Här har ni en till med kräkfobi. Länge trodde man att man var helt ensam om det och jag har aldrig fått omgivningens förståelse.
Man går runt mest hela dagarna å e livrädd att man själv ska spy eller att nån annan ska spy, jag kan inte titta på vissa filmer på tv just för att de spyr, har svårt för att gå på krogen för de som är fulla är ju ganska ofta potentiella "spyare" osv.
Det blir en riktigt begränsning i vardagen. Så fort nån nämner ordet magsjuka får man fantomsymptom och vill helst stanna inne för tänk om.
Dricker alkohol gör jag nästan aldrig, (inget alls sen jag blev gravid men knappt nåt innan heller) just för att det kan vara en orsak till att må dåligt. Hur är ni andra när det kommer till alkoholen?
Jag var livrädd för att bli gravid, det är ju oxå en gång då man kan må riktigt dåligt och tyärr fick jag en riktigt dålig erfarenhet då jag kräktes i 10 veckor, flera gånger om dagen. Vissa trodde då att det skulle bota min fobi men ikke då, jag är fortfarande lika rädd och går inte ut om jag mår illa, vilket jag fortfarande gör ofta. Men jag tycker det är lite lättare att handskas med det när man åtminstone vet vad det beror på.
Innan jag blev gravid så i det närmaste missbrukade jag postafen då jag skulle iväg nånstans för att ja va så rädd för att må illa och drabbas av panik.
Nej fy sjutton för denna fobin säger jag bara, den förstör i stort sett hela livet och ja e såååå less på människor som säger "men ingen gillar ju att spy" och sen ska man förklara att jag inte bara ogillar det utan får panik, svetten rinner, tårarna rinnder och ibland svimmar man tom...
Haft magsjuka en gång i livet jag var 13 och kunde inte gå till skolan på hela vårterminen sen just för att jag var så rädd för att kräkas igen, kunde inte äta bland follk annat än hemma på 2 år just för att rädslan tog över livet.
Magsjuka är definitivt det värsta som finns, jag har mycket lättare kunnat acceptera kräkningarna då jag har en bestämd orsak vilket för mig magsjuka inte är eftersom den bara hoppar på en utan förvarning.
Hur är det för er andra, är ni bara rädda för att själva spy, eller oxå rädda för att andra ska göra? Hur reagerar ni om nån kräks på tv eller liknande?