• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Peda

malle: *skrattar sant* Men personligen så ska jag vara glad om jag hittar nåt som passar på dam avdelningen så jag slipper handl på barn!!!! Annars är det speciellt en munk jacka som Peter har som jag är något sugen att adoptera.

Sen för mej handlar det nog om att inte påverka barnen, jag hoppas man inte styr dem till "pojke" eller "flicka" Man vet ju faktist inte vad de är fast utidan sägen en sak. Men jag tror Alexander är en pojke rakt genom, i alla fall hans val av leksaker säger det. Men han har även hästar och dockor bland sina leksaker, några enstaka. =) Men han föredrar bilar helt klart.

• maltazar

Peda: hehe ja alltid finns det väl något man vill ha :) innan det blev mer låga midjor och vidare ben på tjej-byxor köpte jag killbyxor istället :)

• Peda

malle: Var glad du har valet ! =) Själv har jag inte nåt val än att ta det ja hittar typ.. på dam dvs.. men nu har ja problem hur mkt som helst.. nu är jag lite för stor för mina 34-36.. och med tanke på att benen på brallerna är långa i vissa fall redan på den stl så gissa hur det blir i en stl större! *suckar* Och ärmarna på större tröjor blir för långa..

Påminner igen att det är Tupper Ware hos den 12 April kl.19.00! Kom gärna och fika och umgås och kanske hitta lite nya prylar till köket. Egentligen behöver ni inte skriva upp nån lista.. utan nämn kanske bara ni tänkt komma så ja inte står med för lite o fika! =) (heliga viktiga fika)

• Peda

**********************************************************************************************************************************

(jag får knäppen på mej själv snart!!)

Tupper Ware 23 April Klockan 19.00 alltså!! Inget annat! *garvar*

**********************************************************************************************************************************

• maltazar

Peda: jag glömmer då hela tiden.. så påminn gärna fler ggr :P
    så vitt jag vet nu så kan jag (vi) komma iaf.
    bra tid också, hinner man se va man får i lön innan så man vet hur mkt man kan bränna :D

• Annamus

Jag köper killkläder för att min rygg e så lång. Gissa det som är en kort top på en tjej med normal rygg, blir ju en bh på mig liksom. ;) Sen i större storlekar finns det bättre utbud för karlar, och många tjockistjejjer får lov å köpa herrkläder för å ha nåt att ta på sig. Samma äre ju med barnkläderna... varför får killarna lov att ha vidare och längre t.shirts men inte tjejjerna? Deras toppar är ju figursydda och en decci kortare liksom.

Nä jag säger som Peda, inte är det ju så att jag försöker påverka mitt barn till att använda rosa/marinblått eller vad det kan vara, snarare så att jag vill INTE pracka på mina barn min egen åsikt eller för den delen samhällets åsikt om hur man ska klä sig... Fast det är ju inte lätt och jag nöjer mig med att försöka litegrann, försöka köpa kläder av alla färger och av alla snitt.

Jag gillar förresten balla t-shirts som e blåa eller bruna eller nåt som det står: Innan du frågar: JAG ÄR EN TJEJ eller rosa som det står samma fast jag är en kille på. Det är humor och roligt att driva med samhällsnormen. ;)

Förresten... kolla på hösten och vintern när ni är på stan... vad folk har för färger på ytterkläderna: SVART/MARINBLÅ. Några undantag såklart, men snacka om att vi är tråkiga i färgerna där!!!

• madigan
    maltazar skrev 2008-04-02 16:12:06 följande:
    hally: jag har då inte allt sånt i väska.. galon och ytterkläder har hon konstant på dagis, ja förutom det som hon kommer i då :)i väskan har hon enbart byxor, sockar, trosor och pyjamas.Oftast hänger de galonkläderna i grovis, lätt att hålla reda på och inte smockfullt på hyllan i hallen :)
    varför har hon pyjamas på dagis?
  • maltazar

nattis :)
    vi jobbar kväll/natt båda

madigan skrev 2008-04-02 20:52:04 följande:
    varför har hon pyjamas på dagis?
  • skrutteluttan74
    maritmedm skrev 2008-04-02 07:27:31 följande:
    Vilket underbart väder det var igår!!!! Hade kunnat vara ute hela kvällen om det inte vore för att Mirjam blev less.
    vi tog fram delar av ute möblerna och satt ute med en av grannarna...super mysigt var det...lillan var ute och lekte i snön ...Idag satt jag ute i över två timmar också och läste med ett par koppar kaffe...såååå härligt väder
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-04-02 20:30:20 följande:
    Jag köper killkläder för att min rygg e så lång. Gissa det som är en kort top på en tjej med normal rygg, blir ju en bh på mig liksom. ;) Sen i större storlekar finns det bättre utbud för karlar, och många tjockistjejjer får lov å köpa herrkläder för å ha nåt att ta på sig. Samma äre ju med barnkläderna... varför får killarna lov att ha vidare och längre t.shirts men inte tjejjerna? Deras toppar är ju figursydda och en decci kortare liksom.Nä jag säger som Peda, inte är det ju så att jag försöker påverka mitt barn till att använda rosa/marinblått eller vad det kan vara, snarare så att jag vill INTE pracka på mina barn min egen åsikt eller för den delen samhällets åsikt om hur man ska klä sig... Fast det är ju inte lätt och jag nöjer mig med att försöka litegrann, försöka köpa kläder av alla färger och av alla snitt. Jag gillar förresten balla t-shirts som e blåa eller bruna eller nåt som det står: Innan du frågar: JAG ÄR EN TJEJ eller rosa som det står samma fast jag är en kille på. Det är humor och roligt att driva med samhällsnormen. ;)Förresten... kolla på hösten och vintern när ni är på stan... vad folk har för färger på ytterkläderna: SVART/MARINBLÅ. Några undantag såklart, men snacka om att vi är tråkiga i färgerna där!!!
    HAHAHA....Lite komisgt denna diskution...
    Ska beräta lite hur de va för mej då jag fick barnen...
    Då jag fick gossen va jag som jag förstått,lite som du Anna...Färglatt,ju mer färg glatt ,desto bättre...Rött var han såååå fin i, och är han kan ja berätta
    Älsta tösen...Åh,då hon var två år hade hon 22 klänningar ,jag klädde hon i alla slags klänningar,(min mamma tyckte jag va för mycket ..och frågade om det var för att jag inte gillade kjolar och klänningar och aldrig hade gjort...hahaha)
    Nåväl,rosa gillade hon inte själv,så från att hon var typ tre år så vägrade hon rosa,de gick inte att få på henne alltså...
    Nåväl,hon är idag en tjej som vill ha "tuffa tjejiga" kläder,...Sån blev hon.
    Lillan,hon har hon "varit " allt annat än bara tjej...inte rosa,jo på en del,men inte annars...Hon har varit och är en jeans tjej,mer som en pojkflicka och det är hennes eget val av kläder ska ni veta....Lite coolt ändå.
    Vi har nu lärt oss vad hon vill ha och om vi tar fram kläder som hon inte vill ha,då vägrar hon ta på sej de...Hon är såååå lik mej då jag var liten.
    Vägrar ha klänningar& kjol,ja förutom möjigt vis ngn gng......
    Ja dom är kul dom små liven...
Svar på tråden ***Skelleftetråden***