• lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • me myself and I

Nä fy f-n vilken okänslig syrra du har. Hoppas att du klarar dig i alla fall

• lollisen

tussilago:
    nääää fyyy va elakt att hon inte tar dig på allvar i din fobi!!
    tycker de e själviskt att ens ta hem folk när man är sjuk å kan föra smittan vidare! *morr*
    åkte du dit så att du träffade dom?
    sålänge du inte va typ på toa eller gosa med dom å tvättade händerna så är de ingen fara...
    men förstår verkligen att du har ångest nu!
    önskar jag kunde göra nått för dig nu gumman....
    *krama hååårt*

• Suzanna

Åh fy vad okänsligt. Du har all rätt att vara förbannas- varför kan folk inte fatta att detta är ne obi precis som tex spindelfobi? Inte räcker man fram en hårig spindel till någon som kommer på besök som man vet har spindelfobi?

• Tussilagoflickan
    Jag gick på deras toa, och jag kramade och hade den magsjuka personen i knät....men det var innan jag fick veta att de hade magsjuka hon sa ju inget alls om det först....dessutom fanns det ingen tvål att använda för att tvätta händerna!

Så: Toabesök, gos och ingen handtvätt Jag kommer att få magsjuka..... *gråter*
  • Suzanna

Håller tummarna för dig att du slipper.

• Avelyn

Tycker det är elakt att inte berätta om eventuell magsjuka innan man tar hem besökare.. även elakt att släppa ut magsjuka barn på lekplatsen bland friska barn (som mina grannar). Även icke emetofober föredrar nog att slippa magsjuka. Så man tycker ju att folk skulle tänka sig för litet. Om mina barn blir sjuka så får de ej gå ut.. och sedan vara inne friska en dag pga smittorisken.

Tussilagoflickan, Det är inte så säkert att du blir sjuk trots allt.. jag blir sällan smittad när mina barn blir sjuka trots att även jag går på samma toalett oftast o att jag kramar dem.. men ångest har man ju varje gång. Håller tummarna för att du får vara frisk! Det är inte kört!

• lollisen

Tussilago: gumman! kanske har du redan haft de virus dom har?
    chansen är ju ganska stor....
    sen har dy ju tagit vitpepparkorn nu ju....
    men om de nu är magsjuka, orka de ändå ta emot er?
    man brukar ju bara ligga å vara helt utslagen ju.....
    jag tror ändå att du klarar dig gumman, känner de på mig...
    viktigast är ju ändå att du inte stoppa fingrarna i munnen....
    de tror jag inte du gjorde heller...
    hör av dig... krama

• Tussilagoflickan

Än har jag inte blivit sjuk, men har ont i magen och mår illa....om det sen beror på att jag är på väg att få magsjuka eller om det beror på att jag inbillar mig att jag håller på att få magsjuka....ja det vet jag inte! Men ni vet hur det är, man känner efter hela tiden och livet står på paus och man tänker bara magsjuka!!

Ang att syrran tog emot oss ändå...ja hon är ett helt eget kapitel min syster, hon funkar inte som normala folk...hon kan springa på toa och göra det hon ska och iaf underhålla gäster...."lite magsjuka har ingen dött av" är hennes ordspråk kan man säga!! Hon jobbar inom vården med äldre och säger att hon utsätts för magsjuka hela tiden, och eftersom hon är som hon är...så smittar väl hon pensionärerna också antar jag! Hon har ingen fobi för att kräkas eller någon annan fobi heller för den delen....men hon har noll förståelse för andra!

Hon vet ju att jag har denna fobi, kanske hon inte vet riktigt hur stark den är, men hon vet att jag inte vill umgås med magsjuka människor....och eftersom hon visste det borde hon sagt något innan vi kom dit så hade vi kunde ha valt att inte åka till henne eller så kunde hon hållt tyst helt enkelt! Visserligen så skulle jag iaf upptäckt att det har magsjuka så småningom, jag är expert på att hålla koll på toalettbesökarna...vem som går mycket o.s.v usch...man är hemsk!

*kram*

• Tussilagoflickan

Tillägg: Är nog kört för min del nu....illamående ökar och toabesöken har utökats...hoppas bara att stannar vid nr.2 så att säga....vill inte kräkas

• me myself and I

Men usch vad tråkigt. Hoppas att det blir riktigt lindrigt då och att du mår bättre om några timmar igen.

Svar på tråden emetofobi.....