• lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • Mamma till Anton

Ja, det undrar jag med.
    Hur mår ni?

• Tussilagoflickan

Här är jag iaf jag mår ganska bra faktiskt men min sambo var ute och festade igår och är idag inte så där superpigg! Han spyr med jämna mellanrum, tack och lov på toaletten så jag slipper ta reda på det men fy vad det är äckligt!!!
    Vi har dessutom bara en liten lägenhet, en 2:a, och den är kvav och varm som en bastu och sambon gör att den luktar bläääää när han spyr!! Jag hoppar emellan datan och vår balkong....klarar inte av att vara inne för långa stunder!

Tycker en jobbig period kommer nu....den lömska tiden när värmen kan göra maten dålig! Är noga med att inte äta mat som stått framme och kollar datum vaäldigt noga!
    Hur är det med er?

• MammaHela

Tussilagoflickan:

Ohh my god... Jag hade inte varit hemma om min gubbe hade spytt av fyllesjuka, eller snarare har inte han fått vara hemma... *grrrr*

Klarar du av att ta reda på kräks som hamnar utanför, det har jag aldrig någonsin gjort.. *blääää* Så länge det inte är ett barn som har kräkits så är det väl dens ansvar att

Jag är skitnoga med maten nu medans det är sommar och får panik på gubben som inte alls är det.. *suck*

• lollisen

samma här... jättenoga me de...
    sen har ja vääääldigt svårt att äta ute nu... eller att äta mjukglass....

• Honungsmelonen

Hej hopp..Här e jag oxå..tack o lov Va sambon hemma med mig o vi satt o grillade på midsommar o han drack knappt alls för han skulle jobba..
    Han brukar inte kräkas heller så inget man behöver tänka på...Ha de bra ni alla

• goldfish

TS!

Du är inte ensam verkar det som, här är jag också... och alla andra.
    Jag trodde jag var en av få också, vet bara en till som "lider" av detta.

Nu på sommaren tycker jag att det är värst, jag vill inte äta borta på grillpartyn osv. Man kan ju inte vara så nojjig så man frågar hur de har förvarat maten. Det är ju pinsamt!
    Även hemma och i affären är det ett rent h**v**e för mig nu, litar inte på fryst mat, kött eller något.
    Lever på burkmat och torra matvaror nu.

• Tussilagoflickan

MammaHela: Klarar av att ta reda på kräks, men det krävs tillgång till stora mängder papper, handskar och tålamod! Men det går....men det är tufft!! Men för att lära sambon en läxa har jag bestämt att nästa gång han kräks (när han är bakfull/full) och det hamnar någon annanstans än i toan....då ska jag lämna det och han får ta reda på det själv dagen efter eller när han klarar av det!!

*kram*

• Mamma till Anton

Goldfish
    Torra matvaror, då menar du som potatismos, pasta och sånt?
    Jag vågar knappast äta ute och grilla.

• Tussilagoflickan

Äta borta är verkligen en mardröm, jag undviker verkligen det om jag kan för vem vet hur de behandlat maten och nu i denna supervärme är det extra tufft!!
    Jag äter visserligen mat ute, grillar och allt...men jag har koll på datum och sånt...men varje dag är en ständig plåga!!

Just nu är jag extra noggrann eftersom det är sååååå varmt.....och jag mår illa, har ingen ork och magen är hur skum som helst....värmen? Maten? Magsjuka? Ingen aning....men jag plågar mej framåt!!

• BrutalSlakt

Blev väldans glad när jag hitta den här tråden.
    Hade inte hört om någon annan som hade sån fobi för att kräkas innan.

Jag har det dock inte lika jobbigt som en del av er har det.
    Med att äta ute och sånna grejer. Men finns ju en del saker man undviker och så.

Jag har som accepterat att jag är som jag är
    men jag är väldans rädd att jag inte ska våga skaffa barn.
    Det är tyvärr inte aktuellt än på ett tag (har enorm längtan efter bebis, jobbigt ;/ )
    men jag är rädd att när det väl är det så kommer jag inte våga.
    Det första jag förknippar med graviditet är att kräkas. :/
    Jag vet att vissa inte kräks alls men jag tror inte jag skulle ha sån tur.

Hur klarade ni det ni som fått barn?

Svar på tråden emetofobi.....