österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Jag använder nog bara vatten och tvål/diskmedel då jag tvättar stämplarna. Men det finns nog speciellt medel också, men int tycker jag det behövs.
mjauen
no har di liiite saker på niru naru no...liiite papper....å sen dekorationer...men vet int om di e speciellt fö scrapbooking, så di e ju knappast syrafria...
men sen har di ju som färger å sånt å stämplar å sådant....
tvättar också stämplar me bara diskmedel å vatten....
MissG P hade väl på kursen nåt medel som hopn visa men...?
Jo, P visade upp nåt rengöringsmedel för stämplar på kursen. Tror att Paperikierre säljer det, eller var det månne Finnstamper kanske. 
ahaaa..men ja tycker no d lossnar bra me bara vatten å diskmedel...
va använder ni fö färger då?
Jag har olika stämpeldynor, men mest använder jag Fluid chalk. Det lossnar inte lika bra som vanlig stämpelfärg så vissa av mina clearstamps är lite skitiga. Men int gör det nåt för mig, det färgar ju inte av sig ![]()
har bara en svart stämpeldyna
men har ju flera färger av hede fluid chalk di e no bra di...
ha börja använd dem nu å ti stämpel me...
Få se nu om jag får in några rader...
Nirunaru säljer ett stämpelrengöringsmedel för gummistämplar. Gummistämplar mår ju inte bra av diskmedel (det torkar ut gummit) så jag rekommenderar Rubber Stamp Cleaner & Reconditioner till gummi. Minns inte vad den kostar men under 10 eur typ och den är mycket dryg.
Fabrianos papper på Nirunaru är åtminstone syrafria och av de stora arken kan man skära 2 st 12"x12" sidor. Sumppis har också ett bra sortiment cardstock. Båda affärerna har kunniga försäljare så det är bara att fråga om man är osäker.
Bilddagboken uppdaterad!
mjauen1.bilddagboken.se/
mjauen - jättefin! Du är verkligen duktig för att vara nybörjare!!! Härligt fräscha färger. Du lyckades ju bra med det prickiga pappret!
Jättefin mjauen, jag tycker absolut du ska fortsätta använda de prickiga pappren
Precis som flera andra så tycker jag också om att jobba med prickiga papper, randiga har jag däremot haft lite svår att komma överens med och använder helst bara mindre detaljer med dem
Jag har scrappat några LO's de senaste dagarna också, men de är fortfarande ofotograferade.... så jag får väl återkomma bara jag får det gjort.