österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Jag brukar framkalla mina foton via www.extrafilm.fi o. brukar få dem hem i postlådan inom ca en vecka. Kostar 0,09 ?/st oberoende av hur många foton man beställer. Extrafilm brukar också ha kampanjer ibland, t.ex. i Vauva-lehti kan det stå någon kod man ska skriva för att få 50 foton gratis eller liknande... Hur lång leveranstid brukar Ifolor ha? Om man någon gång skulle framkalla därifrån
MissGoldie: Vet precis hur det är hemma hos er nu, då A har börjat gå för här är det likadant
Full fart nästan dygnet runt!
Nu skall jag titta på era LO's!!!
MissGoldie - Glömde att jag också brukar beställa från Extrafilm..beror bara på vem av dom som råkar ha billigaste erbjudandet
Om jag har beställt från ifolor en måndag har jag haft bilderna i postlådan redan på fredag.
Då jag beställde från Ifolor skickade jag in beställningen på söndag kväll och på tisdag kom fotona. Det tyckte jag var väldigt snabbt!
Jag beställer också alltid från extrafilm. Ofta printar jag ut själv, men då är det väl inte syrafritt. MissG-faktiskt ovanliga färger på de senaste, inte såna jag sku välja i första taget heller, men du lyckades bra! Kanske man borde prova på det själv... har en del papper som legat oanvända väldigt länge. Agnes är sååå söt och ser så rolig ut på "stooor" LO:n.
Hejsan!
Snygga LO´s ni gjort!!
Jag ska försöka hinna fota mina 3 kort jag gjort innan jag ger bort dem. Har gjort ett 2års kort och två morsdagskort.
Igår kväll började jag på en tavla åt systers kille som fyller 1år 21.5, den är nästan klar. Ska fota den sen när jag hinner. Men nåt scrappande lär det nog inte bli i helgen...idag ska vi på 2års kalas och sedan och fira fammo inför morsdag. Imorgon ska vi till mina föräldrar på mat och fira morsdag.
Ha det bra!
Nu har jag lagt in ett foto på korten jag gjort om ni vill se!
Vilka fina kort Karina!
Fina kort Karina!
Jag brukar alltid göra mordagskort med foton åt både mormor och farmor men i år har jag inte ens hunnit få det gjort!! Märks nog att två barn tar mycket mera tid än bara ett barn... speciellt när storasyster är så pass stor så hon inte alls sover dagtid. Dessutom är det någon färg som börjar vara slut i vår printer så fotona blir så där blåaktiga... och jag vaknade lite för sent för att få dem framkallade! Nåja, de blir nog lika glada åt korten fastän de kommer någon dag för sent
Vad flitiga ni har varit och jättefina resultat har det blivit! Har haft scrapgrejerna framme i veckan men det har varit fullt program från morgon till kväll så det har inte blivit mycket gjort. Framkallade ett coolt foto idag som jag måste scrappa i något skede, måste tanka litet inspiration först.
La ut ett foto på årets morsdagskort i galleriet. Observera den ROSA blomman på kortet
Önskar alla mammor en underbar morsdag!!
Pyzzlan: tycker mig skönja rosa carstock också och inte bara blomman, vilken drastisk scrapping!
Fint kort var det, och ditt också, Karina!
Jag la in mina morsdagskort i bloggen min, (www.mariasscrapblogg.blogspot.com ) ,jag scrappade inte vanliga kort utan 2 LOs i 6x12 och gav dem som kort, måste ju passa på när jag fick läge att scrappa i det formatet, har länge varit sugen men vet inte hur jag skulle förvara dem. Nu löste sig det problemet i.o.m att jag fick ge bort dem
Scrappar nån av er i något annat format än 12x12?