österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
jaa ha fundera lite om folk i tråden e intresserade om man sku ha en träff? ![]()
Jo, en träff sku va kul!
frågan e bara var man sku vara då man behöver så mycki utrymme...
Morning! Jobbar redan på följande scrapträff. Vi kunde ju titta hur många vi blir, kanske man kunde slå ihop träffarna om jag lyckas hitta ett utrymme dit alla ryms.
Hör ni, när ni lägger in mindre bitar av annat papper på er LO, vilket sorts papper använder ni er av då? Är det då mindre storlekar eller finns det nåt speciellt papper till det?
Karina - det är nog vanligast att man klipper bitar från de stora 30x30 scrappappren. Jag VET att det skär i hjärtat att klippa i dem, men man vänjer sig.
Det är väldigt sällan jag använder ett helt mönstrat papper nuförtiden. Ofta blir det ett enfärgat som balgrund och så mindre bitar av olika mönstrade papper.
MissGoldie: Jo, det var så jag tänkte...klippa sönder ett 30x30 papper!!!
Jag har försökt göra en beställning nu på både mönstrat och enfärgat papper. När jag fick min första beställning fick jag med ett häfte med 3x12st. papper i storlek 15x15. Det var bl.a. ett sånt papper jag hade på min LO.
Här kommer mera frågor...usch vad jobbig jag är...men jag är mitt uppe i min beställning...kollade att jag fått min lön, så nu kan jag beställa!!
Vilket sorts lim använder ni??
Jipppiii, nu har jag gjort en beställning från Hobbyrummet & Heinikka. Hoppas att det blir snabb leverans och att jag sedan är nöjd med det jag beställt...som sagt tycker jag det är svårt att kolla på grejerna på en skärm...jag skulle ju vilja stå och vrida och vända på dem med mina händer!!
Men man blir vel van...
Nu har båda mina beställningar, från skaparlusten och heinikka kommit.... yes.... i morgon måste jag nog fara och hämta dem
Karina80, till större papper och fotona använder jag fotofix... såna där fyrkantiga dubbelhäftande pappersbitar.... finns på de flesta affärer där de har album. Sen till t.ex. blommor och knappar använder jag gluedots som jag beställt från någon scrapbutik och till vissa saker har jag en smal limpenna, t.ex vissa bokstäver.
Jag har börjat med ett album åt min dotter från babytiden (hon är 3,5 år nu) och efter att mest ha scrappat åt sonen hade jag jättesvårt att få till det med pappren i rosa nyanser... och då är rosa dessutom en färg som jag använt ofta då jag scrappat.... men hur jag än plockade pappren tyckte jag inte det blev bra. Nå, nu börjar jag ha vant mig vid rosa igen så vetja det ska bli något av mina LOs...