• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Vill börja köpa lite roliga saker till bebben. Vet ni om det finns någon som har rea på molo fortfarande. Skulle vilja ha lite stjärnor och ränder i storlek 62 typ.

Och så lite OT, men tror ni man behöver en overall till en bebis som skall födas i slutet av april? Vad ska man i s f satsa på?

• Helle

Tackar! Är molos fleeceoveraller olika varma beroende på om de kommer vår el höst (el de kanske bara kommer höst?) för annars kan man ju kanske jaga en på tradera.

Ska spana in butikerna.

Buttelina skrev 2008-03-05 10:21:36 följande:
    satsa på en molo fleeceoveralll tex. min son är född den 18:e april och jag hade en tunn overall yill honom. på en liten bebis kan du sen ha molos overall på sommar kvällarna också...ang rea kolla på babyclothes, krumelur och möjligtvis eleraff...
  • Helle

En liten OT fråga, men ni som lägger in mycket bilder. När jag lägger in bilder i mitt galleri ser de helt koko ut tills man klickar på dem. Varför blir det så? Vad ska man göra?

• Helle

Ja precis så. Man ser ju typ inte huvudet på sonen

Angelinah skrev 2008-03-05 22:34:35 följande:
    Menar du lite tillplattade och utdragna åt sidan, så ser mina likadana ut :)
  • Helle

Lina med Liten: Superfina Ida T i BT. Är de normala i storlek? Funderar på att köpa till kommande bebben - passar väl både kille och tjej? Sonen var lång 55 cm och jag förväntar mig inget annat den här gången. Ska man satsa på 56 el 62?

• Helle

Då blir det nog bra med 56. Vill ju att bebben ska kunna ha direkt. Har glömt bort hur små de ändå är Tackar.

Lina med Liten skrev 2008-03-05 22:45:56 följande:
    Ja jag tycker de är rätt normala i stl. Tänk små gröna hippos på BB *mysigt* Vill du inte att h*n ska tälta så kör 56. Annars kan de ju användas lite senare såklart...
  • Helle

Duntoffla: jag läste typ 10 sidor bak att du frågade om moonkids randiga suit (orkar inte leta upp inlägget och citera). I a f så är den ribbad och inte som jumpsuiten. Kommer även i orange-vit i vår som är jättefin

Maugu: jaha, har du också haft en jobbig natt. Här är mannen borta och sonen är pappig som bara den... Har jag fått 4 timmars sömn mellan hans vakna stunder så får jag vara glad. Är som i dvala. Nä, nu får det bli frukost och mitt andra jobb (eller första). Lite OT kanske....

• Helle

Ja det gör vi! Måste höra hur det går för dig

maugu skrev 2008-03-06 07:04:11 följande:
    Åh, tufft du har det nu...Jag fasar för hösten..vi kanske kan inboxa lite-skriver ett medd under dagen..Hoppas du får en bra dag!Styrkekram!
  • Helle

Tänkte höra lite om Ida Ts regnkläder. Är det hållbara och bra? Hur är de storleksmässigt? Vilka shoppar säljer?

Och
    Vilka andra märken har regnkläder?

Tänkte köpa några till sonen nu till våren och vill ha några roliga.

• Helle

Nu är ju inte Villervalla danskt, men är det någon som har en filt därifrån? Hur håller sig de randiga i färgen? Tycker dessutom det är svårt att se färgerna på hemsidan. Varför har de bara skisser?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9