Annamus skrev 2008-04-02 20:30:20 följande:
Jag köper killkläder för att min rygg e så lång. Gissa det som är en kort top på en tjej med normal rygg, blir ju en bh på mig liksom. ;) Sen i större storlekar finns det bättre utbud för karlar, och många tjockistjejjer får lov å köpa herrkläder för å ha nåt att ta på sig. Samma äre ju med barnkläderna... varför får killarna lov att ha vidare och längre t.shirts men inte tjejjerna? Deras toppar är ju figursydda och en decci kortare liksom.Nä jag säger som Peda, inte är det ju så att jag försöker påverka mitt barn till att använda rosa/marinblått eller vad det kan vara, snarare så att jag vill INTE pracka på mina barn min egen åsikt eller för den delen samhällets åsikt om hur man ska klä sig... Fast det är ju inte lätt och jag nöjer mig med att försöka litegrann, försöka köpa kläder av alla färger och av alla snitt. Jag gillar förresten balla t-shirts som e blåa eller bruna eller nåt som det står: Innan du frågar: JAG ÄR EN TJEJ eller rosa som det står samma fast jag är en kille på. Det är humor och roligt att driva med samhällsnormen. ;)Förresten... kolla på hösten och vintern när ni är på stan... vad folk har för färger på ytterkläderna: SVART/MARINBLÅ. Några undantag såklart, men snacka om att vi är tråkiga i färgerna där!!!
HAHAHA....Lite komisgt denna diskution...
Ska beräta lite hur de va för mej då jag fick barnen...
Då jag fick gossen va jag som jag förstått,lite som du Anna...Färglatt,ju mer färg glatt ,desto bättre...Rött var han såååå fin i, och är han kan ja berätta
Älsta tösen...Åh,då hon var två år hade hon 22 klänningar ,jag klädde hon i alla slags klänningar
,(min mamma tyckte jag va för mycket ..och frågade om det var för att jag inte gillade kjolar och klänningar och aldrig hade gjort...hahaha)
Nåväl,rosa gillade hon inte själv,så från att hon var typ tre år så vägrade hon rosa,de gick inte att få på henne alltså...
Nåväl,hon är idag en tjej som vill ha "tuffa tjejiga" kläder,...Sån blev hon.
Lillan,hon har hon "varit " allt annat än bara tjej...inte rosa,jo på en del,men inte annars...Hon har varit och är en jeans tjej,mer som en pojkflicka och det är hennes eget val av kläder ska ni veta....Lite coolt ändå.
Vi har nu lärt oss vad hon vill ha och om vi tar fram kläder som hon inte vill ha,då vägrar hon ta på sej de...Hon är såååå lik mej då jag var liten.
Vägrar ha klänningar& kjol,ja förutom möjigt vis ngn gng......
Ja dom är kul dom små liven...