Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Buttelina skrev 2008-05-11 20:22:55 följande:
    åhh, vad skoj att inreda! Riktigt avis! skulle vilja göra om lillebrors och isabels rum... isabels skulle vara rosa/lila eller lila/gult och lillebrors skulle vara turkos/lime
    Japp turkost och lime är ju favvofärgerna Vårt sovrum har fått 2 väggar som är riktigt lila/cerice. *ÄLSKAR*
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Godmorgon girls! Har ni ingen sol? Här är det 19,5 grader redan
    Inatt har det varit så fruktansvärt varmt! Milo vaknade vid nio igårkväll och bara skrek, hans rum var som en bastu. Fick ta av honom jamasen och öppna fönstret, sen har han sussat gott.

Angelinah: Trist när dom är borta så länge, framförallt över helgerna. Man känner sig mer ensam då liksom, även om man är hemma hela veckorna oxå... Sambon lyckades avstyra denna kina resan iaf, han sa till dom att isf fick dom hyra in en flyttfirma och en städfirma och det ville dom inte Lite synd nästan, det hade vatt skönt Men han åker nog på det snart igen...

Vilken söööt 2 åring i BT! Så gosig! Underbara kläder, älskar svea star klänningen.

• Tjollabolla
    Jen80 skrev 2008-05-12 08:41:47 följande:
    Var inne igår och kikade på alla underbart somriga barn i BT:en, men orkade inte skriva nåt. Kan säga att vissa dagar är det väldigt drygt just nu (eller kvällar) så jag ligger mest på soffan - däckad eller har ont av en vild bebis i magen. Längtar sååå tills jag inte är gravid längre och börjar känna mig normal igen...Supersöta barn iaf . Mina har mest sprungit omkring nakna hela dagarna, badat i lilla bebispoolen och njutit i det fina vädret, så inga särskilda klädbilder här inte ...Kändes nästan lite skönt med halvmulet idag då det blivit mycket sol för hela familjen. Ingen har bränt sig, men man blir ju lite trött i huvudet (och jag ser alldeles smutsig ut i ansiktet. Sol och grav verkar inte riktigt gå ihop den här gången ). Så idag vill jag in till stan och leta en liten jacka eller kofta till bebisen. Sen måste vi nog köpa ett täcke, då vi bara har ett täcke till spjälsäng och det har ju Ilon nu. Så vädret är perfekt för det ...
    Usch fy, jag förstår att det är jobbigt! Jag hatade verkligen att vara gravid och ha så jäkla ont hela tiden... Hoppas bebban kommer NU!

LA Woman: hehe, ja men du kommer ju hit på onsdag Vart ska vi ses tycker du?
  • Tjollabolla
    Jen80 skrev 2008-05-12 08:44:26 följande:
    Absolut läge för lite trösthopping då !! Måste nog också köpa nån T-shirt, men grymt svårt att bestämma vilken. Får kika in på eleraff idag och se om de fått hem några T-shirts. Går ju åt en del nu...
    Ja himmel dom går verkligen åt som smör i solsken Att en liten skit kan bli så skitig på 1 timme
  • Tjollabolla

Å så sover knatten och jag har lite tid för er Sitter och längtar efter mina tapeter och efter att minpluddevutt ska svara så hon kan skicka hummelsuiten till mig nån gång...

LA woman: Ska kolla om en fika hinns med! Hade vatt trevligt Jag ska på möte på arbetsförmedlingen på morgonen så jag hinner nog precis hem och hämta Milo... Fast det blir mitt i hans sovtid sen. Jaja, det löser sig!
    Fast solen är väck här med nu... 19 grader och blåsigt, kallt faktiskt

• Tjollabolla
    jompa skrev 2008-05-12 12:57:47 följande:
    Ska du söka nytt jobb, du med?
    Japp, jag har nu gått från mammaledig till arbetslös. Hoppas på ett nytt jobb i höst... Mitt vikariat som jag hade på en förskola 5 mil härifrån avslutades 2 månader innan Milo kom. Och jag är ganska glad för det, jag vill inte jobba så långt hemifrån nu när man ska lämna o hämta på dagis oxå....

Hur går det med dina intervjuer?
  • Tjollabolla
    LA Woman skrev 2008-05-12 12:59:39 följande:
    Vi kan ses lite senare om du vill....jag tänkte försöka var i stan vid elva....men jag ska ju hinna handla också
    Hur länge är du i stan då? Säg när det passar bara!
  • Tjollabolla
    jompa skrev 2008-05-12 13:05:35 följande:
    Aha, men har du reggat dig på rekryteringsfirmornas sidor? Det är rätt skönt att de ringer upp en när det finns lämpligt ledigt jobb.Jag väntar på att få reda på ett jobb idag, hoppas jag. Var på intervju i onsdags och har inte hört något än. Sen ska jag på en imorgon och en på onsdag
    Nope det har jag inte. Jag är ju lärare så jag undrar om kommunen kollar där?

Åh hoppas du får jobbet om du vill ha det! Spännande!
  • Tjollabolla
    jompa skrev 2008-05-12 13:06:44 följande:
    Jag tänkte lite så här om jobbet jag väntar svar på, de ville inte ringa i fredags för jag har inte fått det och de vill inte ge dåliga nyheter inför helgen.
    Tror du dom är så "snälla" så dom tänker så?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9