• lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • Tesssan82

Inte sjuk än, men ångesten är skita jobbig...

• lollisen

Tessan: hur går de för lillkillen din?
    hur år han?
    hoppas han frsknar till snart och att din ångest lättar snart oxå... *kram*

• therre

lollisen -> "men en fobi är ju så stark, att man lätt kan bryta varenda ben i kroppen nästan, bara man slipper vara med om de man fruktar.... "

ja, jag vet. har själv en fobi, så jag håller NÄSTAN med dig. har dock inte brytit vartenda ben i kroppen, men jag förstår vad du menar

• Tesssan82

HUgo är nu på bättringsvägen nu iallfall... och det känns ju skönt....
    Men min fruktansvärda ångest känns bara sååå tungt.... vill inte KRÄKAS!!!

• Tesssan82

Tror ni att jag kommer att bli dålig??
    Känns såå jobbigt juast nu....

• Tussilagoflickan

Förstår att det känns jobbigt för dig! Jag vet inte, men jag tycker att du borde klara dig och jag håller verkligen tummarna för dej! Ju längre tiden går desto säkrare borde du vara, så jag tror att du klarar dej gumman!

*styrkekramar'

• Tesssan82

Hoppas verkligen det.... sitter nu och kan inte somna pga ångesten... vill verkligen inte kräkas... eller att nån annan åker på det.... räcker att lilleman varit sååå dålig som han har!!!

• lollisen

Tessan:
    din lilla kile blev dålig för typ fyra dagar sen va..?
    tror varken du eler sambon blir smittade....
    som skrivet innan, så är just magvirus en av de snabbaste virus att bryta upp i kroppen....
    brukar alltid göra de inom et dygn...
    de e u precis i början av sjukdomsförloppet man smittar som lättast me...
    ush gumman, jag lider verkligen med dig..! *krama*
    och jag tror verkligen inte att du kommer att behöva kräkas.....
    hur känner du dig idag?
    kunde du sova nått inatt?

• Suzanna

Fler här inne som har fobi dels för att man ska spy,och dels för att andra spyr? Jag får stark ångest främst av att andra spyr. Tom när min son på 10 mån kräks, nu när han börjat kräkas på riktigt (det vill säga vid magsjuka och så). Vi har just haft maginfluensan och det är en obeskrivlig ångest för mig. Att ligga och hålla för öronen när sambon kräks- att själv vänta på att behöva springa upp, och att vara rädd för att hålla i mitt barn eftersom han kan kräkas Vad kan man göra åt detta?

• Tesssan82

Har klarat mig änsålänge.... Känns som att jag kommer att klara mig, men ändå så finns ångesten där...
    Sovade ca 2,5 timar inatt.... var så rädd för att somna ifall jag skulle vakna och kräkas...
    ne, nu ska jag slänga omkull mig på soffan...

Svar på tråden emetofobi.....