• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Till ett mindre barn så skulle jag ta heldräkt. Det blir mindre krångel när man ska ta på. Vi hade till sonen förra året då han var ett och det var perfekt. Ja inte i Sverige då, där behövdes det ju som bekant inte, men när vi var utomlands.

Däremot skulle jag ta tvådelad om jag hade ett större barn.

ängeln83 skrev 2008-04-14 13:49:41 följande:
    Planerar ju sommaren för fullt här, funderar över solskydds dräkter, använder ni dom?Grymt sugen på Malas, men ska man isf ta heldräkt eller 2 delad?
  • Helle

Jag har pingat dig i inboxen.

Tjollabolla skrev 2008-04-14 17:52:31 följande:
    Vet du hur Malas är i storlek? Normala? Har du testat dom?
  • Helle

Åhh, det där linnet är så fint. Finns det fortfarande att köpa någonstans? Hur stor är din kille?

CamillaJ skrev 2008-04-14 20:24:49 följande:
    Bild med molo 92 fast inte så man ser att den är stor för de är den i ryggen eftersom de är "brottalinne" sen är de långt och stor i armen.. men ska ta bättre imorgon så man ser
  • Helle

Åhh, det vore jättesnällt. Hur stor var din son när han var 2 år och 2 mån ung. Sonen blir 2 i juni och det är han som ska ha det. Tänkte om jag behöver 98 el om det räcker med 92

CamillaJ skrev 2008-04-14 20:37:07 följande:
    Ja eller jag såg det idag hmm hehe.. undra vart av alla shoppar jag var i ... ska kika på första bilden har lillfis det och där är han 15 månader eller ja de är nutid och de är 92 men på den under är de storebror som har det och där ska han fylla 2 år om 2 månader.
  • Helle

Det låter som jag skulle satsa på 98 då. Philip väger nog mer än 13 nu skulle jag tro och är 90 lång.

CamillaJ skrev 2008-04-14 20:45:29 följande:
    Åh tror jag lurade dej .. det var samma fast ljusgrått med blåa stjärnor på annacill.e-butiken.se/  sorry!! Men Isak skulle fylla 2 år där i slutet av juni och hade 92 och det var endån lite så de åkte upp rätt långt men vet inte hur stor din kille är? Isak var ja usch han vägde kanske ca 13 kg tror jag vet inte alls längd hehe noll koll
    Tack! Var precis inne där och surfade själv. Blev så glad. Så flickor... bry er inte om detta nu
    ängeln83 skrev 2008-04-14 20:49:04 följande:
    Hittade ett linne med blå/vita stjärnor på Tradera:www.tradera.com/Saljer_ett_molo_linne_i_storl...
  • Helle

Har spanat på om jag ska köpa Ida Ts flodhästar (är det väl) till bebben i magen. Finns de på fler ställen än Freshmilk? Alltså body och byxa.

Sen letar jag också efter nån bra jacka typ att ha i vagnen. Overall kanske inte behövs? Vad tror ni om Katvigs gul/vita velour? Finns den någonstans?

• Helle
    ängeln83 skrev 2008-04-19 09:17:02 följande:
    Det är dom vi kikat på Men nu hittar jag dom inte på Midbecs sida, dom har väl inte utgått? Har för mej jag såg en snygg tapet därifrån med lime/turkos stjärnor.
    Vet inte om du fått svar på detta då jag håller på att ta mig igenom tråden, men serien heter Keek a Boo och det finns limegröna. Vi har de blå till sonen (bild i galleriet). Superfina om man gillar stjärnor och det gör vi
  • Helle

Är lite sugen på de turkosa katvig-velourbyxorna från Lilla w till sonen. Har någon bild på dem? Tycker det är svårt att se färgen på sidan. Är de snygga?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9