• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

maugu skrev 2008-05-05 15:05:38 följande:
    Åh stackaregud vad jobbigtjag höll på att avlida av att gå BF+5Det är inte så muntert nu heller-v.11 och fortfarande hysteriskt illamående..Ser framemot slutet-ensam med sonen och bebismagen-jäklar i min gata om jag går över..kommer kräva igångsättning pga humana skälJag avskyr dessutom att vara gravid men resultatet är gör att man gör det för 4:e gången..Hoppas du slipper gå över i 3 veckor-låter helt sinnesjukt.Helles bebis-NU VRÄKER JAG DIG från din mammas mage
    Jag hoppas h*n hör nu

Stackare, illamående är inte kul. Det har jag sluppit. Hade du så med sonen också? Hoppas det släpper när du passerat 12 v.
  • Helle
    gosmamman skrev 2008-05-05 21:20:51 följande:
    Kom precis på att det är en sån jacka jag vill ha till bebben i vår/sommar. brunvit randig velour *mums*
    De är så fina. Fick precis både till sonen och bebben.
  • Helle
    gosmamman skrev 2008-05-05 21:33:59 följande:
    *avis*Jag skulle nog vilja ha shorts också, tycker katvigs velour shorts är sååå fiiina. Underbar modell och jag är ju velour freak
     Ja det vill jag också, men då kanske bara till stora killen. Brun-vita där också tror jag. Åhhh, nu blev jag sugen. Säg till om du hittar.

Sitter här med 4-5 min mellan värkarna nu så nu hoppas jag det blir bebbe inom ett dygn och att det inte bara skojar.
  • Helle

Tack alla! Nu far vi snart och kollar hur bebben mår. Ses förhoppningsvis om ett par dagar och då kanske jag kan komma med lite "dansk"-bilder också och inte bara OT-text.

Shoppa väl!

• Helle

God kväll i tråden. Nu har Gustav äntligen kommit. I tisdags morse tittade han ut så det var riktiga värkar när jag skrev här i måndags kväll.

Det var ingen liten kille som kom ut 5030 gram och 58 lång!!! Men allt gick bra och vi kom hem igår. Vi fick stanna kvar lite extra för att se att han fick i sig bra med mat (behövs på bebisar över 5 kg). Så kan det gå när man får gå över tio dagar

Hinner nog inte läsa ifatt i tråden, men har kollat in alla fina barn i BT.

• Helle

Tack

Ja, inte så liten direkt, men vi tycker förstås att han är liten.

• Helle

Oj vad ni skriver i den här tråden.

Det enda jag har shoppat hittills idag är en syskonvagn. Det lär nog behövas till och från dagis framöver.

Galgar hämtar jag också gratis från HM. Jättebra.

Funderar på några Molo-byxor till Gustav från Matador. De blå-blårandiga. Hur är de i storleken?

• Helle
    Jen80 skrev 2008-05-12 20:58:34 följande:
    Fina fina småfolk ju ! Har inte beställt nåt än och inget hade kommit till eleraff. Men en gul sommarsuit är jag sugen på till Ilon. Den blå tröjan med elefanter var också jättefin. Nä, supersvårt att välja nån tröja... får se om och vad isf det blir. Idag har jag varit på stan och letat efter nån fin jacka till bebisen, men hittar verkligen INGEN! Åh, blir helt knäpp. Har ingenting till bebisen om den kommer nu, alltså ingen jacka, kofta eller liknande. Kollade lite på KikKids frottéjacka på eleraff, men känner sådär för den. Eller jag tycker den är jättefin, men 350 kr för en liten jacka till nyfödd... hmmm... Åh, nån som har nåt bra tips. Hade önskat att NS hade gett ut sina röda hoodar i mindre ...
    Jag köpte Katvigs brun-vit randiga velourjacka till Gustav och en velourdräkt från Svea Star. Perfekt.
  • Helle
    Angelinah skrev 2008-05-12 20:38:31 följande:
    tofflan-- apselut hm.. för mig dom e rätt stora
    Duntoffla skrev 2008-05-12 20:40:44 följande:
     Rätt stora tycker jag.
    Tackar!
  • Helle

Sitter och ska köpa en ny skötväska från Gaia & Ko. Fnular på om det inte ska bli en rosa. Jag har en vagn som är beige med svart liggdel (syskonvagn) och en som är svart och platina. Det skulle väl fungera? Och så har jag två pojkar, men jag är ju tjej

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9