• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Tildamamman skrev 2008-05-04 13:52:32 följande:
    Nu när hon fått två beskivningar kan hon ju inte misslyckas !Läste att ni fick huset i morgon. Spännande!! När flyttar ni in?
    Såg din byxbeskrivning längre bak just nu. Tackar! Näe, nu borde ju jag inte misslyckas men man kan aldrig va säker
  • Helle
    Tildamamman skrev 2008-05-04 18:45:44 följande:
    Nu när du är tjock och trött innan bebisen kommer har du ju gott om tid på dig att försöka . Fast jag håller tummarna för att du inte har sååå gott om tid!
    Håller också tummarna för det, men ska ta med mig byxorna ner när sonen somnat. Sååå fort kommer ju bebisen inte komma ut i a f... tyvärr
  • Helle

La in en OT-bild, sorry för det, men ville bara visa hur gullig sonen är mot "bebis". Jag hoppas det håller i sig tills den kommer ut.

Vill ju shoppa till bebis nu, inge roligt att shoppa neutrala kläder längre. Väntar också på min Svea star (eller ja, bebisens) overall. Hoppas den kommer imorgon.

• Helle
    isold2003 skrev 2008-05-04 20:16:24 följande:
    Godkväll! Kikar in efter dubbla barnkalas (inte egna ) Full rulle hela dagen men en mysig dag med fint väder Krya på dig! Det lät jobbigt att vara sjuka hela familjen på samma gång Butte, vad roligt att Bia går nu!! Det blir så stora plötsligt. Jag förstår att han är nöjd!Helle, jag ber om ursäkt, jag ska mäta Katvigbyxorna. Hann inte med det imorse, var tvungen att åka iväg till kalasen.Angelinah, skönt att Ida är på väg hem nu SmillaMilla, fina barn i bildtråden, Sveas byxor blev ju jättefina knickers till Anton!Och jag snackar gärna vidare med er i en snacktråd
    Ingen fara, men jag är såklart glad om du har möjlighet att göra det framöver.

Låter som full fart hela dagen. Antar att barnen är trötta efter allt kalasande.
  • Helle
    Duntoffla skrev 2008-05-04 20:19:22 följande:
    Haha...skit bra namn ju Helle-vilken fin bild i BT!
    Tack! Tyckte den var mysig.
  • Helle

Tack! Jag har ju sett dina och blev lite inspirerad. Fast vi tog hemma. Dina var av något bättre klass

Jen80 skrev 2008-05-04 20:48:32 följande:
    Butte: Åh, så roligt att lillebror går !! Så gulligt när de tar sina första steg...Isold: Superfina kort (och lika fina barn såklart). Vad är det för kamera du har? Idag har jag tagit tag i hemmet. Dammsugat och torkat golven, tvättat, bytt sängkläder osv... Nu kan jag inte ta nåt steg utan kryckor, men det är det värt . Sååå skönt att städa på egen hand och inte behöva be nån (sambon) hela tiden. Går lite fortare också ! Så nu har jag iaf rent här hemma . Nästa lördag ska vi ha kalas för mig, sen kan bebis få komma... tja, eller innan kalaset också . Helle: Så fin bild i galleriet ! Mysigt med magbild tillsammans med syskonet . Man blir alldeles salig !
  • Helle
    Så söt han är. Det är som Philip sa idag när vi frågade vad han ville ha när han fyller år (blir två i juni). Svaret blev "bebin". Jag hoppas dock att den kommer något innan .... får se vad de säger på bedömningen imorgon. Den pressar på bra nu. Fattar inte att den inte förstår att den får mer plats om den kommer ut.

Jen80 skrev 2008-05-04 21:08:16 följande:
    Ja, fast vi har några hemmabilder också . Brukar ropa på sambon ibland när Liam ligger och gosar med magen att han ska nåt kort . Så roligt att ha sen. Ska nog få Ilon att vara med på nån sån bild också. När jag frågar honom nu vart bebisen är så drar han upp (eller ner ) min tröja och pekar på magen och säger "dä". Så gulligt ! Det roliga är att vi aldrig frågat honom, för jag har inte tänkt att han ens ska greppa det alls, men han har antagligen hört Liam och oss prata om magen. skojigt vad de snappar upp fast de är så små . Han blir ju 15 mån nu i veckan .
  • Helle

Åhh, idag fick jag hem Rally-overallen från SveaStar till bebben. Nu längtar jag ännu mer efter att den ska komma.

• Helle
    CamillaJ skrev 2008-05-05 12:01:15 följande:
    Hej, hur många dagar är det över nu?På barnkanalen är det ett program som heter "kul på muren" där nazrim eller vad han heter säger rolig historia och sen ramla baklängest och Albin är livrädd för just den så han står här och gråter och pekar och skakar han hatar när han ser ngn ramla, likadant på pettson när han cyklar omkull så skriker Albin långt innan
    Idag är det BF +9. Var på koll förut och allt ser så bra ut så. Att barnet verkar bli mellan 4,5 kg och 5 kg är inget som bekymrar läkaren. Helt normalt sa han. Precis som att han nånsin fött ett barn på 4.5 kg.

Visst är det konstigt vad barnen blir rädda för. Philip vill absolut inte kolla på cirkuskiosken på Bolibompa.
  • Helle
    CamillaJ skrev 2008-05-05 13:31:37 följande:
    Hej okey ja Phuuu.. som att han har gjort det ja Inte!! Men okey men du gick inte över så mycket med första va? Var det inte en dag innan .. om jag minns rätt?Jag fy!! Hoppas att h*n vill komma ut snart då! Så ni slipper vänta längre.Usch jag vet hur det är att vänta med mina först +14 dagar och sen +12 Men som sagt man vet att det inte går längre än iaf ca 14 dagar (i kalmar) iaf innan de sätter igång.
    Ja han föddes på 39+6 och var d[ 4445 gram. Tänk den här som är 41+2 idag. Enligt läkaren går de bara upp 200 gram per vecka... Bara, eller hur?
    Buttelina skrev 2008-05-05 13:38:27 följande:
    här får man gå 21 dagar innan igångsättning   
    Här får man med gå till 42+5. Hemska tanke. Men innan dess typ lovade läkaren att den skulle vara ute, men i nästa andetag sa han att det här får jag väl äta upp nu.
    Angelinah skrev 2008-05-05 14:11:56 följande:
    Stackars dig!! Hoppas verkligen bebis förstår att vi i tråden e väldans nyfikna på honom/henne *tjatar lite på bebisen*
    Jag ska säga till lillen på skarpen igen

Sorry, nu blev jag väldans OT igen, men det är bara för att ni är så trevliga här Och så vill jag ju gärna prata kläder så snart jag har en till att shoppa till. Vill inte ha fler neutrala nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9