• lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • Tussilagoflickan

Tack lollisen!
    Det går väl så där, ska skicka sambon till videohallen och låna lite filmer och sen ska jag bädda ner mig och ta det lugnt framför tv:n.....och be till gudarna att jag inte kommer att behöva kräkas!!

Försöker tänka positivt, ska ha mens nästa vecka, någon gång mellan tisdag och fredag....och vi försöker ju bli gravida så efter pepning från sambon så försöker jag tänka att kanske är detta ett grav.symtom....man vet ju inte?? Positivt tänkande

• lollisen

Tussilago: de kan de mycke väl vara!! då håller vi tumarna me här...
    kan säga såhär... hade du varit ordentligt magsjuk, så hade du redan kräkts....
    de brukar min mamma trösta mig med....
    att man går inte å mår illa hur länge som helst om de e kräksjuka, utan då bara kommer det....
    så. ta å bädda ner dig å mys med killen din....
    ha de så jättebra nu, och hör gärna av dig!
    *kramiz*

• Tussilagoflickan

Liten fråga...var på toa sist vid 10-tiden sedan har det varit lugnt....kan man ha sån tur att det bara var ngt tillfällig rensning kroppen satte igång...eller? Mår fortfarande lite illa + att magen känns skum...men med min fobi är det ju inte så konstigt!!

Blir nog ris och kokt kyckling idag iaf till mat å en massa coca-cola

• lollisen

tussilago: om de vore magsjuka så hade de inte varit nå "uppehåll"..
    bara till å gratulera, du klara dig... hi hi hi.. men de va ju de jag visste...
    tror att de e stressmage sen igår, att du är så orolig...
    kram kram

• Suzanna

Kan du äta och tänka på mat osv så tror jag inte du är magsjuk! Säkert bara oron över att bli det- jag har mått illa i en hel vecka av rädslan men nu har det släppt

• Tussilagoflickan

Liten uppdatreing av läget mitt: Inget toabesök sedan förmiddagen så troligen var det väl kroppen så spökade på sitt sätt, men jag har ont i magen å sitter med min vän vetekudden nu...värmen lindrar...men magen känns fortsatt skum....känns hela tiden som det är dags för ett toabesök...men som sagt inget har hänt *tackar gud för det*

• Honungsmelonen

hej hej..här e en till med samma fobi..Fast för min del känns de värre att andra kräks än jag själv även fast de är jättejobbigt de med..
    Jag klarar inte att sitta o slappna av på tunnelbanan tex när de sitter nån där som ser skum ut..( löjligt jag vet)
    Tänker bara att tänk om dom spyr...
    Skönt att se att man inte är ensam i detta elände...Kramar till er alla....

• innana

Hej på er.

Tänkte bara berätta att jag haft emetofobi sedan jag var liten, men det är borta med hjälp av behandling (och allmän ålderstillvänjning antar jag). Igår natt blev jag kräkt på på jobbet (sorry, inte meningen att väcka äckel hos er) och det var inget mer än att jag tycket synd om personen som kräktes ifråga, gick sen och duschade och tog en kopp kaffe.

Detta bara berättat för att ni ska få höra att det kan försvinna!
    kramar
    Innana

• lollisen

innana: vad för sorts behandling har du fått som hjälpte?
    och vad skönt för dig att du verkligen kommit ur denna hemsla hemsla fobi...!!
    *kram*

Svar på tråden emetofobi.....