• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • ms17

Muminmama, jag har prenumererat på svenska tidningen scrapbook m.m men jag tror det var sista numret jag fick nu i maj... eller så får jag eventuellt en till... men den är så himla dyr att prenumerera på till Finland så jag tror inte jag ska förnya den för tillfället. Åtminstone på suomalainen kirjakauppa finns det en tidning, tror det är scrapbook inspirations.

• Lolita82

Pysslan: rubrik, "vems" tycker att det var en super bild och om jag tänker som de mindre så skulle jag leka"gissa vems leken"

• Zozzo87

Hmm...Hur gör man för att förminska??
    Jag har ett program som heter: Microsoft Office Picture Manager...(superbra) För att förminska en bild där trycker jag uppe i vänstra hörnet på *picture* och sen på resize.

• Zozzo87

Forts. Där finns olika storlekar...Jag brukar anv. Web-Large (640x480) Eller scrapbooksidorna 600x600...

Ser nu att jag ej heller har ändrat på min blogg... *bör göras*

• MuminMama

ms17: Tackar för tipset, sätter sidan genast i mina favoriter!

Zozzo87: Trevligt att gå in på din blogg, då du är så snabb på att uppdatera! Söta barn!!!

Skall ta itu med förminskningen någon annan dag, för trött för det nu...

• Naana

Prenumerar också på Scrapbooking m.m. men jag är inte nöjd med den. Inte alls! Visst får man lite idéer men lika många idéer får man från nätet, sen är den svindyr och så tycker jag den liksom "stampar" på stället....går inte framåt helt enkelt.

Mamma till världens gosigaste pojke, Nico född 27.7.2006.
  • Samaste

Välkommen Barney!

Fina LO's allihopa - kul att de hur du använt Paper Trunk pappret MuminMama, köpte samma papper men har inte använt det ännu. Jag prenumererar på ScrapbookInspirations och det är fest varje gång jag får den i postlådan, men som sagt finns den också på Suomalainen. Jag behöver nånting att bläddra i trots att det svämmar över av LO's på nätet att se, orkar bara inte läsa så mycket på datorn.

ms17-tack för tipset! Alltid kul men med inspis.

• ms17

Naana, jag håller lite med dig om att scrapbooking m.m stampar på stället... sen har jag hela tiden tyckt att den ser lite "fisin" ut... med tanke på att det är folk som håller på med layouter tycker man att t.ex pärmsidan kunde se lite mera påkostad ut... men fina LOs finns det alltid att inspireras av så nog har det varit kul att få den i postlådan tillika. Jag beställde den ganska i början och då kostade 12 nummer 780 kronor då jag beställde till Finland, nu såg jag att de ska ha 708 kronor för en vanlig prenumeration så man vågar väl inte ens tänka på vad det kostar till utlandet...

Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd