• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Zozzo87

TH Grungeboard: Stripes Aakkoset

Från Heinikka...D finns en film från youtube just om grungeboard (På heinikka sidan)

• Naana

Skall nog småningom starta bloggen, borde fota de senaste månadernas LO:n först, och det är inte många. Sen är jag ju så oteknisk så jag kommer nog bara att fota LO:na, antagligen syns blixt o allt, men orkar inte lägga så mycket tid på att redigera fotona än....tror nog inte det blir än idag.

Tack för dekorationstipsen! Nu vill jag beställa material från skaparlusten också, men tror att mannen spärrar mitt konto då .

Mamma till världens gosigaste pojke, Nico född 27.7.2006.
  • Barney05

Hej!
    Googlat runt lite på "scrapbook" å hittade hit, kul att e finns många scrap-galna typer i österbotten å! Var på kurs i februari, å fastnade totalt! Såå kul! Nu väntar jag me spänning då Heinikka öppnar "vanlig" butik i juni.
    Men, fundra bara, scrappar alla i stort format, finns det ingen som scrappar A4? Det har jag gjort, tycker det e så enkelt, fast man får omformatera alla fina skisser som finns, de ryms ju aldrig..Finns det sidor med bara A4-LO´s???

• Naana

Jag har börjat scrappa A4 till N:s andra album. Häftigt, men tycker det är synd då det ryms så lite dokumentation, men gillar ändå A4:orna.

Har förresten startat en scrappblogg nu, men hur sku man nu då göra för att förminska fotona? Vet, jag är oteknisk.

• Naana

Här är länken till min scrappblogg. Men jag håller bara på testar än och som sagt skall jag försöka klura ut hur jag förminskar fotona på bästa sätt innan jag sätter in några nya LO:s. De flesta äldre LO:s har jag i mitt galleri på FL, så kommer väl nog att sätta upp mest nyare alster då jag hinner och orkar.

http://jaanasscrapblogg.blogspot.com/

• Pyzzlan

HJÄLP! Håller på med en LO men har fått idétorka. Vill ni hjälpa mig med en rubrik till kortet Parkbild som jag lagt upp i galleriet. Vad tänker ni på när ni ser kortet?

• ms17

Pyzzlan, jag kommer inte på någon bra rubrik så där på direkten men vilket härligt foto

• MuminMama

Hade en riktigt mysig scrapbooking-dag igår, då mommo skötte Oskar hela dan! Hann få ett par LO's gjorda o. har lite på hälft ännu... Satt in en ny LO -> niinasscrapsida.blogspot.com/. Ja, o. så deltog jag i en utmaning på Inspiroidu så nu har jag 2 finska LO:n...

Sen så var jag också in en sväng till HobbyRummet. Köpte en skärmatta, bett till skärmaskinen o. så blev det ju förstås en del papper o. dekorationer också Roligt att shoppa "på riktigt" o. inte bara online, som det mest har blivit på sistone... Väntar sååå på att Heinikka skall öppna snart!!!
    Jag kan ju ännu nämna att jag fick låna tidningar från HR. Det blev "ScrapBook Inspirations" o. "Simple Scrapbooks" med massa fina idéer o. bilder! Fanns också böcker som hon skulle ha lånat ut där...

Har faktiskt inte kollat på biblioteken här i nejden vad de har/om de har scrapbooking-litteratur? På Prisma lär det skall finnas någon tidning att köpa... Någon av er som prenumerar på någon scrapbooking-tidning? Finns ju förstås en hel massa på nätet förstås...

Pyzzlan: Cool bild! Kommer inte på någon bra rubrik, har alltid själv också svårt med rubriker... Din stjärn-LO (kommer inte ihåg vad du hade döpt den till?) är SUPERBRA = en av mina favoriter!

Naana: Berätta för mig sedan då du vet hur man förminskar foton??! Mina är MEGASTORA på bloggen

Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd