Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Tjolabolla: Fick inte till Citatet (och har heller inte läst hela tråden än så du kanske har fått svar, men jag har testat body i stlk 92 på min son som är 90 och den sitter perfekt.
Tänkte fråga en helt OT fråga. Har sett tidigare att några av er har köpt Didriksson till era barn. Vill köpa en jacka till sonen men är osäker på storlek. Han är 90 cm lång ca. Har 86 på skaljacka från PoP förra året, men jag tycker att den börjar bli lite kort på längden. Tror ni man ska ta 90 el 100. Skulle gärna vilja att han kan ha den i höst också.
jompa: tack! Ja det bästa är väl att prova, men funderar på vilken affär som kan ha. Hittade Guppi men de hade bara från 110 och det blir lite väääl stort.
Jag vill ju också veta
Dessutom undrar jag hur HJORTS heldräkter är i storlekarna. Är sugen på en till kommande bebis som säkert drar 56 direkt när h*n kommer ut. Blir 3-6 mån alldeles för stort då?
Hmm, ja det kan man ju inte veta hur det blir på en bebis som inte kommit än. Sonen har ju lång kropp och korta ben, men de behöver ju inte vara likformade för det Hur var den i storlek annars?
Ja det finns väl många som borde skicka redan imorgon el senast tisdag. Men maila och fråga för säkerhets skull. Det var väl Freshmilk som skrev att de inte skulle skicka under påskhelgen men nåt annat har jag inte läst när jag har varit runt och kikat.
God morgon!
Ser att många av er har fina garderober där ni hänger upp barnens kläder. Varifrån har ni köpt galgarna? Skulle behöva komma över ganska många till hyfsat pris.
Lite OT så här på morgonen...
Maugu: 25 minus ... huuu.. och jag som tyckte det räckte med 8 här igår. Jag gick inte ut men sonen var ute med farfar redan kl nio och åkte traktor. Gäller att passa på när favoritsysselsättningen erbjuds.
Tänkte för en gångs skull lägga in lite bilder i bildtråden, men kommer inte ihåg hur man gör. Jag har ju plus och har gjort det förut.. kan någon hjälpa?