• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Det blev den rosa skötväskan från Gaia. Åhh vill att den ska komma nu ju. Är så trött på min gamla Emmaljunga.

Alltså det skrivs så mycket här så det är helt omöjligt att hänga med för en tvåbarnsmamma Ser att Småfolk har kommit med mycket fint. Ska in och kolla på poppilopp nu.

• Helle
    Duntoffla skrev 2008-05-13 19:36:02 följande:
    Måste säga att EL´s skötväska är helt värdelös. Tunn och sladdig. Jag har nu köpt en OiOi och har en Skip hop sen gammalt.
    Jag håller med, men visste inte bättre när jag köpte den till sonen för två år sen. Då kom den med vagnen så att säga. Nu tycker jag att jag förtjänar en ny Och Gaias är sååå fin.
  • Helle

Nu behöver jag lite Ida T experthjälp. Jag vill köpa heldressen till lillebror och baggybyxorna till storebror - Hippo. Men i vilka storlekar? Är de fortfarande små i storlekarna så jag bör ta 68 i heldräkt till lillebror som har 62 i katvigs grönrandiga idag?

Och vilken storlek till storebror som är ca 93 lång?

Håller sig byxorna fina i tvätten?

• Helle

Puffar för min fråga. Kanske har jag missat att någon har svarat, men är tacksam om ni gör det igen i så fall.

Helle skrev 2008-05-14 10:16:48 följande:
    Nu behöver jag lite Ida T experthjälp. Jag vill köpa heldressen till lillebror och baggybyxorna till storebror - Hippo. Men i vilka storlekar? Är de fortfarande små i storlekarna så jag bör ta 68 i heldräkt till lillebror som har 62 i katvigs grönrandiga idag?Och vilken storlek till storebror som är ca 93 lång?Håller sig byxorna fina i tvätten?
  • Helle
    Buttelina skrev 2008-05-14 13:32:06 följande:
    ska du ta baggybyxorna till din son så ta 104. jag har 92 till min son som är 79lång... i heldressen hade jag nog tagit 68 ja mina flodisbyxor är tvättade 2 ggr och ser ut som nya fortfarande
    Tack! Visste väl att det fanns någon att lita på
  • Helle

Ser att ni diskuterar de fina Me&I knickerserna. Jag tror det skulle va fint med moonkids oranga knickers också.

Buttelina: fy vad trist när postis slarvar sådär. Vi brukar också få grannarnas post ibland. En gång glömde vi lägga på det direkt och det tog kanske nån dag innan jag kom på att vi hade det (jag såg grannen). Och så visar det sig att det är något han har väntat på speciellt. Så blev man själv boven...

Tjolla: fina tapeter Vi gillar också stjärnorna.

• Helle

Jag skulle absolut ta 74/80.

Love2007 skrev 2008-05-17 17:00:05 följande:
    Hej tjejer!Ni som vet allt Hur är Moonkids byxor på storleken, är så i valet och kvalet, min son har 80 i byxor typ. Ska man ta 74/80 eller 86/92, tänkte shoppa gula/oranga så dom ska ju passa i sommar. Angelinah - känns som min Love och din Ida kan vara i samma storlek (dock är Love bara 11 månader (!!). Vad har hon för strl på brallorna i bildtråden? (jättefint!) Tack på förhand!
  • Helle

Åhh, har hämtat min nya Gaia & Ko skötväska nu. Så fin. Ska bli kul att packa den imorgon.

• Helle

Swirl pink

terezita skrev 2008-05-17 21:13:14 följande:
    vad tog du för färg?
    gosmamman skrev 2008-05-17 21:14:49 följande:
    Undrar jag med *avis*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9