österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
in o skriver så he kommer i favoriter.... na scrappas ha ja int börja me ännu, vejt int når ja sku ha tid, men kul sku he sekert vara!
va roligt att så många e me.. ![]()
Jag hänger på jag oxå! Har int kommit igång än, samlar ihop lite grejer först att pyssla med. Beställde igår så jag hoppas det hinner komma denna vecka
mjauen
varifrån beställde du?
mjauen
då får du säkert sakerna rätt fort..
hon brukar vara snabb ![]()
Måst favorit för ti si om ja sku hind böri nangang
Kuuuul med en scraptråd!
Karina80 - Jag framkallar en bunt foton, men det kan hända att jag inte scrappar alla. De som lämnar sätter jag i ett vanligt album, men det är inte många. Om jag visar foton åt folk som kommer på besök så är det nog bara scrapalbumen jag tar fram. Jag scrappar rätt många foton från varje månad, resten får nog bara lämna på datorn. Det blir för dyrt och tar för mycket skåputrymme att göra både scrapalbum och vanliga.
Ang. materialet. Jag började scrappa 2005 och då beställde jag från olika svenska nätbutiker. Sen upptäckte jag att det blev mycket billigare att beställa från USA + att urvalet är 1000 gggr större där. Så nu har jag en favoritbutik där som jag köper det mesta från. www.lifetimemoments.com heter den. Men det roliga är ju att det börjat komma finska nätbutiker nu också, så därifrån beställer jag om jag bara ska ha nåt smått. Men beställer jag papper så är det USA som gäller, då beställer jag ca 100 papper per gång.
Ang. red-eye pen - har du inte möjlighet att redigera fotona i datorn? Det går ju väldigt enkelt att fixa bort röda ögon där om du har ett sånt program.
Jag har ett inlägg i min blogg där det finns länkar till olika sidor där man kan hitta scraputmaningar och skisser och sånt. Det kan ju vara bra att börja scrappa utgående från nån skiss ifall man inte riktigt vet hur man ska lägga upp sidan. Här är länken till inlägget missgoldies.blogspot.com/2008/02/ngra-tips.html
Sen kan jag länka till de finska scrapbutikerna som finns också:
www.hobbyrummet.com
www.heinikka.fi
www.paperikierre.com/
www.finnstamper.com/
www.slojd-detaljer.se/Butik/default.asp
Finns nog fler, men de där har bäst utbud.
Om ni är intresserade av svenska nätbutiker kan ni kolla den här tråden www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28810440-1.html Gå till SID 1 - första inlägget (inte trådstarten utan det första "riktiga" inlägget). Där finns massor med länkar till svenska butiker.
Hmmm, var det nåt mer jag skulle skriva då....kommer inte ihåg! Fråga om ni vill veta nåt ![]()
missgoldie
sku du kuna skriv några länkar ti de svenska butiker du ha handla från å som du tycker e bra?