• lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • lollisen

nu har jag ätit pizza..(!?)
    knäppt va?
    nu är jag supermätt, å bara väntar på att magkatarr ontet ska komma.. men va gott de va me mat!
    kommer nog snart att lägga mig igen å bara slappa....
    har inte gjort annat än legat i sängen idag...
    inte gjort nått!
    har nog aldrig kunnat bara ligga still å njuta som idag, bara kollat på film å så...
    känns hur skumt som helst, känner mig laaaat... he he he
    någon gång ska ju vara den första att bara ligga i säng en hel dag....
    bara de inte blir en vana, vilket de typ omöjligt kan bli, eftersom jag är en stressad människa som ska göra allt helst på en gång... hi hi hi...
    känner mig bättre nu i magen iallafall... skönt..
    ångesten har lagt sig oxå.... ännu skönare! för fyyy vad jag HATAR ångest!!!
    tack för ert stöd, känns så skönt att kunna vara sig själv på denna tråd, utan att bli kallad för fånig eller så....
    skönt att ha människor som verkligen förstår!!
    kram på er och hoppas att ni mår bra töser...
    och Tussilago: de kommer du få göra! och tro mig, de e den bästa känslan man kan få känna!!! sååå superhärligt...!!! längtar tills den lill* ligger i famnen på mig nu oxå..... åååh, va härligt.. kramiz å sparkar från min lillplutt i magen.....

• Tussilagoflickan

lollisen: Hur är det med dig idag? Hoppas det bara är bättre för dej!!

*kramar om*

• Tussilagoflickan

Kan tillägga att jag själv fortfarande miststänker magsjuka...toabesök idag igen ett par gånger och jag är inte bra i magen kan jag säga! Får hoppas det stannar vid detta....vill absolut inte kräkas...men jag mår svagt illa hela tiden!
    Jobbigt detta!!

• Tussilagoflickan

Usch och fy...mår så illa. Vet inte varför, har inte träffat någon som är sjuk, men har såklart varit bland folk i trånga utrymmen idag....usch! Tänk om någon var sjuk?!

Vill verkligen bli kvitt denna fobi....den är tung!!

• Tussilagoflickan

Jag är här men har *peppar,peppar* inte mått dåligt på ett tag nu (ett par dagar) *skönt*

Hur är det själv då lollisen?

• Whippet Monday

Trodde jag hade skrivit i tråden tidigare, men tydligen inte...

Här har ni en renodlad emetofob. Jag minns att jag innan 7-8 års ålder inte hade några problem med att kräkas, men när jag blev magsjuk mitt i natten då jag var 8 år förvandlades nånting helt naturligt till den största rädslan och ångesten. Med åren klingade rädslan av tills jag fick matförgiftning utomlands för 4 år sen. Enkla saker som att åka buss och bil blev oöverstigliga hinder. Jag såg och hörde magsjuka överallt. När jag mådde som värst sökte jag terapi men det hjälpte inte...

Jag mår mycket bättre nu, men det går liksom i vågor...under vintern tar jag medicin för annars skulle jag inte fungera.

Kram på er!

• Mamma till Anton

Whippet Monday
    Vad för medicin tar du på vinter?
    Är det mot magsjukan?
    Kram på dig med

• Suzanna

Whippet: Undrar också över medicinen?

• Whippet Monday

Det är vanlig antidepp-medicin (Cipramil) mot min PÅ, men den hjälper att klara vardagen.

Svar på tråden emetofobi.....