österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Hej!
Nä-e hörni, jag blir galen...detta är ju en djungel!!!
Jag har surfat runt på material, men jag vill ju ha ALLT!!!
Hur sjutton ska man veta vad man vill ha!!?? Jag tror nog jag måste börja med ett startpaket och edan fylla på vart efter. Men jag har inte hittat nåt sånt paket på internetsidorna
Jag bor ju inte i Vasa...hmm, måste vel ta mej dit nån dag då och hitta på nå andra ärenden på samma gång.
Åh, surfade in på Clas Ohlson nu. De har ju jätte fina startpaket...men jag kan ju inte börja sända efter till Sverige heller, då butiken finns i Vasa!! Blir nog en tripp till Vasa nu den närmaste veckan!!
mjauen - japp, du såg nog rätt mn då
Han gör egentligen inga väktarjobb längre, utan är mest på kontoret, men igår var han tvungen att dejourera.
Karina80 - njae, jag har inte heller sett att nån av webbutikerna sku ha färdiga startpaket. I nån svensk nätbutik minns jag att jag har sett nån gång. Jag kan ju berätta hur jag gjorde innan jag började scrappa, för jag tyckte också det var svårt att veta vad man behöver och vill ha. Jag gick med i en scraptråd här på FL (Scrapträsket) och där bombarderade jag de andra med frågor om alla olika saker. Hur använder man den och den saken, vad tycker ni man behöver i början osv. Jag surfade också runt i de olika butikerna + kollade en massa LO:n. Så efter ett tag (över en månad tror jag) var jag redo att beställa mitt första paket för då visste jag lite mer om scrapbooking. Jag ville inte ha nåt färdigt hopplockat startpaket för jag är ganska kräsen av mig så jag var rädd att jag skulle få sånt jag inte alls ville ha. ![]()
Karina80:
Jag köpte ju ett startpaket från CO men nu i efterhand är jag inte nöjd med pappren som följde med. Dom är prickiga allihop o jag tycker det är jättesvårt att kombinera o matcha med annat pynt. Så om du inte är helt nöjd med dom som finns på CO så skulle jag råda dig att köpa ett album skillt, gå igenom de foton du vill använda o beställ papper o pynt som matchar bilderna. På så vis får du ju precis vad du vill ha.
Då kan du oxå passa på att köpa t ex lim o pennor som annars inte finns i startpaketen.
Just det där med papper tyckte jag var väldigt svårt i början... att hitta de rätta som matchade fotona.... och när jag började se i butikerna på nätet tyckte jag allt var sååå fint så resultatet blev att jag beställde en massa papper som jag sen aldrig fick att passa med fotona eller som jag helt enkelt inte fick till det med... så jag har fortfarande papper liggandes i högen som jag skaffade då jag var nybörjare och som helt enkelt inte passar min stil...
Mitt tips är att köpa ett litet baslager med enfärgade papper i olika färger och när det gäller mönstrade papper försöka hålla sig till ganska enkla sådana i början... för de kan vara ganska knepiga att kombinera innan man kommer igång. De flesta tillverkare har också flera mönstrade papper i samma kollektion... då vet man att förgerna matchar varandra och man kan bra kombinera dem på samma LO.
Var det någon som var och handlade till Tiimari i fredags när man fick ALLT till -40%?
Jag hade syrran att hämta några album åt mig och papper och lite annat smått ![]()
Bloggen är uppdaterad med en ny LO missgoldies.blogspot.com/
Jättefin LO MissGoldie, och nu vill jag också ha en silhouette
Tänk vad lyxigt att slippa alla dessa stickersark där man bara har udda bokstäver kvar... Varifrån har du köpt den och hur mycket kostade den? Fin skiss du hade utgått ifrån också, den måste jag spara tills jag får tid att scrappa nästa gång
.
Jag har också missat att Tiimari haft rea
. Jag skulle ju vilja ha ett album men tyvärr har jag ju redan konstaterat att de har bara röda och rosa för tillfället och de har jag flera av på lager... men alltid brukar man ju hitta något skoj där. Får bara hoppas att de gjort rum för nya varor där nu då och att de snart har några fina ljusblåa album i hyllorna
.
missade också att di hade erbjudanden på tiimari
nytt i bloggen
millamis-scrapbooking.blogspot.com/