• lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • Tussilagoflickan

Tänker på dej Tessan82....vet precis hur du har det...man kan inte fungera alls som vanligt man är såååå koncentrerad på att känna efter hela tiden

Hoppas att vitpepparkornen hjälper....jag tog det i förra veckan efter att jag träffat personer med magsjuka och än har jag inte blivit sjuk! Så detta är kanske en fungerande huskur....håller tummarna för dej!!

*kramar om*

• lollisen

Tussilagoflickan: du kommmer inte at bli sjuk heller gumman....
    kan jag nästan lova dig....
    då hade du redan blivit sjuk, att någon sa till dig att de kan ta fem dagar innan du insjuknar stämmer inte.....
    de brukar ta från ett par timmar upp till ett dygn innan man blir sjuk, magvirus bryter ut snabbt, och man blir frisk ganska fort oxå som tur är!!!
    så, va inte orolig mer nu, du har gått över den "säkra" tiden nu...
    vet att de inte e de lättaste, men försök tänk så nu, att du blir inte sjuk, ett magvirus lever inte så länge i magen utan att bryta ut! lovar..... kram kram

• Tussilagoflickan

lollisen: Du har så rätt så....min sambo sa precis "du kommer inte att få magsjuka nu, syrran din smitta dig inte....isåfall kan du lika gärna ha blivit smittad av någon på affären" *arg* så säger man ju inte....men han sa det med glimten i ögat så jag får väl förlåta honom

Nä...nu är jag frisk och ska njuta av kvällen!!

• lollisen

tussilagoflickan: det tycker jag låter bra!
    njut nu.... du är frisk...
    *krama*

• MammaHela

Tussilago:

De flesta magsjukor bryter ut inom nått dygn, vinterkräksjukan smittar i 3 dygn efter sista kräkningen eller diarren.

Så att det kan ta 5 dagar innan det bryter ut är bara skitsnack.

Så du kan känna dig lugn

*kram*

• lollisen

hur går de för er tjejer? klarar ni handskas med er ångest? tänker på er!
    *krama*

• Tesssan82

Jag är skita nojjig just nu.... Hugo blir bara sämre o sämre... ringer nu tilll sjukvårdsrådgivningen, då hugge har närmare 40 graders feber och har bara suttit i mamma el. pappas knä hela dagen..... han som alkltd är full fart på.... får nästan inte i honom vätska då det kommerut lika fort igen, antingen de ena eller andra vägen
    Har det jätte jobbigt.... HUvva ... vill verkligen inte bli sjuk.... tror ni att jag, sambon el. äldre syskon borde blivit sjuk redan om han skulle ha smittat oss???
    *rädd som ba faan*
    Tackar myket för stodet här inne !!!!
    Behövs!!!

• Tussilagoflickan

Tessan82: Vad jag har hört kan magsjuka smitta upp till 3 dygn som vanligast, men när det är barn som är sjuka är det oftast ett virus man som vuxen redan haft och man klarar sig därmed. Var noga med hygienen är nog det viktigaste.

Håller verkligen tummarna för att du klarar dej...och de övriga i din familj + att din lillkille snart blir bättre!

• lollisen

tessan: men stackars lillkillen din!
    hoppas han blir bättre snart! inte kul jue...
    låter som att de e infuensa eller nått eftersom han har så hög feber....
    var noggrann med handhygienen så slipper ni nog...
    oftast där smittan sprids...
    och att man inte pussaså så, fast de kan ju vara ganska svårt att inte göra, man tycker ju så synd om sitt barn....
    prova få i honom lite sockervatten eller nått.....
    ta en två teskedar var femte tionde minut...
    jätteviktigt att han får i sig nån vätska....
    fast de vet ni ju redan..
    ta de bara lugnt gumman...
    är de för jobbigt, så låt killen din ta hand om hugo så du kan andas ut lite av din ångest..
    tänker på dig massor..
    *styrkekrama massor*

• Tussilagoflickan

Tessan82: Hur har det gått för dig?

Svar på tråden emetofobi.....