodde jag att det var en flicka men när mamman sa "vill du ha den här, gubben?" så höll jag på att svimma.
    Är det verkligen så det är idag? att mammor köper flickkläder till sin son? jag har aldrig hört talas om det innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 11:12
    En fråga till. Ni som köper klänningar, kjolar till era söner, har barnen på sig det när ni åker bort, på dagis osv eller är det bara när dom är hemma?

• Svar på tråden pojke med klänning?????
  • JohannaJ

min son har inte klänning men det hade inte min dotter heller när hon var liten bebis. Däremot har han massor med rosa från "flickavdelningen". Tycker det är kul att blanda lite. Och så är han så fin i rosa

har fått en liten tomtebebis
  • rosmas

Vad spelar det för roll egentligen om en pojke har kjol eller klänning på sig? Vad är det som kan hända?

• Cocarola

Jag skulle inte hålla upp en klännning och fråga min son om han vill ha den. Däremot köpte jag en rosa tyllkjol åt honom när han frågade om han kunde få den, han ville ha den när de hade dans på dagis.

Likaså accepterar jag att barnen leker pang-pang (med vissa regler, som att inte sikta på folk) men jag skulle inte uppmuntra det genom att köpa naturtrogna vapen. De bygger i duplo, eller nåt!

• Loopington

Finns jättefina klänningar för BARN, icke specifikt för flickor/pojkar om man öppnar ögonen utanför polarn o pyret. För mig är det självklart att alla barn ska ha möjlighet att springa omkring i klänning om de vill, det är ju jättebekvämt!
    Finns ju vuxna män som använder klänning och kjol så jag ser inte riktigt problemet.

• Loreia

Min pojk har alla möjliga färger och alla möjliga klädesplagg, kläder jag tycker är fina. Rosa, blå, grön, röd, gul, byxa, tröja, sparkis, kjol, klänning. Jag köper kläder utifrån vad jag tycker är fint, inte utifrån om mitt barn har snopp eller ej. Kommer ALDRIG lära mitt barn att någonting han/hon valt är fel pga vilket kön de tillhör! Mår illa av tanken att det finns folk som gör det och hoppas att min pojk får träffa minimalt med barn till föräldrar som har så otroligt snävt tänkande. Då kanske han slipper bli retad :-O

• emcjoh

Tänker inte ändra mig o. köpa kläder i rosa för att det är pk, snarare tvärt om...
    Min son vill vara lik sin pappa o. han har aldrig kjol så varför skulle han öht vilja ha det?
    Hans lillasyster köper jag naturligtvis klänningar till, jag har ju det o. hon vill vara fin o. ha det precis som jag

• mmmao

så många verkar tro att om pojken tar på sig en klänning så klär han ut sigtill flicka. Tror ni likadant om en flicka har en blåt tröja med en dinusarie på (sådant man endast finner på pojkavdelningarna). nej barn gillar att klä sig i sådant de tycker är fint/coolt.
    det får inte barnet att ändra kön.

• Blossi
    mmmao skrev 2008-02-07 07:54:54 följande:
    så många verkar tro att om pojken tar på sig en klänning så klär han ut sigtill flicka. Tror ni likadant om en flicka har en blåt tröja med en dinusarie på (sådant man endast finner på pojkavdelningarna). nej barn gillar att klä sig i sådant de tycker är fint/coolt.det får inte barnet att ändra kön.
    Amen!
  • tessum

Jag är lite förvånad över att så många verkar tycka att det är okej om deras söner vill ha klänning. jag har frågat en massa av mina vänner om dom skulle tillåta det eller om dom ens sett någon kille som har det och alla mina vänner reagerade likadant, dom flesta hade inte hört talas om det och bara två (av ca 30) hade hört om det, ingen hade sett det i verkligheten. dessutom tyckte alla att det var sjukt.
    personligen tycker jag inte att det är sjukt... men jag tycker nog inte att det är riktigt rätt.

De flesta på FL verkar ju vara för det, många här har söner med klänning, men av dom jag frågat (ifrån hela sverige eftersom jag blev riktigt nyfiken på det här igår) så har ingen sett det i real life. många här på fl har ju hört talas om det men inte heller sett det.

vars bor alla ni som har söner som gillar klänning? är det många pojkar på samma dagis eller i samma stad som har klänning?

konstig fråga kanske, försöker bara lista ut om det är t ett speciellt område där det är mer accepterat

• Blossi

Min son gillar fina klänningar, har dock aldrig haft någon på sig men blir jätteintresserad när jag tar fram kläder osv. Vill gärna känna på dem osv. Var mer så förut men nu har det blivit mer sällan.

Vi bor i Stockholm.

Svar på tråden pojke med klänning?????