österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
MissGoldie - Hur görs betalningar till USA när man beställer därifrån?
Och vad tycker du om silhouetten?

Själv har jag också fått några "scrap" paket den här veckan
Ett från Minneskatten där jag fick allt för -50% så det blev 31 papper, 2 olika bokstavsstämpel, lite band, skolklämmor och Rub-ons,,frakten blev 14 euro så det jämnade ju ut sig fastän det var rea på allt
Från Heinikka fick jag också paket igår..tala om snabb leverans..dagen efter att jag beställde kunde jag hämta paketet från posten
Där fanns ca 20 papper, blommor, rub-ons, eyelets och lite andra småsaker 
Nu väntar jag bara på några "swirls" stämpel, limegrön och turkos fluid chalk från scraphuset som borde komma imorgon 
Och en QK som jag beställde från Hobbyrummet borde jag också få den här veckan 
Så nu borde jag bara beställa efter foton att scrappa så då borde jag klara mig en tid igen
Vad har ni andra för album?? Något bra att rekommendera?
Jag har sökt med ljus och lykta efter ett snyggt gärna ljusblått åt lillen. Åt dottern har jag hittat jättefina på Tiimari och Suomalainen kirjakauppa men blåa är det omöjligt att hitta på sådana ställen. I nätbutikerna finns det ju nog flera olika men man skulle ju gärna vilja veta att de är bra för de är ju bra mycket dyrare... Ett plus är om man kan proppa dit mera sidor än de som följer med. Ett av dotterns har jag fyllt med mera plastfickor men tycker det blev liksom för fullt så pärmarna började spärra åt olika håll... men nu har jag fått skaffat nya längre skruvar så det ska förhoppningsvis ordna sig
MissGoldie: Åhh, tusen tack för dina tips. Det märks att du hållit på en tid. Lade alla dina www-adresser under mina favoriter.
Nä, jag har tyvärr inget program i datorn som kan ta bort röda ögon!!! Jag vet att min systers sambo har det, för han har redigerat några foton åt mej...han har länge lovat att fixa det till min dator också...men, ni vet ju hur killar kan vara!!
Vad heter det program du har? Undrar om det finns nåt gratis man kan ladda ner??
Jätte intresant att läsa hur ni andra skaffar material osv. Ni ska inte bli irriterade på mej om jag kikar in i era bloggar/fotomappar för att få lite inspiration!!
Men idag saknar jag tyvärr inspiration. Våran Anton har börjat snusa lite smått på 2-års trots (hatar att använda det ordet, men ack så beskrivande det är!!!), så han har tagit alla min krafter för idag.
Karina 80, jag brukar beställa foton från extrafilm.fi och har laddat ner deras program extrafilm kotona... där är det jättelätt att ta bort röda ögon och för det mesta fungerar det riktigt bra... programmet är gratis!
ms17: Ok, jag har också testat det programmet, men tyckte det var lite invecklat...Men tack för ditt svar. Min sambo skulle försöka Googla på saken.
Jag hittade 2st. gratis program för att ta bort röda ögon. Har bara hunnit testa det ena så där snabbt och det var helt OK!! Nu ska vi fara till pulkabacken en stund! Ha det bra!
Ska försöka svara på alla frågor nu
Jag betalar med Paypal då jag handlar från USA. Kolla www.paypal.com om du inte vet vad det är. Funkar jättebra!
Album - jag brukar köpa på Tiimari eller Clas Ohlson. Har inte beställt nåt album på nätet eftersom frakten antagligen blir dyr då, i alla fall om man beställer från Sverige. Om du inte hittar rätt färg kan du ju scrappa albumets pärmsida i den färgen du vill. Jag har några tråkiga kartongfärgade album som jag hade tänkt göra lite finare...nån gång
Jag använder Photoshop och där finns en funktion som tar bort röda ögon. Men det finns nog många andra program som gör det också, och du hade ju tydligen hittat några.
Silhouetten ÄLSKAR jag! Den är verkligen super! Jag visste genast jag såg den att det är en grej som jag kommer att gilla, eftersom jag gärna sitter vid datorn ock knåpar också. Jag har hittat en massa saker man kan ladda ner gratis på nätet och skära ut. Och så kan man ju göra egna figurer också men så långt har jag inte hunnit än. Men bokstäver är nog det jag mest kommer att skära ut. Känns lyxigt att kunna välja vilken font som helst i lämplig storlek och skära ut i rätt färg. Nu slipper man alla dessa jobbiga (men fina)
alfabetsstickers.
ha nån beställt nå från finnstamper nångång?
hu funkar he riktit?
er int e prakot då man måst skriv beställning via mail?
mjauen, ha du fått pakete från hobbyrumme nå än?
millami, jag beställde nog därifrån någon gång förr och det fungerar nog riktigt bra... bara att skriva i mailet vilka grejer du vill ha och sen är det som de andra butikerna så du får uppgifter om vilken summa du ska betala och så får du paketet när du betalt.
ms17
joo, ja gjord just en liiiten beställning på nå alfabeten som di had på erbjudande där..
alfabeten behöver man ju allti....
näää, nu ska ja försök vila en stund, ha blivi dunderfökyld
blir väl no en sväng ti hvc gissar ja..packar som sjuuuutton i bihålorna å nästan e stockad men kommer int nå därifrån
å kan int vrid på huvu då halsen ha så svälld upp på vänster sida...
ringd åt gubbin å sa att ida ska an no int va på nå övertid....hoppas int anton blir värr än va han redan e...