• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Är Ida Ts bodys och byxor normala i storlek? Tänkte slå till till bebis nu, men vill inte att en 56a ska va som en 50. Vad tror ni?

• Helle

Ingen som har Ida Ts kläder som kan rekommendera lite snabbt?

Helle skrev 2008-04-20 20:10:45 följande:
    Är Ida Ts bodys och byxor normala i storlek? Tänkte slå till till bebis nu, men vill inte att en 56a ska va som en 50. Vad tror ni?
  • Helle

Hmm, då är frågan om det är smart att ta 56 till en kommande bebis (som säkert kommer att vara så lång). Vill ju att bebis ska kunna ha kläderna någon månad i a f. Tänk om man kunde gissa hur stor bebis man har i magen

Mawe123 skrev 2008-04-20 20:23:25 följande:
    Jag de är normala kanske lite små i stl absolut inte stora i alla fall!!
  • Helle

Vilken av dem menar du? Om det är den som har en "knop" på huvudet så är den från ca 4 mån till 10.

joasia skrev 2008-04-21 09:10:12 följande:
    har nagon kopt en babymossa fran Gaia & ko? Hur ar den i storleken, hur lange kunde era sma ha den?
  • Helle

Vi hade förra året till sonen som var 1 år då. Den kostade 399 om jag inte minns fel. Så bra. Nu fick vi mest nytta av den utomlands eftersom vädret (som bekant) inte var så bra i Sverige. Sen använde vi den också i höstas i Turkiet. Vi hade Sunblock, men i år ska vi nog satsa på någon som är lite finare i designen också

Buttelina skrev 2008-04-23 08:25:10 följande:
    nån här som har koll på uv dräkter? vad brukar de kosta? ska ni köpa nån och i så fall vilken?
  • Helle

Byggare Bob, det skulle nog sonen vilja ha Visst är det tråkiga pengar att lägga och man skulle ju verkligen vilja veta vad skillnaden på dräkterna är. Men när de görs i samarbete med cancerföreningar och liknande så känns det ju i a f bra. Smidigt var det att ha en i alla fall och sonen kunde bada och leka i sanden så länge han ville. Vi hade en keps också med lång skärm i nacken. Den var en minst lika bra investering... så länge sonen ville ha den på huvudet

Buttelina skrev 2008-04-23 08:44:58 följande:
    ja, det blir en hel här också. Kanske en byggare bob från coop jag tycker att det är ett tråkigt plagg att lägga 400-500kr på
  • Helle
    Jen80 skrev 2008-04-24 20:00:09 följande:
    Tips på fin filt till bebisen önskas!... och på fina lakan till spjälsängen .Men vill inte köpa för dyrt nu först, innan jag vet könet på riktigt, men måste ju ändå ha en fin filt uppe på BB . Vill ha nån större i bomull, typ Småfolks, Pops osv...
    Jag har också letat fin filt och köpte till sist en Villervalla som jag ska ta med mig till BB. Hittar du nån mer fin så hojta gärna till.
  • Helle

God morgon! Är det någon som vet hur mycket det skiljer mellan storlek 92 och 98 i Katvigs velourjackor? Ska köpa till sonen att ha nu och han är ca 93 lång.

• Helle

Ingen velourexpert i tråden så här på morgonkvisten?

Helle skrev 2008-04-25 07:26:06 följande:
    God morgon! Är det någon som vet hur mycket det skiljer mellan storlek 92 och 98 i Katvigs velourjackor? Ska köpa till sonen att ha nu och han är ca 93 lång.
  • Helle
    Duntoffla skrev 2008-04-25 08:27:35 följande:
    Butte men hon verkar inte vara här än. Jag har Katvigs velour men tyvärr inte de storlekarna du väljer mellan. Jag kollade däremot nyss min 74 mot min 80 och det skiljer ca 2 cm i bredd och 4 cm på längden
    Åh, tack! Tycker du de verkar normala i storlekarna? Till skillnad från den randiga bomullen?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9