• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Amelié77

Måste bara ännu en gång säga att jag är mäkta imponerad över Ifolors snabba service. Jag beställde foton igår vid 13-tiden och idag låg de i postlådan! Otroligt! Dessutom tycker jag de här klara och fina färger, mycket bättre än Zoomi som jag anlitade förr.

• Akinna78

Jag å sku vila kuna göra såntdärnt utan att få nervsammanbrott för att de blir krokigt där jag vill det ska vara rakt och tvärtom. . .

• mariem

MissGoldie: jag ska också prova Ifolor nästa gång. Klarade de av också de kort som du gjort ramar till i Photoshop? Är rätt trött på att delar av mina ramar ofta skärs bort fast jag sparat dem i rätt storlek (10x13).

Naana: håller med dig om LM, sist jag var inne och kollade var alla dekos jag ville ha slut. Trist, man vill ju inte hålla på och beställa från en massa olika ställen.

Akinna78: int behöver det vara perfekt och rakt för att vara fint! Prova bara, risken är stor att du också fastnar i den här härliga hobbyn!

• Amelié77

mariem - jag gjorde så att jag kopierade alla foton med ramar till ett tomt 10x13 dokument. Sen gjorde jag själva fotot (inkl. ramen) ca 12,5 cm (alltså liiite mindre). Klistrade in det i det tomma dokumentet. Det funkade bra, det är ju bara att klippa bort det extra vita sen.

Jag beställde alltid från LM förr, men nu senast tyckte jag att frakten blev väldigt dyr. Man tjänade nästan inget på att beställa därifrån, styckepriset per papper blev nästan samma som här i Finland. Men fördelen med LM är ju att de har 1000 gånger mer papper att välja mellan.

• Naana

Tyckte det fanns för mycket att välja på, är inte så övertygad om att jag beställer därifrån igen. Få se nu sen vad frakten blir. Men med tanke på hur mycket billigare pappren var tror jag nog faktiskt jag sparade en hel del med tanke på mängden papper jag köpte. Vad jag förstått är inte frakten så billig från Sverige heller, eller? Har inte orkat kolla så mycket där än.

Och till dekorationer igen. Alltså jag hittar inga dekorationoer jag tycker om någonstans. Det finns inget jag vill ha. För det mesta dekorerar jag med olika band, olika papper och akrylfärg, men även det börjar bli tråkigt nu. Jag hatar blommor, och vill inte ha en massa hjärtan och sånt på mina LO:s om Nico. Tycker det finns jättelite dekorationer som passar till pojkar.

Mamma till världens gosigaste pojke, Nico född 27.7.2006.
  • mariem

Naana: det som jag blir mer och mer förtjust i är att stämpla både bokstäver och figurer och sen limma på, finns ju många "pojkstämplar" att köpa. Sen gjorde jag en LO igår där jag klädde in chipboard-swirlar i papper, det blev ganska bra. Finns ju en massa fina swirls som man kan använda, stjärnor funkar ju till pojkar, man kan göra lite annorlunda journaling-lappar som funkar som dekoration också... Jag igen älskar blommor och använder dem ofta, men håller med om att det är svårare att hitta fina dekorationer som inte är allt för "flickiga"! Frakten från sverige brukar inte bli så mycket, fick just en leverans från skaparlusten och det blev typ 100kr.

Förresten, ska du inte starta upp din scrapblogg snart? Nyfiken på vad du gör!

• Pyzzlan

Mariem: Var är din nya LO??? Hittade inte den i bloggen. Är nyfiken på de förklädda swirlarna!!

Tyckte också först att det fanns litet pojkdekorationer men sist och slutligen är nog alla dekorationer ganska neutrala. Det handlar nog mera om att hitta den stil som man själv tycker om och trivs med. Själv har jag svårt med dekorationer överhuvudtaget och när jag provar dem på mina sidor fastnar jag oftast för "less is more" alltså ganska få dekorationer.

Stjärnor gillar jag och "Min stjärna" LO'n i mitt galleri är nog en av mina egna favoriter. Skulle vilja hitta chipboard stjärnor men de är svåra att hitta (läs tips mottages på köpställen).

• ms17

Naana, en grej som jag tycker om att använda är filt-dekorationer... av dem finns det flera sorter som passar bra åt pojkar.

• mariem

Pyzzlan: den är inte upplagd än, det blev ett till 6x12 "kort" till svärmor och morsdag i sverige är först på söndag så jag lägger inte upp den än ifall hon är där och tjuvkikar

• Pyzzlan

Okej då Mariem. Får väl vänta några dagar då

Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd