-
Hur stor var han när han kom då? Gustav ville de minsann inte ta ut även om jag visste att han var storTjollabolla skrev 2008-05-19 21:03:57 följande:Hihi tur det! Vi handlade inte heller i 50, dom såg ju att Milo var stor. Dom trodde att han skulle väga mkt mer än 5 kg så dom plockade tom. ut honom med snitt pga. det. Fast sen växte han så långsamt så han tom. var under kurvan ett tag. Fast det har ju tagit igen
-
På mig gjorde de aldrig viktskattning utan de sa bara att det skulle gå bra eftersom jag fött ett stort barn innan. Jojo... det gjorde det förvisso, men ändå.
Sorry, nu blev det lite OT.
Tjollabolla skrev 2008-05-19 21:08:53 följande:Han var 52 lång och vägde 4580. Men vid sista tillväxtultraljudet 3 veckor innan bf så vägde han 4,3 då enligt deras mätningar, så dom trodde ju att han var lång över 5 kg, dom tippade på 5,5 . Fel som tur var. I Skåne rekomenderar dom snitt om dom misstänker att bebben kan va över 5 kg, det känns tryggt tyckte jag. -
God morgon i tråden. Eller ja, kanske inte så god då jag nästan inte sovit något. Killarna har avlöst varandra med att vara vakna under natten.
Är det någon som vet hur Katvigs bodysar är i storlek nu för våren. Är tveksam på vilken storlek jag ska ta till Gustav?
Och så undrar jag om någon har den turkos/oranga bodyn och de oranga velourisarna (från Lindex) och kan säga mig om de skulle matcha? -
Finns det någon dansk shop som har en del gammal Katvig kvar, d v s äldre färger?
Sen letar jag också efter Småfolks gröna body med ugglor och oranga kantband. Finns var någonstans i 62 el 68?
När det gäller Småfolk så gillar jag deras kläder jättemycket men har bara köpt en tröja. Den blev urtvättad och noppig efter en tvätt. Var det otur el är de så?
Jag såg också det. Exakt kopia. Tristjojoa75 skrev 2008-05-20 19:43:01 följande:Lite OT kikar jag in med...Glömde skriva det här igår..Var på pop igår o har ni sett???? De har kopierat Nanoou!!!!!!! Klockrent likadana cirklar!! -
J essica skrev 2008-05-20 19:52:01 följande:Helle: Ingen av mina småfolk har blivit så. Nu har iofs barnen övermycket kläder så så många ggr har de inte blivit tvättade. Men ett par ggr iaf och de är fortfarande lika fina.Då ska jag nog våga mig på lite fler Småfolk. orkade inte reklammera förra gången men den ser riktigt dassig ut. Trist för sonen älskar verkligen sina pingviner.Fantastiska Skatt skrev 2008-05-20 19:53:52 följande:babyclothes kanske?Trist m tröjan, måste varit ett måndags exemplar, mina har hållt sig superfint tvätt efter tvätt och använts flitigt!
Babyclothes har tyvärr inte. -
När fanns de gröna Lindex-velourisarna. Hittar inga såna här
-
Buttelina skrev 2008-05-20 20:29:18 följande:www.tradera.com/LINDEX_VELOUR_BYXOR_NY_SKICK-...detta kanske är något för dig?56 blir snart för små, men de andra kanske... Tack!Buttelina skrev 2008-05-20 20:30:00 följande:www.tradera.com/Grona_velourbyxor_fran_Lindex...eller denna
-
Ingen som vet om man kan få tag i Småfolks body den gröna med ugglorna någonstans?? 62 el 68?
-
Åhh, den här gillade jag. Finns den någonstans i Sverige?
www.aeblemoster.com/product.asp&sub=39&page=1 -
Vet du när?
Buttelina skrev 2008-05-21 12:42:56 följande:Helle skrev 2008-05-21 12:41:01 följande: Åhh, den här gillade jag. Finns den någonstans i Sverige?www.aeblemoster.com/product.asp 240...den kommer in på poppilopp