• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

isold2003 skrev 2008-05-03 20:57:37 följande:
    Slänger du hit en muffins så gör jag dig gärna sällskap Sitter och försöker få ihop deklarationen..
    Hoppas det går bra. Jag har precis fått in min. Första gången med företag så det var lite pyssel. Själv hoppas jag på värkar el vatten, men det ser mörkt ut. Dock har jag muffins i frysen så jag kan också skicka en
  • Helle
    isold2003 skrev 2008-05-03 21:05:53 följande:
    Ja samma för mig, fösrta gången med eget företag. En kompis som är ekonom har hjälpt mig att fylla i alla blanketter men jag blir ändå lite osäker nu i sista minuten eftersom jag har lite specialfall när det gäller momsen Håller tummarna för att värkarna kommer igång nu ikväll! Inte ska jag sno muffins från en höggravid kvinna heller!
    Ahh, skönt med lite proffshjälp. Visst är man nervös att det har blivit fel. Mannen och jag har slagit våra kloka huvuden ihop och hoppas att vi gjort rätt.

Tackar för tummarna Verkar behövas!
  • Helle
    Jen80 skrev 2008-05-03 21:34:18 följande:
    Men Helle då, mitt uppe i min graviditet så har jag missat att du gått över. Och här sitter jag och hoppas på värkar eller att vattnet ska gå . Jaja, får nog hålla tummarna för dig ist . större risk/chans !! Har en kompis som skulle haft den 24/4, men hon går ff och väntar. Börjar bli orolig att jag ska bli före hehe... Skulle kännas lite elakt!
    Jodå BF+7 idag Förstår hur din kompis känner sig. Du understår dig inte att få din bebbe före

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att bebben vill komma ut i natt ... eller att vattnet åtminstone går.
  • Helle

God morgon. Som synes, ingen bebis än

Finns det någon som har Katvig velourbrallisar i stlk 92. Jag köpte ett par till sonen för länge sen och de är megalånga. Funderar på om de är felmärkta. Eftersom han inte kan ha dem än vill jag köpa fler och då vill jag satsa på rätt storlek denna gång.

• Helle
    Helle skrev 2008-05-04 09:09:18 följande:
    God morgon. Som synes, ingen bebis än Finns det någon som har Katvig velourbrallisar i stlk 92. Jag köpte ett par till sonen för länge sen och de är megalånga. Funderar på om de är felmärkta. Eftersom han inte kan ha dem än vill jag köpa fler och då vill jag satsa på rätt storlek denna gång.
    Jag menar alltså att jag gärna vill ha mått på byxorna ... gravidhjärna.... Någon som vet om det finns Katvig velourisar på rea också nånstans?
  • Helle

Du får gärna mäta dem åt mig. Anledningen till att jag frågar är att jag köpte nya i 92 som var megalånga, därför köpte jag 86 från en tjej på tradera och de är för korta. Skiljer typ 7 cm melllan storlekarna, men det kanske det gör. Vågar mig inte på 86 igen, men tycker inte det är någon idé att köpa 92 om de är så långa som de jag redan har. Älskar ju velourisarna.

isold2003 skrev 2008-05-04 09:22:02 följande:
    Godmorgon! Jag har ett par till lillkillen strl 92. De är också långa. Deras velourkläder är normala i strl, absolut inte små som övriga plagg. Jag kan mäta dem om du vill? Gräsgröna velourisar har jag sett på rea, inga andra färger tyvärr.
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2008-05-04 10:06:16 följande:
    Kan du inte trä i gummiband i mudden längst ner? Det har jag gjort på Milos 86:or och dom sitter jättebra nu! Man förlänger ju användningstiden enormt oxå.Hoppas bebben kommer ut nån gång... Typ NU!
    Jag är typ ohändigast i världen. Hur gör man det? Det låter som ett bra förslag.

Jag vill också att den ska komma NU. Magen är så stor att jag inte ens kan böja mig fram och sätta på sonen strumpor (när han sitter i knät). Blir snart en större unge än Karelin
    Angelinah skrev 2008-05-04 11:10:07 följande:
    Helle--Hoppas bebisen vill komma snart, jobbigt som attans med övertid
    Ja det är superjobbigt. Humöret är inte det bästa kan jag säga. Mannen får akta sig....
  • Helle
    Angelinah skrev 2008-05-04 11:25:16 följande:
    Förstår det!! Stor kram från oss...
    Tack
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2008-05-04 11:54:05 följande:
    Jag är oxå riktigt kass på att sy o så, men detta är busenkelt! Sprätta bara upp sömmen lite, ta gummiband och trä igenom hela mudden. Knyt och sy igen. Blir superbra! Bara man inte knyter för hårt som gjorde första gången .
    Ska ta fram byxorna och kolla vad jag kan åstadkomma. Tror du man kan ta bort gummibandet sen när de börjar bli lagom långa? Utan att det ser konstigt ut menar jag.

Nu har jag äntligen fått tummen ur och ringt Matador om storleksbyte. Han skulle kolla och återkomma. Väldigt trevliga. Hoppas nu bara att tröjan finns också.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9