• lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • Tussilagoflickan

Suzanna: jag förstår att du är orolig, men ditt inlägg gjorde även mig nervös! Jag har en sådan fobi över detta....jag var i kontakt med personer som hade magsjuka förra onsdagen och har klarat mej, men imorgon ska jag träffa dessa personer igen en vecka sedan de insjuknat sist, men nu är jag helt inne på att de har den konstiga magsjukan du skrev om

Har sådan ångest för imorgon, funderar på om jag kan hitta på ngn ursäkt för att slippa åka dit....

• lollisen

Tussilagoflickan:har man varit frisk från magsjuka en hel vecka, så smittar man inte!
    jag lovar....!
    ett magvirus sitter inte kvar i kroppen så länge......
    lovar dig...... hedersord.....

• Tussilagoflickan

lollisen: Eftersom du är en så snäll person så tror jag på ditt ord, ska åka imorgon, men jag tänker inte använda deras toalett

*kram*

• lollisen

Tussilago: tack... *ler*
    de kan du ju avstå om du vill....
    bara ta de lugnt och ha de så jättetrevligt imon! *kram*

• Suzanna

Det var ju inte meningen! Jag ber om ursäkt om jag upprörde folk. Inte smittar man efter en vecka det var inte det jag menade. Jag mnenar bara att här imina kretsar ter sig sjukan lite konstigt. Vi har inte blivit smittade igen trots att vi umgåtts med sjuka männiksor tre ggr nu- så ta det lugnt

• Tussilagoflickan

Suzanne: Menade inge illa med mitt inlägg om ditt inlägg....men som kräkfobiker så krävs det inte mycket för att man ska få ångest!! Ska ta det lugnt imorgon och umgås med min familj...och försöka att inte behandla dem som smittbärare

• lollisen

Tussilago: de gör du alldeles rätt i gumman..
    se de som lite terapi på vägen...
    för du vet att du inte kommer att bli smittad, men rädslan finns där...
    men du ÖVERVINNER din dumma rädsla imon, för du VET..
    *kram

• Tussilagoflickan

NEJ, NEJ, NEJ nyss hemkommen ifrån min storasyster nu, och de har fortfarande magsjuka och jag har varit hos dem i flera timmar *gråter* Blir så förbannad på min storasyster, hon har noll förståelse för min fobi och jag frågade innan om de var friska och hon svara ja....men väl på plats meddelade hon att minsta jäntan hade diarré och sprang på toa + att de kräkts för en dag sedan.

Jag hatar verkligen henne nu, hur kan man göra så här? Hur kan man med flit hålla tyst om att man har magsjuka.....dessutom när man vet att jag är såååå rädd för att smittas??

Så då var det dags igen....ångest, ångest, ångest!!

Har svalt 5 vitpepparkorn iaf nu....men det känns inte som en säkerhet!!

Svar på tråden emetofobi.....